یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

همواره یکی از دغدغه‌ها و دل‌نگرانی‌های شهروندان کمبود سرانه فضای سبز شهری بوده و بعضاً در قیاس با شهرهای کویری و شرایط آب و هوایی این وضعیت را شایسته شهر الیگودرز ندانسته‌اند.
یک قرارداد و سکوت قابل ‌تأمل شورای شهر!یکی از ظرفیت‌های ارزشمند پارک جنگلی بنفشه می‌باشد که متأسفانه به دلایلی متعدد از آن استفاده بهینه نشده است.
فضایی آرام بر بلندای شهر که چنانچه به‌درستی از ظرفیت آن بهره برده می‌شد شاهد بیتوته شبانه و بنا به‌اجبار خانواده‌ها و مسافران در میادین شهر نبودیم.
دو سال قبل به‌رغم اینکه این پارک در مالکیت منابع طبیعی بود، شهرداری در اقدامی عجولانه و قبل از تعیین تکلیف مالکیت پارک اقدام به ساخت‌وساز و احداث رستوران گردان نمود و تاکنون نیز هزینه‌ای بالغ‌بر ۱۷ میلیارد ریال صرف این بنا شده و نیمه‌کاره به حال خود رها شد و حتی بدهکاری به پیمانکار و دیگر افراد پرداخت نشده است.
همچنین پس از آن اجرای آبشار مصنوعی در این پارک در دستور کار قرار گرفت و در سال‌های گذشته نیز اجرای طرح شهربازی در نقطه شرقی پارک را شاهد بودیم که جمع‌آوری لوازم بازی و فروش آن‌ها ... خود حکایتی مجزا دارد.
اما اخیراً قراردادی میان شهردار الیگودرز و منابع طبیعی استان منعقد شد که سوالاتی در خصوص آن به ذهن متبادر می‌شود و امیدواریم شورای شهر به‌عنوان نمایندگان مردم پاسخگوی آن باشند.
بر اساس این قرارداد شهرداری تا ۱۵ سال حق استفاده از پارک بنفشه را دارا می‌باشد و پس این مدت باید آن را بدون دریافت ریالی بابت هزینه‌های صورت گرفته به همراه ابنیه به منابع طبیعی واگذار نماید و حتی حق هرگونه اعتراض هم برای شورا و شهرداری در قرارداد سلب شده و با پایان مهلت ۱۵ ساله منابع طبیعی در واگذاری آن به غیر، مختار و شهرداری هم نمی‌تواند حق اظهارنظری داشته باشد!
حال باید پرسید؛ شهرداری در این ۱۵ سال چه استفاده‌ای از این پارک خواهد نمود و آیا مبالغ هزینه‌های صورت گرفته با ایجاد این درآمد باز خواهد گشت؟!
بی‌شک هدف از اجرای رستوران گردان و آبشار مصنوعی در قالب چارچوب گردشگری و برای ایجاد درآمد پایدار برای شهرداری می‌باشد، اما هنگامی‌که به سبقه ایجاد شهر بازی در پارک بنفشه و سرنوشت لوازم بازی پارک نگاهی می‌اندازیم هیچ عایدی از این پارک نصیب شهرداری نشده است و همچنین با عنایت به اینکه ماهیانه بیش از ۵ میلیون تومان هزینه نگهداری پارک بنفشه می‌باشد چه منافعی نصیب شهرداری و شهروندان خواهد شد.
این در حالی است که حتی اگر شهرداری بتواند از ظرفیت این پارک استفاده نماید تنها چند ماه از سال قابل‌استفاده می‌باشد.
بی‌شک یکی از مشکلات موجود در مدیریت شهری اجرای پروژه‌ها قبل از تملک می‌باشد که از سال‌ها قبل گرفتار آن می‌باشد و متاسفانه قصه تلخ ترمینال مسافربری و میدان آزادگان و میدان شهید فهمیده و ... که واگذاری بخشی از مغازه‌های مجتمع میلاد نور تاوان رویه غلط اجرای پروژه‌ها قبل از تملک می‌باشد، نتوانست درسی باشد برای شورای پنجم که عنان مدیریت شهری را از کف ندهد و بتواند به‌درستی بر فعالیت شهرداری فعالیت نماید.
به هرحال اگر شهردار شخصاً و بدون مصوبه شورای شهر اقدام به عقد این قرارداد نموده تخلفی آشکار انجام گرفته و سکوت نمایندگان مردم در خصوص این قرارداد جای سؤال دارد و انتظار برخورد قاطع با این تخلف وجود دارد و چنانچه این اقدام با مصوبه شورای شهر صورت گرفته است که اعضای این نهاد باید پاسخگو باشند.
 
عباس شاه علی

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا