یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

نماينده مردم خرم‌آباد در مجلس شوراي اسلامي، بيستم اسفندماه با نظر اعضاي كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي، به عضويت كميسيون تلفيق درآمد.

به گزارش يافته، كميسيون تلفيق هنگامي ­كه دولت لايحه­‌ي بودجه ساليانه را به مجلس تحويل مي ‌دهد، تشكيل مي‌شود و اعضاي آن مركب از تمامي اعضاي كميسيون برنامه و بودجه و محاسبات و دو نفر از ديگر اعضاي هر يك از كميسيونه‌اي مجلس به انتخاب اعضاي كميسيون مربوطه است.

كميسيون تلفيق به تعبير اهل نظر، شاه‌راه توسعه استان‌ها و شهرستان‌هاي تابعه است، زيرا  كليه­‌ امور و بودجه كشور به تفكيك استان‌ها و شهرهاي تابعه و به ريز طرح‌ها در طول سال پيش­رو در كميسيون مزبوررقم مي خورد.

اهميت كميسيون تلفيق به مراتب براي استان‌هاي توسعه نيافته، بيش‌تر از ديگر كميسيون‌هاي دائمي مجلس شوراي اسلامي است. اگر در اين كميسيون برنامه و طرحهاي توجيهي متناسب با اقليم مربوطه نسبت به استان‌هاي عقب‌افتاده ارائه شود، مي‌توان اساس تحول را در مناطق توسعه‌نيافته بنيان نهاد.

اگر نيم‌نگاهي به ادوار گذشته­‌ي مجلس بياندازيم به وضوح مشاهده مي شود كه حضور نمايندگان لرستان به ويزه مركز استان در اين كميسيون كم‌رنگ بوده است؛ شايد بتوان گفت يكي از علل مهم و انكارناپذير توسعه‌نيافتگي و عقب‌ماندگي لرستان، همين حضور كم‌رنگ و يا به عبارتي ديگر نبود عضوي در اين كميسيون بوده است.

اكنون بنا بر تلاش‌هاي ابراهيم آقامحمدي نمايندهِ مردم شريف خرم­‌آباد و دوره چگني، اين مهم در مجلس كنوني به وقوع پيوسته و آقامحمدي توسط كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي به عضويت كميسيون تلفيق درآمده كه بايد آن را براي خرم‌آباد و لرستان به فال نيك گرفت.

ضرورت دارد مديران دستگاه­‌هاي اجرايي استان با دقت نظر، تمام توان خود را به كار گيرند و با  كارآمدي و نگاه علمي مناسب، برنامه‌ها و راه‌كارهاي برون‌رفت از عقب‌ماندگي خرم‌آباد و لرستان را به تفكيك هر شهرستان مبني بر آمايش و قابليت‌هاي ويژه هر منطقه را در اختيار آقامحمدي قراردهند تا بتوان از موقعيت پيش آمده، نهايت استفاده را براي توسعه استان رقم زد.

در اين برهه از زمان، شايسته است به جاي حركت­‌هاي واكنشي زيان‌ آور، با رويكردي كنشي در اين ميدان گام نهاد تا شالوده‌ي اختصاص بودجه­‌ي كافي و مناسب براي حركت عظيم فرار از خمودگي و در جا زدن استان نهادينه شود.

هر چند با درايت آقامحمدي اين مهم دور از ذهن نيست، اما همت همه‌جانبه­‌ي مسوولان اجرايي و متخصصين دلسوز استان را نبايد ناديده گرفت تا بتوان به حول و قوه‌ الهي، چرخ‌هاي زنگ‌زده توسعه­‌ي لرستان با حركتي شتاب‌گونه آغاز شود.

 

مسعود فرج‌الهی/ يافته- تهران

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا