یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

هر چه به روز‌های آغاز تبلیغات انتخاباتی نامزدها نزدیك‌تر می‌شدیم، جریان‌های سیاسی و طرفداران نامزدها، هر كدام تلاش می‌کردند تا با مستندسازی‌های ظاهری، كفه ترازو را به نفع نامزد مد نظر خود سنگین كنند.

در حالی كه در جامعه همواره حدس‌ها و گما‌ن‌ها یا برداشت‌هایی شخصی در این باره وجود داشت‌، اما لازمه علایق افكار عمومی داشتن منابع معتبر اطلاعاتی و برنامه‌ریزی‌های مشخص است.

نظرسنجی‌های معتبر یكی از این منابع اطلاعاتی بودند كه در زمان انتخابات به یكی از حساس‌ترین و جنجال‌ برانگیزترین نظرسنجی‌ها مبدل شدند.

یكی از آسیب‌های جدی در انجام نظرسنجی‌های مهم و حساسی چون نظرسنجی‌های انتخاباتی، محدود بودن نمونه آماری نظرسنجی است. متاسفانه برخی از نهادها یا ارگان‌ها با انجام نظرسنجی‌های محدود در سطح شهرهای بزرگ یا کوچک  با نمونه آماری نامتناسب، زمینه فهم نادرست از گرایش‌های موجود در همه جامعه ایران را فراهم ساختند .

پیام حضور گسترده مردم خصوصاً در انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری اعتقاد مردم به نقش و تاثیرگذاری خودشان در تعیین سرنوشت‌شان را نشان دادند‌، نکته‌ای که در مقدمه قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران با این عبارات آمده است: «حکومت از دیدگاه اسلام، برخاسته از موضع طبقاتی و سلطه‌گری فردی یا گروهی نیست بلکه تبلور آرمان سیاسی ملتی هم کیش و هم‌فکر است که به خود سازمان می‌دهد تا در روند تحول فکری و عقیدتی راه خود را به سوی هدف نهایی بگشاید. با توجه به این جهت، قانون اساسی زمینه چنین مشارکتی را در تمام مراحل تصمیم‌گیری‌های سیاسی و سرنوشت‌ساز برای همه افراد اجتماع فراهم می‌سازد تا در مسیر تکامل انسان هر فردی خود مسوول رشد و ارتقا و رهبری گردد که این همان تحقق حکومت مستضعفین در زمین خواهد بود».

خلاصه این که پیام 24 خرداد، «نه» به دشمنان و ترفندهای آنان و «آری» به نقش خود، استقلال ایران، فاصله گرفتن از ضعف‌ها و اشکالات موجود، حرکت به سوی ایرانی قوی‌تر، پیشرفته‌تر و اقتدار و سربلندی نظام جمهوری اسلامی است. نظامی که در انتخابات ریاست جمهوری با برگزاری انتخاباتی سالم و با شکوه همه دشمنان خارجی خود را دست به دهان گذاشت و جای هیچ شکی را برای آنان به جای نگذاشت مشارکت مردم شاید مسوولان را هم دچار مشکل کرد و مجبور شدند تا ساعت‌ها این فضا را برای مردم جهت ریختن آرا به صندوق مهیا سازد.

در این بین، نباید به راحتی از کنار مشارکت حداکثری مردم لرستان گذشت مردمی که عده کثیری از آنان بعد از نماز صبح خود را به صفوف شرکت‌کنندگان در محل اخذ آرا رسانند مردم لرستان کما‌ فی ‌سابق در همه صحنه‌های سیاسی حضوری فعال داشته و دارند و تجلی ارادت به آرمان‌های نظام جمهوری اسلامی ایران را نشان دادند.

سیل خروشان جوانان در استان لرستان و سایر شهرهای کشور در انتخاب دکتر روحانی رییس جهمور منتخب کشور وظیفه را بیش‌تر برای مسوولین کشور سخت‌تر می‌کند چرا که به نظر می‌رسد در سالیان گذشته مطالبات به حق مردم لرستان بخوبی ادا نشده اما هم اکنون همه نگاه‌ها متوجه عملکرد دولت جدید در لرستان هستند‌.

لرستانی که در دولت فعلی از نظر اشتغال گره‌ای اساسی برای جوانانش باز نکرد و گره را روز به روز تنگ‌تر می‌دیدند و کارخانجات اصلی لرستان همچنان با قفل‌های بزرگ بسته و یواش یواش می‌رود تا به فراموشی سپرده شوند. امید است کلید بازگشای روحانی بتواند بازکننده قفل‌های بسته شده صنعت و اشتغال فلج شده لرستان باشد‌.

 سیداحمد موسوی

 

 

 

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا