یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

در آبان نرخ تورم دوازده ماهه خانوار‌ها در استان لرستان از ( ۵۰.۶ درصد به ۴۹.۹ درصد) رسید و این استان جایگاه پنجم تورم کشور را دارد.
به گزارش یافته، اطلاعات ششم دی ماه ۱۴۰۲ مرکز آمار حاکی از پیشتازی استان‌های یزد، چهارمحال بختیاری، کردستان، اصفهان و لرستان در نرخ تورم سالانه کالا‌ها و خدمات مصرفی در آذرماه است. به ترتیب این استان‌ها ۵۵.۷، ۵۱.۷، ۵۱.۰؛ ۵۰.۶ و ۴۹.۹ درصد تورم را در آذر ماه تجربه کرده‌اند.
شایان ذکر است در آبان ماه نیز استان‌های یزد، چهارمحال بختیاری، کردستان و لرستان در نرخ تورم سالانه کالا‌ها و خدمات مصرفی پیشتازان تورم کشور بودند.
این چهار استان به ترتیب ۵۵.۹، ۵۲.۳، ۵۱.۴، ۵۰.۶ و ۵۰.۳ درصد تورم را در آبان‌ماه تجربه کرده بودند.
طی آذر ماه جایگاه لرستان  همچنان رتبه پنجم کشور است.
لرستان در فروردین ۱۴۰۱ جایگاه هفتم کشور را داشت که در فروردین سال ۱۴۰۲ به رتبه اول کشور سقوط کرد. جال بعد از گذشت ۹ ماه رتبه لرستان در کشور پنجم است.
 

 


تورم آذر ۱۴۰۲ افزایش یافت
مرکز آمار در تازه‌ترین گزارش خود داده‌های شاخص قیمت مصرف‌کننده را تا آذر ۱۴۰۲ به روزرسانی کرده است. بر اساس این آمار، نرخ تورم ماهانه در آذر ماه نسبت به آبان افزایش یافته و به بالاترین سطح خود از فروردین سال جاری تاکنون رسیده است. تورم نقطه به نقطه نیز از روند مشابهی پیروی کرده و با افزایش مواجه شده است. در مقابل، نرخ سالانه این شاخص نسبت به آبان در سطح پایین‌تری قرار گرفته است.
طبق داده‌های مرکز آمار، تورم ماهانه از ۲.۲ درصد در آبان امسال به ۲.۹ درصد در آذر ماه رسیده است. این نرخ، پس از فروردین ماه دومین رکورد تورم ماهانه در سال ۱۴۰۲ محسوب می‌شود.
تورم نقطه به نقطه نیز در آذر ماه روی ایستگاه ۴۰.۲ درصد ایستاده است. در مقابل، نرخ سالانه تورم مصرف‌کننده در آذر ماه کاهشی شده است. به بیان دقیق‌تر، تورم سالانه از ۴۴.۹ درصد در آبان به ۴۴.۴ درصد در آذر ماه نزول کرده است.
 


 

خبر: عبدالرضا قاسمی/ یافته


برای دریافت اطلاعات تفصیلی به فایل پیوست مراجعه نمایید.

pdf Tavarom 9 1402 (542 KB)

دیدگاه‌ها  

#1 لرستانی 1402-10-06 22:59
اداره کار و رفاه اجتماعی و مسئولان مربوطه باید جوابگو باشند همچنین اداره بازرسی و تعزیرات و دیوان محاسبات اداری باید نظارت‌ها را بیشتر کنند
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا