یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

پیش زمینه و نخستین مؤلفه برای توسعه و رشد اقتصادی لرستان بویژه شهرستان محروم الیگودرز به عنوان شهرستانی که سالیان دراز از برنامه‌های توسعه جا مانده و رشد و توسعه چندانی نداشته توجه عمیق به ایجاد زیرساخت‌ها برای فراهم‌سازی امکان و جاذبه برای سرمایه‌گذاری‌های کلان بخش دولتی و خصوصی است.
باید گفت توجه بیش از پیش به بخش‌های چندگانه و مناطق شهری، روستایی و عشایری بویژه مناطق دور دست، احداث و توسعه جاده‌ها، پل‌ها و راه‌های مواصلاتی، شبکه ریلی، احداث سد‌ها و مدیریت منابع آب و خاک و امر کشاورزی و دامپروری از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است. انجام زیر ساخت‌های شهری، ایجاد و گسترش شبکه‌های ارتباطی و فناوری اطلاعات، پست‌های برق با ولتاژ بالا حائز اولویت و اهمیت فوق‌العاده است زیرا این موارد از پیش شرط‌های رشد و توسعه به شمار ‌می‌روند به این معنا که بر بستر زیرساخت‌ها امکان و رغبت به سرمایه‌گذاری‌های بعدی فراهم می‌شود.
وقتی به تاریخچه توسعه برخی مناطق و شهر‌های توسعه یافته توجه کنیم به این نتیجه خواهیم رسید که توسعه اقتصادی و سرمایه‌گذاری در آنجا بر پایه زیرساخت‌ها صورت گرفته است.
علی ایحال باید اذعان داشت کلید رشد و توسعه شهرستان‌های محروم لرستان از جمله الیگودرز در گرو هم افزایی، تلاش مضاعف و پیگیری‌های جهادی است، فرصت سوزی مسئولین و نمایندگان مجلس موجب تکرار قصه تلخ برگشت اعتبارات خواهد شد.
انتقاد اخیر نماینده الیگودرز در مجلس از کم کاری برخی پیمانکاران طرح‌های عمرانی در عمل به تعهداتشان علی الخصوص در عدم جذب اعتبارات راه‌های روستایی با توجه به کوتاهی فصل عمرانی در الیگودرز یک هشدار به مسئولین است تا در این خصوص چاره‌اندیشی نمایند و برای تسریع در جذب اعتبارات ملی و استانی وارد عمل شده و برای گسترش زیرساخت‌ها لحظه‌ای منافع مردم و شهرستان را فراموش نکنند.
در این راستا از دادستان محترم انتظار این است به عنوان مدعی العموم بر اساس قرارداد‌های منعقده، پیمانکاران را مورد مؤاخذه قرار دهد چرا که در صورت عدم جذب اعتبارات قطعاً حق و حقوق مردم تضییع خواهد شد.
طبیعتا آنگاه که مجموعه دلسوزان و مدیریت استان و شهرستان پای کار باشند و در احقاق حقوق مردم جدیت بخرج دهند بطور قطع و یقین رشد سرمایه‌گذاری، اشتغال پایدار و در نهایت رضایت‌مندی مردم را به دنبال خواهد داشت.
 
✍ذبیح‌الله نوریان
یافته

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا