یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

حکایت آهك هيدراته پل‌دختر و ضرب‌المثل معروف «اه وِه تما من و مِنونی، رو شی بکه بیوه نَمونی»
كلنگى كه در زمين جا مانددر حالی که 17 بهمن‌ماه 95 با حضور مهدی کرباسیان معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مسئولان استانى و شهرستان، کلنگ احداث کارخانه تولید آهک هیدراته پل‌دختر به زمین زده شد اما با گذشت دو سال از این کلنگ زنی، از افتتاح فاز اول این پروژه خبری نیست!
مردم شهرستان پل‌دختر از کلنگ زنی‌ها خاطره خوبی ندارند و امیدوار بودند پروژه آهک هیدراته به سرنوشت کارخانه سیمان و پالایشگاه جلگه که به دست فراموشی سپرده شده است، دچار نشود اما این پروژه هنوز شروع نشده و مهر تأخیر دو ساله خورده است.
در اقدامی جالب و قبل از اینکه عملیات احداث این پروژه شروع شود، جانمایی پروژه دچار تغییر شد و از روستای چم گز به روستای دره خزینه منتقل شد و بعد از جانمایی قرار شد تا پایان خرداد 96 عملیات اجرایی آن شروع شود که متأسفانه این مهم رخ نداده است و بر اساس آنچه در فضای مجازی منتشر شده است بعد از گذشت دو سال از کلنگ زنی این پروژه، فقط عملیات دیوارکشی دور محل احداث این پروژه انجام گرفته است و عملاً هیچ کاری انجام نگرفته است به‌طوری که سید حمیدرضا کاظمی نماینده پل‌دختر و معمولان در مجلس شورای اسلامی در نطق دی‌ماه خود در خانه ملت خطاب به رحمانی مقام عالی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: با گذشت حدود دو سال از گلنگ زنی کارخانه توسط ایمیدرو و ایجاد امید و انتظار در مردم شهرستان ولی اقدام عملی در خصوص اجرای پروژه صورت نگرفته است، انتظار دارم دستور بفرمایید با توجه به محرومیت منطقه، ایمیدرو نسبت به اجرایی کردن آن اقدام کند
کلنگ آهک هیدراته بر زمین زده شد ولی بعد از دو سال همان‌طور در زمین ماند. قرار بود با راه‌اندازی این کارخانه فرصت شغلی برای ۱۵۰ نفر به طور مستقیم و ۴۵۰ نفر غیرمستقیم ایجاد و راهی برای تحقق رونق اقتصادی در منطقه باشد اما با گذشت 2 سال، وضع آن همچنان نامعلوم است و با وجود وعده‌ها به‌جز عملیات دیوارکشی دور محل احداث، هنوز برای احداث اقدام عملی انجام نگرفته است.
مارگزیده از ریسمان سیاه‌وسفید می‌ترسد. با توجه به اینکه کلنگ زنی‌های غیر کارشناسی در شهرستان پل‌دختر در سالیان گذشته مسبوق به سابقه می‌باشد و قصه پر غصه کلنگ‌های بدون پشتوانه کارشناسی، قصه امروز و دیروز این سرزمین است و برخی این کلنگ زنی‌ها همچنان بعد از گذشت چندين سال دست‌نخورده بر زمین مانده است، امیدواریم کارخانه آهک هیدراته به سرنوشت دیگر کلنگ زنی‌ها دچار نشود.
" اَ و تِما من و مِنونی ، رو شی بَکه بیوه نَمونی "
جوانان این دیار هنوز چشم‌انتظار شروع بکار آهک هیدراته هستند و به تدبیر دولت در این زمینه امید دارند ولی مصداق واقعی و عینی چشم‌انتظاری جوانان بیکار برای ساخت آهک هیدراته، ضرب‌المثل اصیل " اه و تما من و منونی، رو شی بکه بیوه نمونی" می‌باشد. (انتظار بیهوده داشتن)

مجتبی پسند

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا