یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

 حمایت از تولیدکننده و کالای بومی یکی از مهم‌ترین راه‌های توسعه و تعالی ملت‌هاست. بااین‌وجود باید پذیرفت که این مهم محقق نخواهد شد مگر با ایجاد بستر فرهنگی در بین همه‌ی آحاد جامعه!
نام‌گذاری سال جدید با این عنوان توسط مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) راه را برای ایجاد این بستر فرهنگی فراهم کرد، اما دولت‌مردان و مسئولین دستگاه‌های مختلف اجرایی نباید از نقش کلیدی خود غافل شوند. شروع این حمایت باید از دولت و بدنه‌ی آن آغاز شود تا بتواند در بین عموم مردم نیز نهادینه شود.
در استان لرستان یکی از مشکلات عدیده‌ی تولیدکنندگان عدم‌حمایت و پشتیبانی از سوی دولت است. در حال حاضر شرکت‌ها و تعاونی‌های تولیدی عمده‌ای در شهرستان‌های مختلف استان وجود دارند که به خاطر بدهی‌های بانکی و عدم توانایی پرداخت معوقات دچار ورشکستگی شده‌اند. هرچند یکی از دلایل این ورشکستگی نداشتن بازار مناسب در جامعه است، اما برای رسیدن به قله‌های تعالی و توسعه که در راستای شعار امسال شکل خواهد گرفت، خواه‌وناخواه باید متحمل هزینه‌هایی شد. هزینه‌هایی که شاید فقط بنام هزینه باشد و درواقع یک سرمایه گزاری برای آینده استان خواهند بود.
متأسفانه دراین‌بین بانک‌ها که می‌بایست نقش اصلی را در حمایت از تولید داخلی ایفا کنند، برعکس مبدل به عامل تضعیف و بازدارنده شده‌اند. شرکت‌های تولیدی که به دلیل عدم توانایی پرداخت بدهی توسط بانک‌ها از فعالیت بازداشته شده‌اند، نیازمند حمایت از طرف خود این بانک‌ها هستند تا بتوانند خود را احیا و با پشتوانه‌ی شعار سال به پویایی کامل برسند. هرچند ظرف سه سال اخیر استاندار سابق در قالب کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید، به‌کرات بانک‌های موردنظر را ملزم به اعطای تسهیلات جدید و یا اجاره به‌شرط تملیک تولیدکنندگان ورشکسته کرد؛ اما مدیریت برخی از این بانک‌ها علیرغم حضور خود یا نماینده تام‌الاختیار در کارگروه عنوان‌شده و امضای تائید این مصوبه از اجرای آن سرباز زده، شرکت‌های تولیدی را که عمدتاً در شهرستان‌های بروجرد و کوهدشت می‌باشند همچنان در بلاتکلیفی گذاشته و اجازه‌ی فعالیت را به آن‌ها نمی‌دهند.
البته این‌که مدیریت این بانک‌ها از دستور بالاترین مقام اجرایی استان سرباز بزنند جای تعجب دارد، اما تعجب بیش‌تر آنجاست که قبلاً خود یا نماینده تام‌الاختیارشان در کارگروه حضورداشته و این مصوبه را پذیرفته‌اند.
مادامی‌که در دولت و دستگاه‌های اجرایی مهم مانند بانک‌ها اراده‌ای برای حمایت از تولیدکننده‌ی داخلی وجود نداشته باشد، نباید انتظار داشته باشیم که کالای ایرانی به رشد، بلوغ و بالندگی در بازار داخل کشور و حتی خارج از آن برسد. اعطای تسهیلات پوششی و حتی فراهم نمودن بستری برای فروش کالای ایرانی نمونه‌ای از همان هزینه‌هایی است که درنهایت منجر به توسعه و تعالی خواهد شد.
 امیدواریم شروع سال جدید که با شعار حمایت از کالای ایرانی توسط مقام عظمای ولایت مزین شده است، با پیگیری‌های استاندار محترم جناب آقای دکتر خادمی و ایجاد فرصت‌های جدید، پیش روی تولیدکنندگان بومی همراه باشد. این‌که مدیریت برخی از بانک‌های استان از اجرای مصوبه‌ی استانداری سرباز بزنند نه‌تنها مشکلی از مشکلات گسترده تولید بومی استان حل نخواهد کرد بلکه وضعیت اسف‌بار آن را دوچندان خواهد کرد. وقتی رهبر معظم انقلاب این شعار را برای سال جدید عنوان نمودند به معنی آن است که همه باید به آن تن داده و برای تحقق آن تلاش کنند. بی‌شک بانک‌ها نیز از این موضوع مستثنا نیستند! قطعاً نقش استاندار لرستان با بررسی مصوبات گذشته‌ی کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید دراین‌بین بسیار حیاتی و مهم است و می‌تواند منجر به باز شدن این گره شود. این اقدام حتماً در راستای خواسته‌های معظم له و عموم مردم است.

وحید کاظمی ذهابی


دیدگاه‌ها  

#1 عسگری 1397-01-17 00:49
استاندار بجای ورود فقط سکوت میکند
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا