یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

نمايشگاه آثار محمدرضا شماعي عكاس و خبرنگار بروجردي - يافتهتمامی نمایشگاه‌هايی که در این چند سال اخیر در بروجرد برگزار شده را دیده‌ام‌. اين نمايشگاه‌ها در هر زمینه‌ای که برگزار شده‌اند از كيفيت نسبي مناسب و استقبال خوبي برخوردار بوده‌اند.

اصولاً برگزاری نمایشگاه به خودی خود بسیار کار ارزشمندی است، اما نمایشگاه اثار "‌محمد‌رضا شماعی" یک استثنا بود! نمایشگاهی که می‌توانست برای بینند‌گان خاطرات بسیاری را زنده کند.

250 عکس از تاریخ معاصر بروجرد در رابطه با جنگ و بمباران‌های شهری،  شهدای بروجردی و طبیعت زيباي اين شهرستان به واقع بیننده را به حال و هوای چند دهه قبل می‌برد.

خانمی با دیدن عکس حدود 30 سال قبل خود در يكي از تصاوير نصب شده در اين نمايشگاه به وجد آمده بود!

حاج مقصودي بیننده دیگر با دیدن عکس‌هايی از فعالیت‌های اجتماعی حدود 30 سال قبل خود و دوستانش در حالی که لبخندی به لب داشت، آرزو می‌کرد که باز هم به مانند آن زمان دوستی‌ها و صمیمیت‌ها فزونی بیابد.

عکس‌هایی از خیابان‌ها و مناطق دیگر شهر بروجرد که بر اثر بمباران با خاک یک‌سان شده بودند برای نسل قبل می‌توانست یاد‌آور خاطرات تلخ و شیرین آن دوران باشد و برای نسل جدید نیز می‌توانست تاريخ مصوری از شهر و دیارشان باشد.

"محمد‌رضا شماعی" بیش از 20 هزار عکس از آن دوران(‌جنگ و بمباران بروجرد) در آرشیو خود دارد. عکس‌هايی که هر کدام کتابی از تاریخ معاصر بروجرد است.

در یک کلام، آنان که نمایشگاه را ندیدند، موقعیت ممتازی از تاریخ بروجرد را از دست دادند.

متاسفانه به این نمایشگاه بی‌توجهی شد، نشریات محلی به آن بی‌توجهی کردند. خبرگزاری‌ها فقط بازدید مسوولان از این نمایشگاه را پوشش خبری دادند!

شبکه افلاک در گزارشي كه از آن پخپش كرد با اشاره‌اي گذرا به نام محمد‌رضا "شماعی" گفت: نمایشگاه عکس محمد‌رضا "شجاعی"! در بروجرد برپا شد!

سایت‌ها و وبلاگ‌های بروجرد هم توجهی قابل تاملی به این نمایشگاه ننمودند.

محل نمایشگاه را در مکانی دور افتاده تعیین کرده بودند(‌سالن ورزشی دانشگاه آزاد تقریباً در بیرون از شهر). زمان نمایشگاه را در بدترین زمان ممکن(‌چند روز مانده به عید نوروز) که همه به دنبال خرید شب عید سرگرم هستند، قرار داده بودند.

به هر حال، فرصتی از دست رفت که می‌توانست به بهترین وجه مورد توجه علاقه‌مندان به تاریخ معاصر بروجرد قرار بگیرد، فرصتی که طبق معمول در شهر ما همیشه در اثر بی‌توجهی و بي‌تدبيري از دست می‌رود.

نمايشگاه آثار محمدرضا شماعي عكاس و خبرنگار بروجردي - يافته

نمايشگاه آثار محمدرضا شماعي عكاس و خبرنگار بروجردي - يافته

محمدرضا شماعي عكاس و خبرنگار بروجردي

 

برگرفته از وبلاگ آقای فرهاد داودوندي/ بروجرد

 

دیدگاه‌ها  

#1 نمایشگاه خوب عکس 1394-11-22 17:37
ای کاش دوبار برپا شود چنین نمایشگاهی خیلیها منتظر دیدنئ عکسهای آقای شماعی هستند اگر می توانید به ایشان برسا نید با تشکر فرزند شهید
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا