یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

حريم خصوصي در دانشگاه - يافتهانتشار مطلب "‌دانشگاه يا تنبل‌خانه شاه‌عباس" در يافته، واكنش‌هايي را در پي داشت، لذا نويسنده مطلب بر آن شد تا توضيحاتي تكميلي در اين مورد بنگارد:

ضمن عرض تشكر از تمامي عزيزاني كه براي مطلب "‌دانشگاه يا تنبل‌خانه شاه‌عباس" نظر گذاشتند، ذكر چند نكته را در اين خصوص ضروري مي‌دانم‌:

 برخي عزيزان ايراد گرفته‌اند كه "زير ابرو" برداشتن و يا داشتن موهاي "فشني" پسرها و پوشيدن لباس‌هاي بدن‌نما يا شلوارهاي پاره‌پاره‌ي دانشجوها (هر 2 جنس) كه بعضاً پارگي شلوارها به وضوح بخش‌هايي از بدن را نمايان مي‌سازد، امري شخصي محسوب شده و به كسي ربطي ندارد!

خدمت اين دوستان عزيز يادآور كنم محيط دانشگاه، محيط شخصي و خصوصي افراد نيست! نوع پوشش در برخي مكان‌ها مستلزم رعايت برخي هنجارها و اصول اخلاقي است. نوع لباس پوشيدن برخي دانشجويان ايراني را با ديگر دانشجويان سراسر دنيا مقايسه كرده سپس در خلوت خود نتيجه‌گيري كنيد كه حق با كيست.

در محيط دانشگاه، دانشجويي كه در هواي چند درجه زير صفر با يك تي‌شرت پاره‌پاره كه به قول خودش مد شده و او را باكلاس جلوه مي‌دهد، اما اندام آمپول‌خورده او را بيرون انداخته است تا ديگران را تحت تاثير بازوهاي كلفت و هيكل ورزشكاري‌اش(!) قرار دهد‌، باز هم حريم خصوصي محسوب مي‌شود‌؟

از اين كه آرايش و ابرو برداشتن در فرهنگ ايراني و اصيل ما بين مردها جايگاهي ندارد و امري نكوهيده به شمار مي‌رود، هيچ شكي نيست، اما گاه برخي با گرفتن ژست‌هاي روشن‌فكرانه از اين‌گونه رفتارها دفاع كرده و با مطرح كردن "حريم شخصي افراد" در صدد توجيه و دفاع از آن برمي‌آيند.

نقد نگارنده در آن نوشته، در مورد لباس پوشيدن شخص دانشجو بوده، نه ديگر افراد اجتماع. دانشجويي كه آينده‌ساز مملكت است، دانشجويي كه رفتار و كردارش زير ذره‌بين ديگران قرار دارد‌، دانشجويي كه مي‌بايست چشم و گوش و زبان افراد جامعه باشند.

اما در خصوص دانشگاه‌هاي بدون كنكور‌، بنده نيز مانند برخي منتقدان آن مطلب، قبول دارم كه برخي از دانشجوها كه بدون كنكور وارد دانشگاه مي‌شوند از توان علمي قابل قبولي برخوردار هستند، ولي به دور از احساس و با تعقل و تدبير. قبول كنيد كه اكثر دانشجوهايي كه بدون كنكور وارد دانشگاه مي‌شوند از دانش كم‌تري برخوردار هستند كه البته استثناها را بايد هميشه در نظر گرفت. هر چند كه در ديگر دانشگاه‌ها‌ نيز دانشجوهايي مشغول به تحصيل وجود دارند كه علي‌رغم قبولي در كنكور، تنبل و درس‌نخوان هستند.

در بخشي ديگري از نظرات، يكي از عزيزان نوشته بود: «چگونه فهميده‌ايد كه توان علمي دانشجوها پايين بوده است؟» قسم به قلم كه براي نويسنده شرفش محسوب مي‌شود، در مدت آن دو هفته كه ناظر امتحانات بودم، به شخصه سه پاسخ‌نامه را تحويل گرفتم كه دانشجو حتا يك كلمه ننوشته بود و ديگر دوستان ناظر هم چندين مورد اين‌چنيني مشاهده كرده‌اند‌.

همچنين برخي از دانشجوها در هنگام نگارش و پاسخ دادن، داراي غلط املايي بودند! دانشجوي مقطع كارشناسي كه به جاي جواب دادن به سوالات براي استاد نامه‌نگاري كرده و التماس‌نامه مي‌نويسد و به نيز جاي «سلام و عرض ادب» مي‌نويسد «سلام  و ارز ادب» و يا خانمي دانشجو كه به دليل برگزاري مراسم عقد‌كنانش نتوانسته حتا يك سوال را پاسخ بدهد، در چند خطي كه براي استاد توضيح داده، بارها غلط املايي به چشم مي‌خورد. (لطفاً ننويسيد چرا ورقه‌ي ديگران را مي‌خوانيد چون بايد آن‌ها را دسته‌بندي كرده و از نظر وجود تقلب هم بازبيني كنيم) يا در امتحان آمار، ساده‌ترين جمع و ضرب را نمي‌‌توانند پاسخ دهند، آيا اين نشان‌دهنده‌ي سطح نازل علمي برخي از دانشجوها نيست‌؟

بيچاره ملتي كه دل به دانش و تاثير برخي از اين قبيل دانشجوها بسته است!

نام محفوظ

 

مطلب "‌دانشگاه يا تنبل‌خانه شاه‌عباس" (كليك كنيد)

دیدگاه‌ها  

#1 سیدناصرصورتیان 1392-11-21 08:15
خیلی متاسفم
نقل قول کردن
#2 همشهری 1392-11-21 11:15
جناب طولابی
انشاا... خداوند نویسندگانی متعهد و باشرف مثل جنابعالی را بری این استان حفظ کند که اینقدر واضح و شجاعانه به نقد مشکلی می پردازید که برای عده ای تبدیل به منبع درآمد نامشروع شده است. بسیاری از فعالیتهای دانشگاهی در استان عملا به حالت فروش مدرک درآمده. انشاا... افراد فاسدی که مسبب این وضعیت در استان ما هستند برای شما پرونده سازی و ایجاد مشکل نکنند زیرا این لقمه های حرام شرافت و انصاف را از فرد میگیرد
نقل قول کردن
#3 امیر 1392-11-21 11:21
افزایش دانشگاه های بی کنکور كار دولت قبلي بود برای فرار از پاسخگو بودن به افزایش وحشتناک بی کاری ،تا به نحوی هم جوانان جویای کار را چند سالی سرگرم کند(بفرستد پی نخود سیاه) و هم در مقابل انتقاد مخالفان طرح هایش به افزایش تعداد دانشجو استناد کند. نتیجه اش این شد که افرادی که شاید در مشاغل دیگر ممکن بود بیشتر برای خود و جامعه مفید باشند ناگهان سر از کلاسهای دانشگاه در آوردند و فرهنگ و ادبیات کوچه بازاری را با خود وارد دانشگاه کردند. اگر کنکوری در حد دوران راهنمایی و نه حتی دبیرستان برگزار شود واین دانشجوها در آن شرکت کنند بعید است حتی 10% آنها در آن قبول شوند.
نقل قول کردن
#4 رایان 1392-11-21 12:13
سلام و سپاس؛من و آقای احمدی هم دانشگاهی بودیم و البته با وجود شاغل بودن و متاهل بودن و مشکلات این دستی تعریف از خود نباشه جزو درس خونا بودیم و خوبم نمره می گرفتیم اما بودند افرادی(نه انگشت شمار!زیاد!)که با تقلب و مساعدت استاد و... متاسفانه بدون هر سختی و تلاشی خوب نمره می گرفتند؛ طوری بود بعدا خودشون میگفتن فلانی بیکاری درس میخونی؟ که چی بشه؟ ما فقط مدرک رو می خوایم همین!اما من و امثال من تقلب گریز، چیزیی فراتر از مدرک میخواستیم و می خوایم: «دانایی و وجدان پاک»؛ من که به داشته های دانشگاه اکتفا نکردم و تا می تونم درباره رشته ام و رشته های مرتبط مطالعه می کنم و از خدا می خوام وجدانم آنچنان بیدار باشه که هیچگاه به سمت گمراهی ها طی طریق نکنم.اما درباره پوششش و ظاهر برخی از این عزیزان فقط می تونم بگم تاسف آوره؛راستی کسی که سراغ اینکارا میره فرصت می کنه درس بخونه آیا؟! نگران رایان پسر 27 ماهه ام هستم ،ما تلاشمون رو می کنیم برای معرفی الگوهای خوب بهش و امیدوارم بعدا نیز همچنان از آرایشگاه بترسه!
نقل قول کردن
#5 محمدی 1392-11-21 13:01
عالی بود.باور کنید این مطلب جای تقدیر دارد.
نقل قول کردن
#6 آقای میم 1392-11-21 14:02
آقای طولابی، خداشاهده من هم پوششم همونجوریه که دوست دارین الگوی دیگر دانشجو ها باشه. ولی چه خوب می شد اون افراد دانشجو رو هم درک کرد.
دیشب به یکی میگفتم که "من برای ورود به دبیرستان مورد نظرم، بیشتر تلاش کردم تا این دانشگاه!"
ولی افکارم ان اجازه رو نمیده که بخوام ناپلئونی بالا بیام، یا اون لباس هارو بپوشم. من از اون تیپ بدم نمیاد، اما خوشمم نمیاد!
شما این حق رو میدید که ماهم در مورد پوشش شما نظر بدیم؟
دانشگاه اومد و به اصطلاح"مناظره!" هایی برای پوشش برگزار کرد.
اون آقای مثلا داور! که میخواست فقط نظرات خودشو تحمیل کنه، قبلا کلی در دبیرستان برای ما سخنرانی کرد. ما ایشون رو خوب میشناسیم 8) خداییش حرف حساب ندارن، حداقل ا دید ما. فقط میخوان از این راه، سواستفاده هایی بکنن.
ضمنن به چه حقی عکس اون افراد رو روی در و دیوار دانشگاه زدن؟ بعنوان پوشش نامناسب!؟
روزای اولی که اومدم دانشگاه، نمیدونستم که چادر اجباریه و متوجه نشدم که همه چادر دارن. چون یه جوری چادر رو میگیرن، که استفاده نکنن بهتره بخدا!

ادامه در نظر بعدی...
نقل قول کردن
#7 آقای میم 1392-11-21 14:17
وقتی که میاید پوشش دانشجو های دانشگاه رو با جای های دیگه دنیا مقایسه میکنید، باید موارد دیگه رو هم مقایسه کنیدا! ;-)
این واکنش های شما درست نیست و تاثیری روی دانشجوها نداره.اگر نگران هستید، یه راه بهتری پیدا کنید.
اگر کسی این نوع پوشش ها ناراحته، میتونه نگاه نکنه! والا! میشه من هم بگم "شما هم پیراهن و کت و شلوار نپوش؟!"
این همه خرج کردن، همایش و مناظره گذاشتن و برخورد فیزیکی کردن. چرا هیچ اتفاق خاصی نیفتاد؟ شما اگر میخواید کمک کنید، برید پاسخ این "چرا" رو پیدا کنید.
دلیل برداشتن کنکور این بود که قبلا، چون تعداد دانشجو ها از ظرفیت دانشگاه ها بیشتر بود، کنکور برگزار میکردند تا رقابت، صندلی هارو معین کنه.ولی حالا که تعداد دانشجو ها به نسبت کمتر شد، برگزار کردن یا نکردن کنکور، تفاوتی نداشت.
به واسطه اقوامم که در این دانشگاه ها درس میدن، گاهی برگه های امتحانی رو نگاه میکردم. واقعا فاجعس! تا نبینی باور نمیکنی! انگار "گدایی" در خون این افراده! گدایی که شاخ و دم نداره؟ :sad:
موفق باشید و سربلند
نقل قول کردن
#8 خورموئه 1392-11-23 03:41
حرف حق جواب نداره
نقل قول کردن
#9 farshed 1393-06-07 13:32
رضا جان حرفت بجاست برخی فکر می کنند چون کشتی گیر هستند باید در خیابان با دو بند بگر دند
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا