یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

دفترخانه مطبوعات لرستان در ۱۹ بهمن ۱۳۸۱ با حضور شماری از مسئولان استان افتتاح شد. نتیجه تصویری برای ‫خانه مطبوعات yaftenews.ir:‬‎در آیین گشایش خانه مطبوعات، علیقلی نعمتی زاده مدیرکل وقت فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان گفت: در استان ۶ هفته‌نامه فعالیت می‌کنند و پرونده ۶۵ نفر نیز برای انتشار نشریه تکمیل‌شده است.
وی افزود: تیراژ مطبوعات در لرستان بسیار پایین است و در این خط حتی بعضی اداره‌ها متأسفانه مطبوعات را در سبد روزانه لحاظ نمی‌کنند.
مدیرکل وقت فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان خاطرنشان کرد که مبلغ دو میلیون تومان برای راه‌اندازی خانه مطبوعات لرستان اختصاص‌یافته است». پس از نعمتی زاد، تنی چند از مسئولان سخن گفتند و هوشنگ بیرانوند رئیس خانه مطبوعات لرستان به ارائه وضعیت مطبوعات و چگونگی تأسیس خانه مطبوعات پرداخت. گزارش مراسم یادشده را با انضمام نامه شماره ۱۳/۱۳۰۹۶ مورخه ۲۱ اسفند ۱۳۸۱ برای معاونت وقت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ارسال کردند. «احتراماً، به لطف و مساعدت آن معاونت محترم در تاریخ ۱۳۸۱/۱۱/۱۹ طی مراسم باشکوهی که با حضور (...) مقامات و مسئولان و اصحاب مطبوعات و اهل‌قلم در تالار شهید آوینی خرم‌آباد برگزار گردید. خانه مطبوعات استان رسماً فعالیت خود را شروع نمود. در حال حاضر این خانه در مجتمع فرهنگی و هنری این اداره کل مستقر و در ابتدای راه نیازمند کمک و راهنمایی‌های حضرت‌عالی و سایر همکاران محترم می‌باشد و با توجه به نقش سازنده این خانه در ارتقای کیفی فعالیت رسانه‌های استان، جامعه مطبوعاتی استان و این اداره کل منتظر مساعدت‌های جنابعالی می‌باشند...».
تشکیل هیأت منصفه و دادگاه مطبوعات (۱۳۷۹)، برگزاری دوره آموزش کوتاه‌مدت روزنامه‌نگاری (۱۳۷۹) به‌وسیله مرکز مطالعات و تحقیقات رسانه‌ها، دوره اول (۱۳۷۹) و دوره دوم (۱۳۸۰)، آموزش خبرنگاری به‌وسیله انجمن اهل‌قلم خرم‌آباد و تأسیس خانه مطبوعات لرستان (۱۳۸۱)، راه‌اندازی نمایندگی صندوق اعتباری حمایت از نویسندگان، روزنامه‌نگاران و هنرمندان لرستان (۱۳۸۱)، برنامه لرستان در آینه مطبوعات در شبکه افلاک سیمای مرکز خرم‌آباد، برگزاری سومین جشنواره مطبوعات غرب کشور (۱۳۸۳) تأثیر خاص خود را داشتند. به نکته باید افزود انجام پژوهش‌هایی که در زمینه روزنامه خانی و مجله‌خوانی و میزان بهره‌مندی شهروندان خرم‌آبادی از مطبوعات و تعیین سرفصل رسانه‌ها در برنامه طرح جامع توسعه و نیز در شماره گامی به جلو برای ارتقا و رشد رسانه‌های دیداری، شنیداری و نوشتاری است.

نتیجه تصویری برای ‫سید فرید قاسمی yaftenews.ir:‬‎

 سید فرید قاسمی/ کتاب پیشینه ارتباطات و تاریخ مطبوعات خرم‌آباد

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا