یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

مدیریت در آموزش و پرورش استان لرستان، بایستی ثبات داشته باشد.
متأسفانه، در مدت پنج سال گذشته تاکنون، مدیریت آموزش و پرورش استان لرستان، ثبات حداقل چهار ساله نداشته است.
وظیفه مدیریت ارشد استان لرستان (استاندار) و نمایندگان، آن است که از ثبات مدیریتی در این نهاد مهم دفاع نمایند.
حساب کنید از پنج سال گذشته تاکنون، چند دفعه، مدیریت آموزش و پرورش استان لرستان، دچار تغییر شده است؟ کریمی‌فر _ دریکوند _ موسوی _ زینی‌وندمقدم (قبل از اینها، کلانتر). 
نهادی که 30 هزار شاغل و بیش از 300 هزار دانش‌آموز دارد.
تعداد اولیاء دانش‌آموزان را هم حساب کنید.
نهادی که جامعه‌ی مخاطب وسیعی در استان دارد، آیا مدام باید دچار بی‌ثباتی مدیریتی شود؟
مدیرکل پیشین آموزش و پرورش استان لرستان، خدانظر دریکوند، در گفت‌گو با نشریه دریای فرهنگ گفته است ضرر بی‌ثباتی مدیریتی، متوجه دانش‌آموز است!(نقل به مضمون)
این گفته، درست است؛ زیرا مدیری که مدام، استرس ماندن یا رفتن داشته باشد، طبیعی است که عمده‌ی انرژی و نیروی خود را باید صرف همین موضوع ماندن یا رفتن نماید و تمرکز ذهنی خود برای برنامه‌ریزی کاری را از دست خواهد داد.
اگر هم نماینده یا نمایندگانی، مثلاً انتقاد می‌کنند که چرا 20/ 50/ 80 و امثال این تعداد و عددها، به‌صورت فامیلی در آموزش و پرورش استان استخدام شده‌اند، چه بهتر و چه خوبتر است که انتقاد شامل همه دولت‌ها بشود و نه فقط یک دولت.
بررسی شود در دوره همه‌ی دولت‌های قبلی، تا زمان حال (دولت فعلی)، چند نفر به‌صورت فامیلی، سیاسی، محفلی، گروهی یا رفاقتی، در این نهاد مهم، استخدام شده‌اند؟ (مثلاً آمار، از بیست سال پیش تاکنون).
نکته‌ی دیگر، توجه به وضعیت بیکاری در استان لرستان است.
فرض کنید یک نفر، ماه‌ها یا سال‌هاست مشغول به‌کار شده است. 
آیا باید او را اخراج کرده و بگوییم دوباره به جمع تعداد بیکاران استان، بازگردد؟
آن هم در استانی که نرخ بیکاری‌اش، همواره در صدر جدول نرخ‌های بیکاری استان‌های کشور بوده است.
برای نمونه، یک آمار از 20 سال پیش تاکنون، ارائه کنیم و بگوییم مجموعاً و به‌طور مثال، 500 نفر، به‌صورت فامیلی _ سیاسی _ رفاقتی، در آموزش و پرورش استان لرستان استخدام شده‌اند.
و فرض کنید بگوییم این تعداد 500 نفر (عدد ذکر شده، مثال و فرض است)، از همین لحظه، از کار، اخراج شده‌اید! (با تمرکز بر روی آمار همه‌ی دولت‌ها و نه فقط تمرکز روی دولت فعلی). 
آیا به اعتراضات پس از این عمل و پیامدهای اجتماعی موضوع، فکر کرده‌ایم؟
اگر ایرادی یا خلاءهایی احتمالی، در قوانین استخدامی هست، به‌طور حتم باید توسط قانونگذاران (نمایندگان)، برای آینده، اصلاح شود.
اگر برخی نقص‌ها و خلاءهای حقوقی و قانونی (در بخش استخدام‌ها)، توسط نمایندگان که قانونگذار هستند، اصلاح شود، خود به خود، بسیاری از مشکلات هم رفع می‌شود.

 


  شهرام شرفی

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا