یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

شهرنشيني آدابي دارد كه متأسفانه اكثر حاشيه‌نشين‌ها و برخي سكنه‌ي خرم‌آباد به آن بي‌توجه هستند.

به گزارش يافته، در پي فراخوان فعالان محيط زيست خرم‌آباد به منظور پاك‌سازي حريم طاق پل شكسته(پل شاپوري)، حدود 70 نفر از مردم خرم‌آباد رأس ساعت مقرر در اين محل حاضر شدند تا با پاك‌سازي حريم اين پل باستاني، آبروي شهرشان را قبل از بازديد نوروزي گردش‌گرها حفظ نمايند.

اگر چه تلاش دو ساعته داوطلبان باعث شد دو كاميون زباله از اين منطقه خارج شود اما عمق فاجعه به گونه‌اي است كه اگر 10 برابر نيروي حاضر به مدت 10 روز نيز تلاش كنند، قادر به انجام اين كار نخواهند شد!

وضع نخاله‌ها و زباله‌ها در حريم چند متري بخش شمالي طاق‌هاي سالم مانده از پل به گونه‌اي است كه براي انتقال آن‌ها از كنار رودخانه نياز به لودر و بولدزر است و استفاده از اين دستگاه‌ها ممكن است باعث وارد آمدن خسارت جدي به اين اثر تاریخی دوره ساساني گردد.

بي‌توجهي محض به اين اثر بخصوص توسط ميراث فرهنگي لرستان به گونه‌اي است كه به جرأت مي‌توان گفت آمار گاو و گوسفندهايي كه هر روز در اين منطقه حضور دارند از شمار كساني كه براي بازديد پل در اين مكان حضور مي‌يابند، بيش‌تر است!

تنها كاري كه از طرف مسوولان مؤسسه متارخ و داوطلبان صورت گرفت، مسدود كردن ورودي شرقي پل براي جلوگيري از ورود خوردروهاي بي‌فرهنگ‌هايي است كه نخاله‌هاي ساختماني و زباله‌هاي‌شان را كنار اين اثر تخليه مي‌كنند.

با وجودي كه به ايام تعطيلات نوروز نزديك شده‌ايم، اما مسوولان ميراث فرهنگي استان تا روز دوشنبه 28 اسفندماه هنوز از زدن يك تابلو فلزي در اين محل و يا حداقل يك بنر جهت معرفي قدميت و مشخصات اين پل براي بازديدكنندگان معدود آن عاجز بوده‌اند.

در نهايت جا دارد از شهرداري خرم‌آباد و كليه‌ي كساني كه داوطلبانه در اين كار نيك شركت يافتند و با شعار «ميراث ما، سرمايه ما» در پاك‌سازي حريم اين ميراث بي‌بديل، در حد توان كمك كردند تقدير و تشكر نماييم.

اميدواريم مسوولان ميراث فرهنگي لرستان هر چه سريع‌تر براي سامان‌دهي فضاي اطراف اين پل تدبيري بيانديشند.

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا