یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

روز گذشته جلسه جانمایی احداث خانه امید بازنشستگان در محل کتابخانه امام محمد باقر( ع) واقع در پارک شهر الیگودرز برگزار شد.
جلسه‌ای که به روال معمول باید بصورت تخصصی و با حضور میهمانان و مسوولین و تصمیم گیرندگان مباحث اجرایی در شهرستان از جمله فرماندار و نمایندگان بازنشستگان برگزار می‌شد تا در نهایت مراسم دچار شبهه تبلیغاتی نشود و به حاشیه نرود و تصویری غلط از فرهنگ مردم این شهر در ذهن مسوولین کشوری حاضر در جلسه نقش نبندد.
اما متاسفانه اینچنین نشد و به همین منوال جلسه‌ای در فرمانداری برگزار گردید که ای کاش قبل از برگزاری جلسه عمومی این نشست برپا و مسوولین شهرستان توافقات خود را نهایی و در جمع بازنشستگان مطرح می‌کردند.
روز گذشته محمد خدابخشی نماینده مردم الیگودرز، به جهت احداث خانه امید بازنشستگان الیگودرز اصرار براجرای طرح و عدم گرفتار شدن آن به سرنوشت شهرهایی شد که نبود توافق مسوولین، بازنشستگان را از تحقق این خواسته محروم نموده است .
اما علی محمد ملک محمودی ریاست شورای شهر نیز ضمن اعلام آمادگی شورا برای همراهی اجرای این طرح گفت: در جلسه‌ای که در شورای شهر در این خصوص برگزار شد بر اساس تصمیم تمامی اعضای این نهاد اجازه هیچ‌گونه ساخت و ساز تازه در پارک شهر را نمی‌دهیم، اما در پارک خانواده و یا دیگر پارک‌ها برای تحقق خواسته بازنشستگان همراه و همگام هستیم.
در این میان سخنان نماینده الیگودرز به جهت پیگیری‌هایی که برای به ثمر رسیدن این طرح صورت داده منطقی است و یقینا همه باید تلاش و همراهی نمایند تا احداث خانه امید بازنشستگان رو به نا امیدی نگذارد.
از سویی دیگر اعضای شورای شهر به عنوان نمایندگان مردم در پارلمان شهری علاوه بر خواست بازنشستگان عزیز باید پاسخ‌گوی شهروندانی باشند که از کمبود سرانه فضای سبز و نبود مکان مناسب تفریحی رنج می‌برند و پس از اجرای ۷۰۰ متر بنا در پارک شهر توانایی پاسخ‌گویی به انتقادات را نخواهند داشت.
 
اما چه باید کرد
بی شک قشر بازنشسته که امروز باید در دوران استراحت بسر ببرند، با مشکلات فراوانی دست و پنجه نرم می‌کنند و متاسفانه در کشور ما کارمندان و فرهنگیان و کارگران و.... چند ماه قبل از بازنشستگی باید در جستجوی شغل برای ایام بازنشستگی خود باشند و یقینا مشکلات آنها ریشه‌ای تر از احداث خانه امید است، اما به هرحال این اقدام و در حد توان و شرایط موجود ارزشمند و لازم است همه مسوولین جهت احداث خانه امید همراهی نمایند و بی شک حصول نتیجه مثبت مستلزم طی فرایند قانونی و طبیعی و پرهیز از تعجیل و در نظر گرفتن خواسته تمام اقشار می‌باشد.
یکی از آیتم‌های احداث خانه‌های امید در محل پارک، فضای سبز و یا همجواری با این اماکن می‌باشد که در خصوص احداث خانه امید بر روی رودخانه و یا خریداری و تملک زمین اطراف پارک شهر نیز می‌توان بررسی‌های لازم را صورت داد تا بتوانیم از فضای فیزیکی تازه به نفع مجموعه بازنشستگان و شهر بهره مند شویم.
به هر حال همان‌گونه که پیش از این عنوان شد به جهت کوتاهی شوراهای ادوار و بی توجهی شهرداران اسبق ابنیه‌ای درپارک شهر احداث شد، اما امروز دیگر این پارک قدیمی توان نفس کشیدن ندارد که از شورای شهر و شهرداری انتظار این است که نسبت به ساماندهی و محصور نمودن این مکان اقدام و بر فعالیت آن نظارت نماید‌.
 
 عباس شاه‌علی
 

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا