یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

چوپان فداكار لرستاني- پلنگ را نكشتبرنامه 1.618 شبکه 4 سیما دیشب  به موضوع " فداکاری چوپان لرستانی "  اختصاص داشت.

برنامه تلویزیونی 1.618 که به مسائل محیط زیست توجه ویژه ای دارد به بررسی ابعاد مختلف اقدام "نوروز حیدری" چوپان فداکار لرستانی پرداخت و از کار ارزشمند او تقدیر کرد و از مسوولان درخواست کرد خسارات وارده به این جوان فداکار را جبران کنند.

در قسمتی از برنامه با  مدیرکل روابط عمومی سازمان محیط زیست گفت‌وگوی مستقیم صورت گرفت و وي ضمن ارزشمند خواندن اقدام " نوروز حیدری " گفت‌: از همان ساعات اولیه که ازطریق رسانه‌ها از موضوع فداکاری چوپان لرستانی با خبر شدیم، پی‌گیری های لازم صورت گرفت و با "محمدحسين بازگیر" مديركل محيط زيست لرستان تماس گرفتیم‌.

"مجید فدایی" بيان داشت: خانم "معصومه ابتکار" رییس سازمان محیط زیست نیز "سید محمد مجابی" معاون  توسعه مدیریت ؛ حقوقی و امور مجلس را مامور کردند که پیگیری های لازم را بعمل آورند. صبح یک‌شنبه آقای محابی با آقای بازگیر صحبت کردند و مقرر شد کلیه خسارت وارد به چوپان لرستانی بر اساس تشخیص امور حقوقی و معاونت پشتیبانی سازمان و بر اساس قیمت روز پرداخت جبران گردد و قرار شد در مراسمی از ایشان تقدیر گردد‌.

وي اضافه كرد: ما خوشحالیم که این اتفاق افتاده و این فرهنگ را مردم متوجه شده اند که نسل پلنگ و یوزپلنگ و گونه‌های مشابه در حال انقراض است و خوشحالیم جوان چوپان لرستانی به این میزان از درک و شعور رسیده که تصمیم درست و عقلانی بگیرد و ما از این تصمیم ارزشمند او بسیار خوشحال شدیم.
مجابی معاون توسعه مدیریت‌، حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست با تقدیر از اقدام ارزشمند چوپان لرستانی که با وجود مورد حمله قرار گرفتن گله اش توسط پلنگ حاضر به شلیک به سمت پلنگ نشده، نیز به خبرآنلاین گفت: بلافاصله مراتب از مدیرکل استان لرستان پیگیری شد و ایشان با تایید این گزارش اعلام کرد که نوروز حیدری دامدار لرستانی و از علاقمندان به محیط زیست این اقدام قابل تقدیر را انجام داده است.

مجابی گفت : بلافاصله بنده در نامه ای از مدیر کل استان خواستم که سریعاً میزان برآورد خسارات وارده به این دامدار انجام گرفته و پرداخت شود.

 

به گفته معاون سازمان محیط زیست افزون بر پرداخت خسارت گوسفندان، از مدیرکل استان خواسته شد به نحو شایسته‌ای از این چوپان فهیم قدردانی و تشکر شود تا این اقدام به عنوان یک عمل ارزشی و شایسته در حفاظت محیط زیست مورد توجه تمامی طرفداران و دوستداران محیط زیست قرار گیرد.

لازم به ذکر است مسابقه پیامکی برنامه 1.816 نیز به این موضوع اختصاص داشت و از مردم سوال شده بود که:

اگر شما به جای نوروز حيدري بودید چه می کردید؟

1)فرار می کردم     2) پلنگ را می کشتم     3) مانند نوروز عمل می کردم .

برنامه 1.618 یک‌شنبه‌شب  در ساعت 21:15  از شبکه 4 سیما پخش شد.

 

گزارش: عبدالرضا قاسمي

 

 

دیدگاه‌ها  

#1 مهرداد دهقانی 1392-08-20 19:03
حالا که انگار "چوپان دروغگو" رو از کتب حذف کردند، ای کاش "چوپان فداکار" رو جایگزینش کنن
نقل قول کردن
#2 لر ایلامی 1392-08-21 10:02
خواهشا از نوروز فداکار نام ببریم نه چوپان فداکار -چوپان واژه بسیار کوچکی است برای کار این جوان لرستان .خودمان کلمه چوپان هرچند بسیار قشنگ است اما انرا به دنبال خود مان نچسبانیم . نوروز روزی نوی برای تغییر باورهای نادرست قرار دهیم
نقل قول کردن
#3 محمد حسین زارعیان 1392-08-24 01:09
با سلام
احتراما از zagweb.ir بازدید فرمایید . در مورد ثبت اقدام چوپان فداکار نظر دهید.
سربلند باشید.
محمد حسین زارعیان
نقل قول کردن
#4 غزل 1392-08-25 11:14
با سلام منم با حرف آقای دهقانی موافقم بایدداستان نوروز فداکار رادر کتب ابتدایی بنویسن تا بچه ها از همان دوران کودکی فداکاری و گذشت را یاد بگیرن
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا