یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

مدیرکل محترم اداره آموزش و پرورش استان لرستان!
نظر به اینکه، از میان ۲۵ منطقه آموزش‌ و پرورش ۱۵ منطقه شامل آموزش‌ و پرورش روستایی هست و با توجه به محرومیت‌ها و نارسایی‌هایی پیچیده و چند وجهی (از عدم توجه کافی اولیا به تحصیل دانش آموزان و فقر اقتصادی و محرومیت فرهنگی که دامن آن‌ها را گرفته است تا داشتن کلاس‌های چندپایه و نبود وقت کافی برای تدریس در مقطع ابتدایی، که در کنار این ضیق وقت، پایه درسی ضعیف دانش آموزان و کمبود معلمان خبره، وضع آموزشی و حل مشکلات آن را پیچیده‌تر کرده است) از گذشته تابه امروز تحصیل مناسب را برای اکثریت دانش آموزان این مناطق دشوار کرده است.
با توجه به تعدد و کثرت مشکلات این مناطق، پرواضح می‌باشد که معلم (هرچند توانا و کار بلد باشد) به‌تنهایی نمی‌تواند از پس این مشکلات برآید.
با این توضیحات، به نظر می‌رسد برای کمک به معلم و برای پاسخ‌گویی به نیازهای آموزشی دانش آموزان، بایستی هر آنچه، تأکید می‌شود هر آنچه که معلم را در رسیدن به اهداف آموزشی کمک می‌کند به خدمت گرفت، تا بتوان از شدت محرومیت این مناطق کاست.
پیشنهاد این‌جانب با توجه به موقعیت و توان حضرت‌عالی در رایزنی با مدیر مخابرات استان آن است که با تقویت سیستم‌های مخابراتی، امکان استفاده از اینترنت پرسرعت را برای این مناطق به ویژه مدارس آن فراهم نمایید.
وجود اینترنت پرسرعت می تواند نفع بسیاری به آموزش و پرورش می‌رساند، ازجمله امکان استفاده از فیلم‌های آموزشی، اپلیکیشن های آموزشی، کتاب‌های درسی و کمک‌درسی، استفاده آنلاین از فضای وب و بسیاری نفع های دیگر که می‌تواند به آموزش و پرورش روستایی، دانش آموزان و معلمان رسانده و کمک‌کننده و تکمیل‌کننده کار آموزش و پرورش باشد.
از نظر تامین مالی این برنامه هم می‌توان از بودجه مناطق محروم در مطالبه از استانداری و یا مشارکت ساکنان این مناطق و یا حتی اولیا دانش آموزان استفاده کرد.

 



علی احمدی زاده-معلم آموزش‌وپرورش-کارشناس ارشد دانشگاه علامه طباطبایی
 

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا