یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

هفته گذشته شماري از پيشكسوتان و بازنشستگان آموزش و پرورش لرستان كه برخي از آن‌ها از ورزشكاران قديمي و غلامحسين برنجيپيشكسوت خرم‌آباد نيز به شمار مي‌روند، از استاد "غلام‌حسين برنجي" عيادت به عمل آوردند.
به گزارش خبرنگار يافته، استاد برنجي چندي قبل براي بار دوم سكته نمود و مدتي است است كه در بستر بيماري به سر مي‌برد.
وي كه متولد 1312 در خرم‌آباد مي‌باشد از اواخر دهه 20 به تدريس در مدارس خرم‌آباد از جمله دبستان سعادت پرداخت.
وي از اولين فوتباليست‌هاي خرم‌آباد است كه در دهه 20 به همراه نظاميان و فرهنگيان غيربومي به اين رشته ورزشي روي آورد و مدت‌ها كاپيتان تيم منتخب خرم‌آباد در رقابت‌هاي مختلف بود و پس از آن نيز به مربي‌گري روي آورد.
استاد برنجي پس از بازنشستگي از آموزش و پرورش در كانون بازنشستگان اين نهاد به خدمت مشغول بود و رتق و فتق بسياري از امور بازنشستگان فرهنگي بر عهده‌ي وي بود.
وي چند سال قبل سكته‌اي خفيف نمود و امسال پس از آن كه براي ديدار دخترش به آمريكا رفته بود، پس از بازگشت، دچار سكته مجدد و خانه‌نشين شد.
هفته قبل شماري از فرهنگيان و پيشكسوتان ورزش آموزش و پرورش كه از جمله محمدحسن خشنود، پرويز جايدري، ايرج احمدي، شهاب اسماعيلي‌لشكري، حسين قمري، مهرعلي موسوي، فضل‌الله ملك‌محمدي، رحيم صمدي، رحيم سپهوند، محمد ماسوري، يوسفي، محمدحسن رومياني و ... در چند نوبت به عيادت وي رفتند.
استاد برنجي خاطرات بسياري از دوران تدريس در آموزش و پرورش و نيز دوران ورزشي خود دارد و آن طور كه مي‌گويد، در اواسط دهه 20 توسط "سنجر باتمانقليچ" مدير وقت دبيرستان پهلوي خرم‌آباد به فوتبال روي مي‌‌آورد.
وي 25 بهمن 1387 در همايش بزرگ پيشكسوتان فوتبال خرم‌آباد كه در تالار شهيد آويني مجتمع فرهنگي هنري ارشاد برگزار شد، حضور يافت و خاطرات شيريني نقل كرد.

تصويري قديمي از دوراني كه استاد برنجي كاپيتان تيم منتخب خرم‌آباد بود:

تيم‌هاي خرم‌آباد بروجرد، سال 1334

تيم‌هاي فوتبال خرم‌آباد بروجرد، سال 1334

تيم‌هاي كُلُني(منتخب) فوتبال خرم‌آباد و بروجرد قبل از بازي دوستانه در تاريخ 5 آبان 1334 در زمين "گردو" بروجرد. اين بازي با تساوي 1-1 خاتمه يافت.

نفرات ايستاده از راست (تيم خرم‌آباد): فراهانچي(نظامي غيربومي)، سروان حريري(نظامي غيربومي)، پرويز جايدري، سرهنگ عبدالله گودرزي، هوشنگ جباري، محمدحسن(مكه) طولابي، غلام‌علي ترابي‌نژاد، عظيمي، سيروس شجاع‌چاغروند، سروان محبي(نظامي غيربومي)، غلام‌حسين برنجي(كاپيتان) و سروان مهاجر

رديف نشسته از راست (تيم بروجرد): هادي مرادي، عبدالمحمد تألهي(الهي)، مهدي جلايي، علي جلايي، علي‌محمد احمدي‌طباطبايي، محسن حجازي، ؟ - غلام‌رضا كاروان، محمدعلي علويان‌قوانيني

دو نفر رديف جلو(از راست): ابوتراب ياراحمدي و عبدالحميد مطهري از تيم بروجرد

* منبع: كتاب تاريخ فوتبال لرستان، صفحه 13


تصويري از همايش پيشكسوتان فوتبال خرم‌آباد در 25 بهمن 1387:

تصويري از همايش پيشكسوتان فوتبال خرم‌آباد در 25 بهمن 1387:
غلامحسين برنجي نفر دوم، رديف جلو از سمت راست




رضا - ج / خرم‌آباد

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا