یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

در نهمین روز از دومین ماه پاییزی سال "علی یاور عزیزپور" مدیرکل اداره ورزش و جوانان لرستان در یک نشست خبری پاسخ‌گوی سؤالات خبرنگاران شد.
در کنار دست عزیزپور؛ سیروس حسنوند معاون امور جوانان؛ حشمت اله علی کرمی رئیس اداره ورزش قهرمانی، سجاد فلاح نژاد مدیر حوزه‌ی فنی و فرهاد دیناروند رییس اداره ورزش همگانی حضور داشتند. آنچه در زیر می‌خوانید رئوس مطالبی است که مدیر کل اداره ورزش و جوانان با اصحابه رسانه مطرح کرد:
با توجه به شاخص‌های در نظر گرفته‌شده‌ی وزارت ورزش؛ در چند آیتم رشد و حرکت رو به جلوای داشته‌ایم.
تعداد ورزشکاران سازمان‌یافته‌ی ما در سال گذشته 35 هزار نفر بوده که با هدف‌گذاری انجام‌گرفته امسال انتظار داریم این رقم را به 40 هزار نفر ارتقا دهیم.
خوشبختانه رشد چشمگیری در حوزه‌ی ورزشکاران سازمان‌یافته داشته‌ایم.
در حوزه‌ی عمرانی و سال 94 اداره ورزش و جوانان لرستان جزء 5 دستگاه برتر کشور بود در 2 سال گذشته 18 پروژه‌ی ورزشی افتتاح شده است.
علی‌رغم افزایش 5 سانتی‌متری سرانه ورزش ولی متأسفانه هنوز هم سرانه‌ی ما پایین است. برای افزایش هر سانتی‌متر به 10 تا 11 میلیارد بودجه نیاز داریم.
این آمادگی را داریم که سالن‌ها و استخرهای خود را در اختیار بخش خصوصی قرار دهیم. آن‌ها نیز در تعمیر و تجهیز اماکن ورزشی به ما کمک کنند.
در بخش اعتبارات پروژه‌های عمرانی سال 93 مبلغ 9 میلیارد؛ سال 94 مبلغ 26 میلیارد رشد اعتباری داشته‌ایم و خوشبختانه در سال 95 میزان اعتبارات مصوب شده‌ی ما به 33 میلیارد افزایش یافته است.



دهکده‌ی المپیک دیگر وجود ندارد و بهتر است آن فضا را مجموعه ورزشی بنامیم، در آنجا 26 پروژه‌ی ورزشی بنا شده است. از 26 پروژه 3 مورد آن موجود است، ساختمان اداری خوابگاه؛ سالن چند منظوره و 3 پروژه‌ی دیگر شامل: ورزشگاه 15 هزارنفری فوتبال؛ پیست دوومیدانی و سالن ژیمناستیک است. مجری اجرای کامل پروژه‌ی مجموعه ورزشی بزرگ خرم‌آباد بر عهده شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی است.
با برنامه‌ریزی انجام‌شده و توافقات صورت گرفته در هر شهرستان و برای ورزش روستاها 20 زمین خاکی به مساحت 2 میلیون مترمربع ایجاد خواهیم کرد؛ قرارگاه خاتم وظیفه خاک‌برداری و هموار کردن زمین را بر عهده گرفتند، اداره ورزش و جوانان ساخت سرویس بهداشتی و رختکن و همچنین خرید یک سری تجهیزات از قبیل توپ و تور و لباس را فدراسیون ورزش‌های روستایی تقبل نمایند؛ این برنامه تا پایان سال 96 انجام خواهد گرفت.
پس از سال‌ها؛ مراسم تجلیل از قهرمانان لرستانی را به شکل شکیل و آبرومندی برگزار کردیم، هر چند که هدایای مالی ما به دلیل اعتبارات اندک، ناچیز بود؛ اما همین که ورزشکاران سراسر استان را جمع کرده و با لوح تقدیر از زحماتشان تشکر کردیم، در نوع خودمثبت و ارزشمند بود.
در بحث تزریق کمک‌های مالی به هیات مای ورزشی مهم‌ترین فاکتور برای ما عملکرد و فعال بودن هر هیاتی است، البته عمده هیات‌های ما فعال هستند.
دکتر گودرزی انسانی اخلاقی و چهره‌ای دانشگاهی محسوب می‌شوند که اقداماتی مثبتی چون: نظام تخصصی ورزش، نظام تخصصی فرهنگی ورزشی و نظام جامعه اطلاعات را ساماندهی کردند. ایشان در بدترین وضعیت مالی سکان هدایت ورزش کشور را در دست گرفت و انصافاً عملکرد خوبی از خود بر جای گذاشت.
دکتر سلطانی فر نیز با ورزش آشنا است و تصور ما این است که بهترین گزینه برای نشستن بر صندلی وزارت ورزش است. با صحبت‌هایی که با نمایندگان لرستان در مجلس شورای اسلامی داشتیم همگی به توانمندی دکتر سلطانی اذعان داشته و امیدوارم با رأی اعتماد مجلس؛ وزارت ورزش زودتر صاحب وزیر شود.
هیچ‌وقت در انتشار آمار عددسازی نکردیم و بر پایه‌ی صداقت آمار خود را منتشر کردیم.
در برخی سرفصل‌ها اعتبارات خوبی جذب کردیم به‌طور مثال: از اعتبار 2 درصد نفت متعلق به مناطق محروم 100 درصد اعتبارات را جذب کرده‌ایم.


رضا طولابی/ پایگاه خبری یافته

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا