یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

بهره‌برداری از فاز اول مجتمع مرکزی صنوف طی مراسمی با حضور استاندار لرستان و جمعی از مقامات و مسوولان استان آغاز شد.

به گزارش يافته، مجتمع مرکزی صنوف خرم‌آباد به منظور ساماندهی و تجمیع اصناف و مشاغل مختلف و خروج اصناف و مشاغل آلاینده از سطح شهر خرم‌آباد با مشارکت و سرمایه گذاری بخش خصوصی احداث شده است.

استاندار لرستان در این مراسم گفت: احداث این مجتمع علاوه بر فراهم کردن زمینه خدمت‌رسانی بهتر و موثر به اصناف مختلف، شرایط برای رفاه و آسایش بیش‌تر شهروندان را نیز فراهم خواهد کرد.

حبیب‌الله دهمرده افزود: سامان‌دهی و تجمیع صنوف و مشاغل مختلف در یک مجموعه همچنین موجب رونق فعالیت‌های اقتصادی و ایجاد رقابتی سالم و موفق در راستای رشد و توسعه اقتصادی و خدمت رسانی بیشتر به مردم نیز خواهد شد.

مجری و سرمایه‌گذار مجتمع مرکزی صنوف خرم‌آباد در مراسم بهره‌برداری از فاز اول این مجتمع گفت: فاز اول این طرح به منظور استقرار صنف فروشندگان خودرو(نمایشگاه داران اتومبیل) در زمینی به مساحت 20 هزار متر مربع احداث شده است.

ˈمحمد‌جعفر قاضیˈ افزود: این مجتمع در فضایی به وسعت 30 هکتار با بهره مندی از زیرساخت‌های لازم شامل برق، آب‌، گاز، تلفن و همچنین داشتن تمامی امکانات خدماتی و رفاهی از جمله فضای سبز، نمازخانه، سرویس‌های بهداشتی، باچه های بانکی و یگان انتظامی در قالب یک طرح علمی و کارشناسی احداث شده است.

وی اظهار کرد: مراحل بعدی این مجتمع شامل استقرار صنف عرضه کننده عمده مواد غذایی و همچنین صنف جوشکاران می باشد که با برنامه‌ریزی انجام شده، پاییز امسال به بهره برداری خواهد رسید.

به گفته وی، اجرای این طرح و احداث این مجتمع در سایه حمایت‌های جدی استاندار لرستان و همچنین همراهی و همکاری شهرداری و شورای شهر خرم‌آباد محقق شده است.

شهردار خرم‌آباد نیز دراین مراسم گفت: فعالیت این مجتمع به عنوان یکی از مطالبات اصلی و جدی مردم شهر خرم‌آباد، نقش مهمی در کاهش میزان آلاینده‌ها در حوزه آلودگی صوتی و هوا خواهد داشت.

هرمز نصیری با اشاره به توسعه نامتوازن شهر خرم آباد در دو دهه اخیر، افزود: شهر خرم‌آباد 1300 هکتار توسعه به صورت نامتوازن یافته که به طور طبیعی موجب بروز مشکلاتی در عرصه مدیریت شهری شده است.

وی گفت: حضور برخی اصناف که به طور طبیعی فعالیت آنها موجب بروز آلودگی‌های صوتی و همچنین زیست محیطی و ایجاد ترافیک و مشکل در تردد شهروندان می شود، یکی از معضلات توسعه نامتوازن شهری است.

به گفته وی، احداث این مجتمع به عنوان یک نیاز جدی و ضروری در عرصه توسعه و رشد متوازن خرم‌آباد و مطالبه اصلی شهروندان در نهایت با حمایت‌های جدی استاندار لرستان و همراهی و همکاری بخش خصوصی و اصناف محقق شده است.

وی افزود: انتقال بخش عمده ای از این صنوف از داخل و مناطق مرکزی شهر خرم‌آباد به این مرکز و سامان‌دهی و تجمیع آنها در یک مکان مشخص، علاوه بر فراهم کردن زمینه مناسب برای خدمت‌رسانی بهتر به صنوف و شهروندان، موجب رضایتمندی مردم و رشد و توسعه بهتر شهر نیز خواهد شد.

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا