یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

دوربين‌هاي نصب شده در خرم‌آباد به زودي افتتاح مي‌شوند/ آمادگي ايجاد پاسگاه در بام شهر را داريمفرمانده انتظامي استان لرستان از راه‌اندازي 60 دوربين پايش تصويري در سطح شهر خرم‌آباد به منظور كنترل ترافيك خبر داد.
به گزارش يافته، سردار محمد قنبري در جلسه معارفه‌ي معاون جديد اجتماعي اين نيرو كه در اتاق همايش‌هاي فرماندهي انتظامي استان برگزار شد با بيان اين كه اين دوربين‌ها براي كنترل و روان‌سازي ترافيك نصب شده‌اند نه براي جريمه كردن، افزود: سعي داريم ترافيك را به صورت يك سيستم پايشي از مركز پليس كنترل كنيم و با توجه به وضعيت ترافيكي، برنامه‌ريزي لازم در اين خصوص به عمل آوريم.
وي افزود: اگر جرمي نيز در حوزه اين دوربين‌ها صورت پذيرد، منافات ندارد و مي‌توان از طريق آن‌ها، جرم را پي‌گيري نمود.
فرمانده انتظامي لرستان با بيان اين كه دوربين‌ها در محل‌هايي قرار گرفته‌اند كه معابر عمومي را كنترل كنند، افزود: اكثر اين دوربين‌ها تا كنون راه‌اندازي شده‌اند و مقداري از آن‌ها كارهاي فني‌شان باقي مانده است.
قنبري با اشاره به اين كه الآن در محل پايش تصويري، تصاوير دوربين‌هاي راه‌اندازي شده را رصد مي‌كنيم، بيان داشت: مركز شهر خرم‌آباد اكنون به صورت كامل توسط اين دوربين‌ها رصد مي‌شود و تعدادي كه باقي مانده نيز ظرف يكي‌ دو هفته آينده راه‌اندازي مي‌شوند تا زماني اين سيستم را به صورت رسمي افتتاح كنيم.
وي با تأكيد بر دقت، سرعت و امنيت اين دوربين‌ها، گفت: دوربين‌هاي باقي‌مانده به مرور در حال نصب و ورد به چرخه‌ي استفاده هستند؛ مزيت آن‌ها اين است كه تصاوير و اطلاعات‌شان از طريق فيبر نوري منتقل مي‌شود و اين موضوع باعث مي‌گردد از قطع شدن تصوير يا ناواضح شدن آن جلوگيري به عمل آيد.
فرمانده انتظامي لرستان پاسخ سؤالي مبني بر «دليل عدم حضور دائمي پليس در مجتمع تفريحي بام لرستان واقع در مدبه‌كوه خرم‌آباد» را با سؤال ديگري پاسخ داد و گفت: از مسوولان بپرسيد اين همه براي احداث اين مجتمع هزينه كردند، آيا محلي براي حضور پليس پيش‌بيني كردند؟
قنبري با بيان اين كه در مجتمع‌هاي مسكن مهر نيز وضع به همين صورت است و آيا هنگام ساخت اين مجتمع‌ها فكري به حال محل استقرار پليس در اين نقاط مي‌شود؟، افزود: در مراحل آخر همه به فكر اين موضوع مي‌افتند، پليس نيز محدوديت‌هايي دارد، براي احداث محلي براي استقرار پليس در مجتمع بام لرستان 6 ماه است درگير هستيم و هنوز محلي به ما در آن‌جا نداده‌‌اند!
وي با بيان اين كه منابع طبيعي اجازه اختصاص زميني براي ساخت پاسگاه در اين محدوده را نمي‌داد، تصريح كرد: تقاضا داشتيم به اندازه‌ي دو اتاق در آن‌جا به نيروي انتظامي فضا بدهند؛ مگر ما چه استفاده‌اي مي‌خواهيم از اين دو اتاق بكنيم؟ غير از اين است كه پليس براي ايجاد امنيت آن‌جا مستقر شود؟
فرمانده انتظامي لرستان به مقطعي بودن حضور گشت‌هاي پليس در اين نقطه اشاره كرد و گفت: گشت‌هاي ما فعال هستند اما با حضور دائمي پليس در چنين نقطه‌اي، خود به خود يك شعاع امنيتي آن‌جا به وجود مي‌آيد.
قنبري از آمادگي پليس براي برقراري امنيت در مجتمع بام شهر به شرط وجود پاسگاه خبر داد و گفت: به محض ساخت پاسگاه، نيروهاي لازم را آن‌جا مستقر مي‌كنيم و هيچ اصراري بجز برقراري امنيت براي استقرار نيروهاي انتظامي در آن‌جا ندارم.
وي در پاسخ به سؤالي مبني بر «جريان آتش زدن جنازه‌ي يك درجه‌دار نيروي انتظامي در پلدختر» پاسخ داد: اين قتل ربطي به وظيفه درجه‌دار كشته شده در قبال وظايف خدمتي و انتظامي‌اش نداشته و به دليل اختلافات شخصي وي با خانواده‌اي ديگر و در زمان غيرخدمت او روي داده است.
فرمانده انتظامي لرستان بيان داشت: قاتلين كم‌تر از 24 ساعت شناسايي و دستگير شدند و موتور شخصي وي و ابزار قتل نيز پيدا شد.
قنبري افزود: انگيزه اين اختلاف شخصي در دست بررسي است، اما يقين بدانيد ربطي به خدمت مقتول در نيروي انتظامي ندارد.
در اين جلسه، سرهنگ دوم "رضا شيراوژن" كه از 25 مرداد امسال به عنوان معاون اجتماعي فرماندهي انتظامي منصوب شده است، به اصحاب رسانه معرفي گرديد.
قابل ذكر است پيش از اين سرهنگ "مصطفي محمودي" به مدت يك سال و نيم سرپرستي اين معاونت را بر عهده داشت.

 دوربين‌هاي نصب شده در خرم‌آباد به زودي افتتاح مي‌شوند/ آمادگي ايجاد پاسگاه در بام شهر را داريم
 
 رضا جايدري


نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا