یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

سرهنگ سيدمحمودرضا حسيني رييس پليس راه لرستاناستان لرستان براي سومين سال متوالي در بخش كاهش تصادفات جاده‌اي روند مثبتي داشته است.

به گزارش يافته، رييس پليس راه لرستان در نسيت خبري با بيان اين مطلب افزود: تعداد كشته‌هاي سال 1392 ستان لرستان در بخش تصادف جاده‌اي نسبت به سال 1391 به ميزان 8.2 درصد كاهش داشته است.

سرهنگ سيد محمودرضا حسيني افزود: مجموع تصادف‌هاي سال 92 نيز نسيت به سال قبل از آن 4.7 درصد كاهش پيدا كرده است.

وي خاطرشنان ساخت: اين ميزان كاهش باعث شد تا جايگاه لرستان از رتبه ششم كشور در سال 91 به رتبه چهارم كشور طي سال 92 ارتقا يابد و در مجموع، استان لرستان در بخش تصادفات درون و برون‌شهري رتبه دوازدهم كشور را دارد.

رييس پليس راه لرستان به كاهش 13.3 درصدي تصادفات جاده‌اي ظرف 3 ماه ابتداي امسال نسبت به 3 ماهه نخست سال قبل اشاره كرد و گفت:

اين مهم تا حد زيادي مرهون چهارخطه شدن‌ اكثر جاده‌هاي لرستان بود.

حسيني با بيان اين كه استانداري لرستان تلاش بسياري در اين زمينه نموده و نهادهاي مختلفي را پاي كا آورده است، افزود: اين كار اگر چه نتايج مثبتي داشته است اما بايد تلاش كنيم تصادفات منجر به فوت حداقل به ميزان 20 درصد ديگر كاهش يابند.

وي بر فعال بودن دوربين‌هاي الكترونيك سنجش سرعت كه در 3 محور استان نصب هستند تأكيد كرد و گفت: متأسفانه برخي از رانندگان بدون توجه به اين موضوع جريمه شده و سپس اعتراض مي‌كنند، اما مطابق قانون اعتراض‌ها به دوربين كنترل سرعت وارد نيست.

حسيني به فعال بودن 12 دوربين در 3 محور استان اشاره كرد و گفت: جاده‌ خرم‌آباد- بروجرد، محور پلدختر- اسلام‌آباد و محور اليگودرز به سمت استان اصفهان تا پايان حوزه استحفاظي پليس راه لرستان از يكم فروردين‌ماه امسال تحت كنترل دوربين‌هاي ما قرار دارند و بهتر است رانندگاني كه در اين محورها تردد مي كنند از اين موضوع آگاه باشند.

وي در پاسخ به سؤالي مبني بر خط‌كشي نبودن برخي جاده‌هاي استان گفت: اين جاده‌ها به تازگي آسفالت شده‌اند و تا زماني كه آسفالت كاملاً خشك نشود نمي‌توان آن‌ها را خط‌كشي كرد چون قير و مواد نفتي باعث پاك شدن رنگ مي‌شوند.

رييس پليس راه لرستان با اشاره به شناسايي 76 نقطه حادثه‌خيز در جاده‌هاي لرستان توسط اداره راه و شهرسازي گفت: تا زماني كه عمليات به‌سازي در اين نقاط انجام شود، با تابلوي زرد فسفري اين نقاط در جاده‌هاي استان آشكارسازي شده‌اند و اعلام خطر شده است.

حسيني از محورهاي خرم‌آباد- دورود" و محور "خرم‌آباد- نورآباد" به عنوان پرحادثه‌ترين جاده‌هاي استان نام برد و محورهاي "خرم‌آباد- بروجرد" و "بروجرد- اراك" را نيز پرترددترين محورهاي استان برشمرد.

دوربين‌ جاده‌هاي لرستان فعال هستند، مواظب باشيد جريمه نشويد!/ در لرستان 76 نقطه حادثه‌خيز داريم

دوربين‌ جاده‌هاي لرستان فعال هستند، مواظب باشيد جريمه نشويد!/ در لرستان 76 نقطه حادثه‌خيز داريم

 

رضا جايدري

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا