یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

محسن منصوری معاون اجرایی رئیس جمهور و سرپرست نهاد ریاست جمهوری به همراه ابوطالب شفقت استاندار لرستان صبح روز هجدهم اردیبهشت ماه در برنامه‌ای یک روزه وارد خرم آباد شد.
به گزارش یافته، بازدید از چند پروژه‌ی تولیدی و حضور در چند جلسه مهم‌ترین برنامه‌های منصوری در این سفر یک روزه خواهند بود.
 




بازدید از کارخانه پارسیلون خرم آباد؛
محسن منصوری هجدهم اردیبهشت ماه در بازدید از کارخانه‌ی پارسیلون خرم آباد، عنوان کرد: برای تعیین تکلیف کارخانه‌ی پارسیلون از طریق نهضت احیای واحد‌های تولیدی و همچنین وزارت صمت اقدام خواهیم کرد.
وی با اشاره به این موضوع که احیای واحد‌های تولیدی تعطیل و نیمه تعطیل مانند پارسیلون از سیاست‌های اصلی دولت سیزدهم می‌باشد، اظهار کرد: کارخانه‌ی پارسیلون از زیرساخت‌های خوبی برخوردار بوده و تلاش می‌کنیم در اولین فرصت موضوع بررسی وضعیت این کارخانه را در نهضت احیای کشور مطرح کنیم.
معاون رئیس جمهورپیگیری مصوبات سفر رئیس جمهور به لرستان را یکی دیگر از دستور کار‌های سفر یک روزه به استان قلمداد کرد و گفت: درمجموع و طی مصوبات سفر رئیس جمهور به لرستان بیش از ۷هزار میلیارد تومان اعتبار به استان تزریق شد که در بخش‌های مختلف هزینه شدند.
منصوری ادامه داد: تعداد ۵۷ پروژه‌ی مصوب شده در سفر رئیس جمهور به لرستان اتمام و به بهره‌برداری رسیدند و تعدادی دیگر نیز در دست اجرا می‌باشند.
وی تصریح کرد: عصر امروز جلسه‌ای را به منظور بررسی مصوبات سفر رئیس جمهور به لرستان با حضور مدیران و مسئولان اجرایی استان خواهیم داشت.
سرپرست نهاد ریاست جمهوری همچنین با آرزوی موفقیت برای استاندار جدید لرستان، عنوان کرد: مجموعه‌ی دولت برای رفع مشکلات استان به صورت تمام قد از برنامه‌های استاندار حمایت می‌کند.
 
 
 

ورزشگاه ۱۵ هزارنفری خرم آباد با حضور رئیس جمهور افتتاح می شود

 معاون اجرایی رییس جمهور گفت: ورزشگاه ۱۵ هزار نفری خرم آباد پس از ۱۴ سال با حضور رییس جمهور افتتاح می شود.

محسن منصوری هجدهم اردیبهشت در حاشیه دیدار از ورزشگاه ۱۵ هزار نفری خرم آباد عنوان کرد: عملیات اجرایی این طرح سال ۸۸ آغاز و طی سال های گذشته پیشرفت مطلوبی نداشته است.

وی ادامه داد: بر اساس گزارش های فنی، طی یک سال و ۲ ماه گذشته با کمک دولت سیزدهم، اقدامات جهادی و انقلابی و تخصیص های مالی این طرح ۴۰ درصد پیشرفت کرده است و هم اکنون با ۹۵ درصد پیشرفت در آستانه افتتاح قرار دارد.

سرپرست نهاد ریاست جمهوری بدون اشاره به زمان دقیق سفر آیت الله رییسی به لرستان تصریح کرد: این طرح با ارزش مالی روز ۱۵ هزار میلیارد ریال در تراز ورزشگاه های منطقه ای خواهد بود که با توجه به استعدادهای ورزشی خوب در لرستان، جزو ملزومات حوزه جوانان به شمار می رود.

منصوری یادآور شد: تکمیل زیرساخت های ورزشی موجب شکوفایی استعدادهای مطلوب در لرستان می شود که افتتاح این ورزشگاه هدیه دولت در راستای تعالی و سلامت روحی و جسمی جوانان این استان است.

سرانه ورزشی لرستان ۶۱ سانتیمتر مربع است و ۳۹ سانتیمتر مربع با میانگین کشوری فاصله دارد و تعداد ۵۰ پروژه نیمه تمام ورزشی با مساحت ۱۹۰ هزار مترمربع در استان وجود دارد که در صورت تکمیل آنها ۱۱ سانتیمتر به سرانه ورزشی‌ اضافه خواهد شد.

در این راستا ورزشگاه ۱۵ هزار نفری خرم آباد یکی از پروژه‌هایی است که پس از ۱۳ سال تعطیلی در سفر آذرماه ۱۴۰۰ رئیس جمهور به لرستان جزو مصوبات سفر قرار گرفت.

 

مشکل منابع مالی پروژه راه آهن دورود به خرم آباد مرتفع شده است

 معاون اجرایی رییس جمهور گفت: مشکل تامین منابع مالی پروژه ریلی دورود به خرم آباد مرتفع شده است.

محسن منصوری هجدهم اردیبهشت در حاشیه ی بازدید از روند اجرای پروژه راه آهن دورود به خرم آباد عنوان کرد: پروژه راه آهن دورود - خرم آباد ضمن انتفاع مردم لرستان اهمیت منطقه ای داشته و جزو کریدورهای اصلی است که دسترسی به مسیرهای ریلی را تسهیل می کند.

وی افزود: تکمیل این پروژه با جدیت در حال پیگیری است و هم اکنون بیش از ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

سرپرست نهاد ریاست جمهوری با بیان اینکه بخش زیادی از کالاهای مورد نیاز کشور در شرایط کنونی از طریق بندر امام خمینی (ره) وارد کشور می شود اظهار کرد: بیش از ۶۰ میلیون تن انواع کالا از منطقه باید جابجا شود که نیازمند زیرساخت بوده و با توسعه شبکه ریلی میزان این ظرفیت افزایش می یابد.

منصوری تاکید کرد: ریاست جمهوری بر تکمیل این پروژه تاکید داشته و جزو مصوبات سفر نیز قرار گرفت ، طی حدود یکسال گذشته روند کار سرعت گرفت ولی در اسفند پارسال به دلیل محدودیت منابع دچار افت و پس از آن در اجرای پروژه تاخیر ایجاد شد.

وی اضافه کرد: راه آهن دورود - خرم آباد از پروژه های سنگین و هزینه بر است و منابع مالی بسیاری نیاز دارد که با تزریق ۱.۲ میلیارد دلار منابع صندوق توسعه ملی تایید شده از سوی مقام معظم رهبری و پیگیری رییس جمهور از محل تهاتر نفت امیدواریم شاهد سرعت بخشی در اجرای آن باشیم.

معاون اجرایی رئیس جمهور گفت: پنجشنبه گذشته جلسه ای با نظر رییس جمهور در سطح ملی برگزار و مقرر شد در اسرع وقت محموله مناسب نفت برای تامین منبع مالی این طرح در نظر گرفته و تحویل پیمانکار شود که این فرآیند آغاز شده و بزودی در تامین منایع تسهیل و نمی گذاریم روند پروژه بدلیل تامین منابع مالی تعطیل شود.

منصوری افزود: اعتبار مورد نیاز به روز شده تکمیل پروژه افزون بر ۵۰۰ هزار میلیارد ریال برآورد می شود بنابراین تامین منابع ارزی آن ضروری است.

وی ادامه داد: فرآیند عملیات تهاتر نفت آغاز شده است چراکه منابع بودجه عمومی را به دلیل زمان بر بودن نمی توانیم وارد این پروژه کنیم، ولی با این حجم کار و تجهیز کارگاهی که صورت گرفته با تلاش شبانه روزی باید اختصاص منابع متناسب با اجرای پروژه باشد.

معاون اجرایی رئیس جمهور یادآور شد: راه آهن لرستان پروژه ای ملی و بین المللی است و کریدور شمال به حنوب را تکمیل و رییس جمهور بر سرعت بخشی در اجرای آن تاکید دارند.

منصوری تاکید کرد: مجموعه وزارت راه پنج پروژه ریلی را در دستور کار دارد که لرستان یکی از آنهاست و موضوع تامین منابع حل شده و همه جدی هستیم کار را تکمیل کنیم.

وی اظهار داشت: با پیگیری استاندار و وزارت راه پای کار هستیم و پس از سفر نیز جلسات عملیاتی را برگزار می کنیم تا تهاتر نفت با ورود اعتبار از محل استیجازه رهبری و تخصیص ارز صورت بگیرد.

 عملیات اجرایی پروژه راه‌آهن دورود _ خرم‌آباد سال ۱۳۹۲ شروع تا سال ۱۳۹۷ فعال بود که پس از آن با حدود ۳۸ درصد پیشرفت فیزیکی تا سال ۱۴۰۱ متوقف ماند.

 

پروژه راه‌آهن دورود _ خرم‌آباد که حدود چهار سال تعطیل بود، بعد از پیگیری‌های انجام شده با وجود اینکه پیشرفت فیزیکی پروژه کمتر از ۵۰ درصد بود اما با پیگیری های مدیریت ارشد استان جزو مصوبات سفر رئیس جمهور گنجانده شد.

برای شروع مجدد این پروژه ۲ چالش اصلی به روزرسانی قرارداد و تامین منابع مالی وجود داشت که برطرف و عملیات اجرایی آن در سال ۱۴۰۱ مجدد از سر گرفته شد.

 پیشرفت فیزیکی پروژه هم اکنون ۵۱ درصد است و از سال ۱۴۰۱ تا ۱۴۰۲ با کارکرد ۱۲ هزار میلیارد ریال ۱۲ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است



 20 هزار میلیارد ریال برای تکمیل بیمارستان در دست ساخت نیایش خرم آباد نیاز است

 معاون اجرایی رئیس جمهور گفت: ۲۰ هزار میلیارد ریال برای بیمارستان در دست ساخت نیایش خرم آباد نیاز است که بخشی از آن باید در بودجه جاری کشور دیده و بخشی نیز با کمک استان تامین شود.

به گزارش یافته، محسن منصوری هجدهم اردیبهشت در بازدید از بیمارستان در دست ساخت نیایش خرم آباد عنوان کرد: دولت توجه ویژه ای به توسعه زیرساخت های بهداشت و درمان دارد و سرانه این بخش با جدیت در حال افزایش است.

وی با بیان اینکه سرانه زیرساخت های بهداشت و درمان لرستان نسبت به میانگین کشور کمتر است ادامه داد: بیمارستان نیایش به عنوان مصوبه سفر دولت طی ۲ سال گذشته ۴۰ درصد پیشرفت داشته و هم اکنون با ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی ساختمان در دست ساخت است.

سرپرست نهاد ریاست جمهوری تصریح کرد: ۲۰ هزار میلیارد ریال برای تکمیل این طرح نیاز است که بخشی از آن باید در بودجه جاری کشور دیده و بخشی نیز با کمک استان تامین شود.

 بیمارستان ۵۱۵ تختخوابی نیایش خرم آباد دارای تخت‌های فوق‌تخصصی، داخلی و جراحی بوده و تمام رشته‌ها را در اجرای ان پیش بینی شده است.

این پروژه درمانی از مصوبات سفر رئیس جمهور به لرستان است و در جریان سفر هیات دولت به استان جهت تکمیل این پروژه درمانی سه هزار میلیارد ریال مصوب شد که بخش مهمی از این رقم از محل ماده ۵۶ است.

افتتاح بیمارستان جنرال نیایش نقش مهمی در برطرف کردن کمبود تخت بیمارستانی در استان خواهد داشت و در کنار این موضوع برای یک هزار و ۵۰۰ نفر اشتغال ایجاد می شود و قابلیت افزایش ظرفیت تا حدود ۵۸۰ تخت را دارد.



 بازدید و تصمیم گیری  معاونت اجرایی رییس جمهور از چند پروژه .

➖دکتر محسن منصوری در بازدید از چند پروژه  مرکز استان لرستان ، ضمن ارزیابی ، برای تسریع پروژه ها نکات و تصمیماتی را ابراز کرد.

۱- پارسیلون: معاون ریاست جمهور ، از تشکیل جلسه ای در هفته آینده در مرکز برای تعیین تکلیف این کارخانه خبر داد.

۲_ورزشگاه ۱۵هزار نفری خرم آباد در سفر آتی ریاست محترم جمهوری ، افتتاح خواهد شد

۳-پروژه راه آهن: منصوری به صراحت از حل مشکل تامین اعتبار این ابر پروژه خبر داد و تاکید کرد :نمی گذاریم  این پروژه  بعلت عدم تامین مالی تعطیل بماند.

۴_بیمارستان نیایش: معاون رییس جمهور از روند ساخت این پروژه ابراز رضایت کرد و بر تامین اعتبار آن در بودجه کشوری و منابع استانی تاکید کرد .


۵ -بازدید از باغ موزه دفاع مقدس

۶-زیارت شهدای گمنام وقرائت  فاتحه

دیدگاه‌ها  

#1 لرستانی 1403-02-18 11:30
بازدید خوبه اما باید بودجه و امکانات بدهند
رییس‌جمهور هم دو روز در استان بود و کلی بازدید کرد و قول مساعد داد ولی بخاطر ضعف مدیران و مسئولان ادارات، بودجه‌عمرانی‌وص نعتی جذب نشد
نقل قول کردن
#2 دلسوز 1403-02-18 11:58
معاونان و مشاوران استاندار قبلی هنوز در استانداری هستند ایکاش استاندار جدید، افراد متخصص و جوان و جدیدی را بر سر کار بیاورد
نقل قول کردن
#3 دانشجو 1403-02-18 12:04
پیگیر ساخت و تکمیل سدهای معشوره و بختیاری و مملکته و زیبامحمد و بهرام کش و چول‌هول باشید
نقل قول کردن
#4 رسول 1403-02-18 18:21
به عمل کار برآید به سخنرانی نیست
نقل قول کردن
#5 دانشجو 1403-02-18 20:37
به نقل از دانشجو:
پیگیر ساخت و تکمیل سدهای معشوره و بختیاری و مملکته و زیبامحمد و بهرام کش و چول‌هول باشید

من نوشتم مخملکوه بعد تایپ گوشی بصورت خودکار نوشته مملکته :lol:
نقل قول کردن
#6 رضا 1403-02-19 09:25
میها چینه د مکان ورزگاه ( دهکده المپیک سابق ) افتتاح بکه . اوچه هنی آو ناره!!!
نقل قول کردن
#7 خادمی 1403-02-19 12:59
این مطلب شما یعنی دولت در سایر شهرهای استان هیچ پروژه ای ندارد.
نقل قول کردن
#8 کارشناس 1403-02-19 21:14
به نقل از دلسوز:
معاونان و مشاوران استاندار قبلی هنوز در استانداری هستند ایکاش استاندار جدید، افراد متخصص و جوان و جدیدی را بر سر کار بیاورد


همین چندی پیش بود که همین عبارات را برای معاونان و مدیران کل قبلی استاندار خادمی که در کنار زیویار بودند، گفتید .
وا اسفا از این رویکردتان
نقل قول کردن
#9 دلسوز 1403-02-20 23:21
بازدید ماهانه یا سالانه از طرح ها فایده ندارد
اصل دادن بودجه و اعتبار است
استاندار قبلی هم کلی دستور داد و تاکید کرد اما آخرش کارگاه راه‌آهن تعطیل هم شد
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا