یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

رئیس کل دادگستری لرستان گفت: میزان پیشرفت ۶ ماهه ابتدای سال جاری در حوزه حدنگاری و صدور سند اراضی کشاورزی در استان قریب به ۴۵ درصد بوده که ۲ درصد بیشتر از میانگین کشوری است.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین سعید شهواری رئیس کل دادگستری استان لرستان در جلسه شورای قضایی استان ضمن تسلیت شهادت بیش از ۹ هزار نفر از مردم مظلوم غزه و نیز ابراز انزجار و تنفر از اقدامات ظالمانه و ددمنشانه صهیونیست‌ها و رژیم اشغالگر قدس بیان کرد: اقدام مهم دانشجویان پیرو خط امام (ره) در تسخیر لانه جاسوسی آمریکا که به تعبیر امام راحل (ره) انقلاب دوم بود نشان دهنده اهمیت این کار و نقش این لانه جاسوسی در تحولات ابتدای انقلاب اسلامی دارد و چه بسا اگر این اتفاق رخ نمی‌داد مسائلی مانند کودتای ۲۸ مرداد اتفاق می‌افتاد.
وی ضمن اشاره به اینکه اجرای کامل حد نگاری یکی از اولویت‌های اصلی قوه قضاییه است گفت: اجرای کامل حدنگاری در کاهش اختلافات و به تبع کاهش ورودی پرونده‌ها به دادگستری نقش بسزایی دارد و هر چه ما به سمت اسناد رسمی پبش برویم می‌توانیم ورودی پرونده به دادگستری و نیز اختلافات و نزاع‌ها را کاهش دهیم.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین شهواری با اشاره به اینکه بیشترین اختلافاتی که رخ می‌دهد مربوط به اموال غیرمنقول، عدم حدنگاری و نداشتن سند رسمی است تصریح کرد: هزاران دعاوی اثبات مالکیت، اثبات معامله و جرایمی مانند فروش مال‌غیر، جعل اسناد، نزاع و درگیری و امثال آن در دادگستری جریان دارد که نتیجه عدم حدنگاری و نداشتن اسناد رسمی است.
 
 پیشرفت ۴۵ درصدی طرح حدنگاری در لرستان در نیمه نخست سال‌جاری
رئیس کل دادگستری استان لرستان ضمن اشاره به اینکه در حدنگاری حدود اربعه و نقشه دقیق املاک و اموال غیرمنقول مردم در سامانه‌های الکترونیکی ثبت می‌شود خاطرنشان کرد: حدنگاری اراضی ملی در استان انجام شده و آنچه امروز در استان اولویت دارد حد نگاری اراضی کشاورزی است که عدم حدنگاری و نداشتن اسناد رسمی دامنه اختلافات زیادی را بین مردم ایجاد می‌کند و حدنگاری کردن این اراضی نقش بسیار مهمی در کاهش این اختلافات و ایجاد پرونده دارد.
وی با اشاره به هدف‌گذاری پیشرفت ۷۰ درصدی طرح حدنگاری تا پایان سال‌جاری در استان اظهار کرد: باید همه دستگاه‌های متولی و مرتبط، دستگاه‌های اجرایی و نیز اعضای شورای قضایی به تحقق هدف‌گذاری انجام شده کمک و در این راستا از هیچ تلاش و کوششی فروگذاری نکنند.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین شهواری استفاده از اقدامات و تجربیات دیگران در زمینه حدنگاری را مفید و موثر دانست و افزود: تشریح اهمیت طرح حدنگاری با استفاده از ظرفیت‌های موجود برای مردم می‌تواند به پیشبرد حدنگاری در استان کمک کند.
رئیس شورای قضایی استان در ادامه تصریح کرد: برخی از ادارات و دستگاه‌ها باید در راستای اجرای حدنگاری با اداره کل ثبت اسناد و املاک همکاری داشته باشند و باید زمینه همکاری این دستگاه‌ها فراهم شده تا پای کار بیایند.
وی تاکید کرد: با دستگاه‌هایی که همکاری لازم را در راستای اجرای حدنگاری با اداره کل ثبت اسناد و املاک انجام نمی‌دهند از ظرفیت قانونی توسط دادستان و بازرسی استان استفاده شده و با آن‌ها برخورد لازم صورت خواهد گرفت.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین شهواری اضافه کرد: میزان پیشرفت ۶ ماهه ابتدای سال جاری در حوزه حدنگاری و صدور سند اراضی کشاورزی در استان قریب به ۴۵ درصد بوده که ۲ درصد بیشتر از میانگین کشوری است.
 
لزوم استفاده از ظرفیت‌های موجود برای تحقق کامل طرح حدنگاری در استان
وی ضمن تاکید بر هم‌افزایی مدیران و اعضای شورای قضایی لرستان در راستای اجرای کامل حدنگاری در استان بیان کرد: ما باید از تجربیات موفق دیگران در راستای پیشبرد اهداف استان استفاده کنیم.
رئیس کل دادگستری لرستان با اشاره به اینکه در راستای تشریح اهمیت حد نگاری برای مردم ظرفیت‌های متفاوت و گوناگونی وجود دارد گفت: یکی از این ظرفیت‌ها صدا و سیماست که در همین رابطه باید یک کارگروه جهت تهیه محتوا برای پخش در صدا و سیما در راستای تشریح ابعاد مختلف و مزایای حد نگاری تشکیل شود.
وی همچنین بر استفاده از ظرفیت دهیاری‌ها درتشریح اهمیت و فواید حدنگاری در بین مردم تاکید کرد و افزود: فضای مجازی ظرفیتی بسیار خوب برای معرفی حد نگاری و مزایای آن بوده که بایستی از آن استفاده شود.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین شهواری در پایان بر رفع موانع اجرای حدنگاری در استان تاکید و تصریح کرد: حدود ۴۰ تا ۶۰ درصد ورودی پرونده‌ها به دادگستری ناشی از عدم الزام ثبت رسمی معاملات است و ثبت رسمی معاملات هم متوقف بر حدنگاری و صدور اسناد رسمی است .


نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا