یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

چهار سال از آخرین آزمون استخدامی وزارت بهداشت و درمان می‌گذرد. در طی این چهار سال و به ویژه بعد از شیوع کرونا کمبود کادر تخصصی در این وزارتخانه کاملاً روشن و چشمگیر بود. در این مدت بحث کمبود نیرو مشکل مورد قبول همه دست اندرکاران امر بهداشت و درمان کشور بود. انتظار می‌رفت که با وجود اذعان همه ارکان تصمیم گیر و مجری به کمبود نیروی پرستاری برای جبران این نقیصه چاره‌اندیشی فوتی و فوری شود.
طی این چهار سال به استثنای استخدام‌های موردی و سفارشی فکری برای تأمین نیروی کافی مراکز درمانی نشده است.
بعد از کش و قوس‌ها و قول و وعده‌های بسیار به تازگی دفترچه آزمون استخدامی وزارت بهداشت منتشر شده است. بر اساس اطلاعات این دفترچه تعداد ۲۵ هزار و ۱۰۰ نفر پرستار برای تمامی مراکز درمانی و بهداشتی کشور استخدام می‌شوند. سهمیه هر استان، شهر و مرکز درمانی در این دفترچه درج شده است. با نگاهی به اعداد و ارقام و سهمیه‌ها نور‌امید و انگیزه در دل پرستاران جوان جویای خدمت تابیدن می‌گیرد. یک استان ۹۰۰ نفر سهمیه دارد. یک بیمارستان ۷۰۰ نفر درخواست استخدام داده است. برای یک دانشگاه سر جمع ۱۲۴۰ نفر مجوز استخدام صادر شده است. آدم وقتی که این اطلاعات را می‌خواند با توجه به مناطق جغرافیایی، تراکم جمعیت، تعداد شهر‌ها و مراکز درمانی با خودش فکر می‌کند که برای دانشگاه علوم پزشکی لرستان در هیچ شرایطی نباید سهمیه‌های استخدامی کمتر از ۱۰۰۰ نفر باشد و از این تعداد لااقل ۵۰۰ نفر باید پرستار استخدام شود. اما زهی خیال باطل و‌اندیشه خام!
سر جمع سهمیه پرستاران لرستان از آن عدد ۲۵۱۰۰ نفر فقط سه نفر است. پرستاران جویای کار لرستانی هنوز باور ندارند و می‌گویند که اشتباه شده است. محال است. امکان ندارد. اما شوربختانه پیگیری‌هایی که از طرق منابع انسانی دانشگاه، معاون خدمات پرستاری دانشگاه، نمایندگان مجلس و معاون توسعه وزارت شده است نشان می‌دهد که سر بچه‌های لرستان این بار هم بی‌کلاه مانده است و بد جور هم بی‌کلاه مانده است.
این در حالی است که تمام مراکز درمانی دانشگاه از کمبود نیروی پرستاری رنج می‌برند و چارت‌های سازمانی خالی برای استخدام پرستار نیز وجود دارد.
ما به هر کس که مراجعه کردیم توجیهی آورد و توضیحی داد اما حضرات مدیر:
قبول کنید که دیر جنبیده‌اید، شاید هم ترک فعل کرده‌اید، بی‌خبر از حوزه کار خود هستید، تا خیلی دیر نشده بخاطر خودتان هم که شده کاری بکنید. ۳ نفر از ۲۵۱۰۰ اول از همه توهین به شماست. ما را و شما را هیچ حساب کرده‌اند.
 
ماشا اکبری/ پرستار و عضو نظام پرستاری خرم‌آباد



توضیح: مطالب ارسالی، لزوماً دیدگاه پایگاه خبری یافته نیستند اما مطابق فلسفه‌ي رسانه‌های بی‌طرف، آمادگي داريم نوشته‌ها و دیدگاه‌های دیگران را نیز در خصوص این موضوع و موضوعات مختلف به‌شرط رعایت قوانین مطبوعات، منتشر نماییم.

دیدگاه‌ها  

#1 خرم‌آبادی 1402-04-09 17:45
دانشگاه علوم پزشکی لرستان آزمون استخدامی برگزار کند و متخصصان هر رشته برحسب شایستگی استخدام شوند
نقل قول کردن
#2 علی 1402-04-09 17:56
با سلام واحترام
سپاس بیکران از تلاش مدیر و کارکنان سایت یافته که درد پرستاران جویای کار را پیگیری و بطور واضع بیان داشته
نقل قول کردن
#3 عباس 1402-04-09 19:52
احتمالا نویسنده مطلب اشتباه می کند و باید منتظر اظهار نظر دانشگاه ماند
نقل قول کردن
#4 فرزاد 1402-04-11 07:55
دفترچه ی استخدامی رسمی وزارت بهداشت توی سایت سنجش پزشکی قرار می گیره ولی هنوز قرار نگرفته و رسمی منتشر نشده ، موضوع فوق خیلی بعید به نظر می رسه ، باید تا انتشار رسمی دفترچه صبر کرد...
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا