یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

در نشستی با حضور معاون آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست کشور، لرستان به عنوان پایلوت آموزش شهروندی در حوزه حفاظت محیط زیست کشور معرفی شد.

به گزارش یافته، نوراله مرادی معاون آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط‌زیست کشور در این نشست ضمن تقدیر از تلاش‌های صورت گرفته در حوزه آموزش و فرهنگ‌سازی در استان لرستان گفت: اجرای طرح‌هایی چون افتتاح اولین و بیشترین خانه‌های محیط زیست کشور در لرستان، ایجاد اولین خانه فناور محیط زیست کشور در استان لرستان و اقدامات مؤثر در راستای ارزش‌گذاری اقتصادی منابع پایه استان لرستان و همچنین توسعه موزه‌های تنوع زیستی استان که بهترین محل برای آموزش شهروندی هستند، استان لرستان را به یکی از پیشرو‌ترین استان‌ها در مباحث آموزش و فرهنگ‌سازی محیط زیستی در کشور قلمداد نمود که علاوه بر پرچمداری آموزش عشایری کشور بعنوان پایلوت آموزش شهروندی نیز انتخاب شده است.
مرادی ابراز‌امیدواری کرد: با توان و تعامل مثبتی که در مجموعه محیط زیست استان وجود دارد لرستان می‌تواند در زمینه آموزش شهروندی در حوزه‌های محیط زیستی گام‌های مؤثری را بردارد و طرح آموزش شهروندی استان لرستان بعنوان الگو به سایر استان‌های تسری یابد.
 
توجه استان به طرح آموزش شهروندی در حوزه‌های محیط زیست
علی سالاروند، مدیر کل حفاظت محیط‌زیست استان لرستان در خصوص این نشست که با حضور وی و همچنین نایب رئیس شورای اسلامی شهر خرم آباد بعنوان نماینده شهرداری برگزار شد، اظهار داشت: لرستان پیش از این اقداماتی را از جمله آموزش جوامع محلی واقع در مناطق تحت مدیریت و توانمند‌سازی جوامع محلی اطراف تالاب‌های استان را با عقد تفاهم‌نامه با دانشگاه‌های استان شروع نموده است و موفقیت‌های خوبی در این زمینه‌ها داشته است لذا توجه استان به طرح آموزش شهروندی در حوزه‌های محیط زیست به دلیل نیاز و خواست مردمی که در این زمینه و برای اجرای درست قوانین پسماند، هوا، آب و... احساس گردیده است، برنامه‌ریزی شده است.
سالاروند ادامه داد: این پیشنهاد اولین بار در جلسه مرادی با سمن‌های محیط زیستی استان توسط نایب رئیس شورای اسلامی و رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر خرم آباد بعنوان نماینده شورای اسلامی و شهرداری خرم آباد مطرح شده بود که طرح آن هم پس از بررسی‌های اولیه آماده اجرا می‌باشد.
مدیر کل حفاظت محیط زیست استان لرستان ساختارسازی اجرایی و عملیاتی و همچنین ایجاد پویش‌های مردمی بخصوص در امور مدیریت پسماند، افزایش سرانه فضای سبز شهری، ایجاد کمربند‌های سبز شهری، مباحث آلودگی هوا، گرد و غبار و آگاهی‌رسانی مباحث حقوق شهروندی در حوزه محیط زیست و... را از جمله اهداف این طرح برشمرد.
سالاروند افزود: استان لرستان به لحاظ آموزش و فرهنگ‌سازی قابلیت‌های خوبی دارد که با مساعدت سازمان حفاظت محیط زیست کشور و همکاری شورا‌های اسلامی و شهرداری‌های استان می‌تواند گام‌های مؤثری در بحث آموزش‌های زیست محیطی بردارد و همچون برنامه‌های قبلی اجرا شده در استان ان شالله سربلند باشد.
 
در این جلسه دریکوند نایب رئیس شورای اسلامی شهر خرم آباد ضمن تشکر از معاونت آموزش سازمان حفاظت محیط زیست و اداره کل حفاظت محیط زیست استان لرستان به خاطر ارائه فرصت به استان لرستان و شورای اسلامی و شهرداری خرم آباد برای اجرای مسؤلیت اجتماعی خود در قبال محیط‌زیست و حقوق شهروندی، برنامه‌های آتی شورای اسلامی شهر خرم آباد و شهرداری این شهر را در این زمینه تشریح نمود و از دکتر مرادی برای حضور در مراسم افتتاحیه این طرح دعوت نمود.
 


سرچشمه خبر: روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان لرستان

دیدگاه‌ها  

#1 مجتبی 1401-11-21 13:36
اینگونه کلمات امثال پایلوت فقط عوام فریبی بیش نیست.ازقدیم گفتندشکم گرسنه ایمان نداره وشنیده ایم فقرازهردری واردشودایمان ازدردیگری خارج میشود.مشکلات جامعه ختم به یک بخش نمیشوددرهرحوزه ورودپیدامیکنیم باچالش روبروهستیم
نقل قول کردن
#2 دیرکوند 1401-11-21 14:36
آقای سالاروند لطفا تشریف ببرید آخر خیابان ۳ قاضی آباد خیرآباد ببینید برای ساخت منبع آب چقدر خسارت به کوه و محیط زیست زده اند بعد بگو لرستان پایلوت محیط زیست کشور شما چطور این همه خسارت را جبران میکنی
نقل قول کردن
#3 خورشیدی 1401-11-21 19:27
به نقل از دیرکوند:
آقای سالاروند لطفا تشریف ببرید آخر خیابان ۳ قاضی آباد خیرآباد ببینید برای ساخت منبع آب چقدر خسارت به کوه و محیط زیست زده اند بعد بگو لرستان پایلوت محیط زیست کشور شما چطور این همه خسارت را جبران میکنی
منبع آب مردم مهمه یا کوه و سنگ که تا دلت بخاد تو لرستان زیاده؟ ۷۰ درصد مساحت لرستان فقط کوه است و هیچ استفاده‌ای هم نمیشه ازشون و ما محیط‌زیست را حفظ کنیم برای تامین آب پایین دست یا بالادست؟ بجای این حرفها نگران وضعیت بیکاری و فقر و نداشتن صنعت باشید
نقل قول کردن
#4 چگنی 1401-11-21 19:29
چند سال پیش هم لرستان پایلوت اقتصاد مقاومتی شد ولی بجز حرف در سطح عمل و کار و جذب بودجه مسئولان کشوری و استانی ضعیف عمل کردند و الان هم پایلوت محیط زیست یعنی چی؟ اصلا چه تاثیری داره؟
نقل قول کردن
#5 یاری 1401-11-21 19:30
اینها بیشتر بازی با کلماته و مثلا سه سال پیش خرم‌آباد و بروجرد منطقه ویژه اقتصادی اعلام شدند ولی کار خاصی صورت نگرفت و سرمایه‌گذاری نیامد و پروژه‌ای در این زمینه افتتاح نشد لذا به‌دنبال کارهای اساسی باشید
نقل قول کردن
#6 رشنو 1401-11-21 22:26
نمیشه لرستان به عنوان پایلوت صنعت یا فنی و حرفه‌ای یا پایلوت علوم آزمایشگاهی و دانشگاهی انتخاب شود؟؟؟
نقل قول کردن
#7 حاج میرزا 1401-11-22 00:24
معمولا مناطقی که در موضوع خاصی بیشترین مشکل را برای اجرای یک پروژه دارند بعنوان پایلوت انتخاب می شوند تا همه مشکلات ضمن انجام مشخص شوند و برای رفع آنها چاره اندیشی شود و بر همین اساس لرستان می تواند در همه موضوع ها پایلوت باشد
نقل قول کردن
#8 میلاد حاتمی 1401-11-22 09:31
اگر راست میگید لرستان را پایلوت صنعت کنید
نقل قول کردن
#9 ازناوند 1401-11-22 16:02
با سلام، کارخانه داروسازی بایرافلاک ازنا ۳ماهه که حق بیمه پرسنل و به تامین اجتماعی پرداخت نمیکنه، همچنین به پرسنلش حقوق ۳ ماهه بدهکاره، چه گناهی در درگاه خداوند انجام دادیم، که هر روز شرمنده ی زن و بچم هستم، به داد ما برسید.
نقل قول کردن
#10 شهروند 1401-11-23 08:50
لرستان همیشه موش آزمایشگاهیست... ..حق ماست بااین انتخابهای مضخرف.......
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا