یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

محمد خزاعی، معاون وزیر فرهنگ و رئیس سازمان امور سینمایی و سمعی، بصری و هیأت همراه به منظور حضور در جشن مهر سینما در لرستان به خرم‌آباد سفر کرد.
به گزارش یافته، محمد خزاعی، معاون وزیر فرهنگ و رئیس سازمان امور سینمایی و سمعی، بصری و هیأت همراه  عصر امروز چهارشنبه (11 آبان) در بدو ورود به فرودگاه مورد استقبال منصور احمدی،‌ مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان، فرشاد سیفی، سرپرست معاونت توسعه و منابع انسانی و تیمور احمدوند مدیر حراست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان قرار گرفتند.
 یزدان عشیری، مدیرکل روابط عمومی سازمان سینمایی، مهدی آذر پندار، مدیرعامل انجمن سینمای جوان، هاشم میرزاخانی، مدیرعامل مؤسسه سینما شهر، محمدرضا سوقندی، مشاور وزیر در امور ایثارگران  و مدیرکل دفتر حقوقی، عملکرد، امور استان‌ها و مجلس سازمان امور سینمایی، در این سفر، رئیس سازمان امور سینمایی و سمعی، بصری را همراهی می‌کنند.
شرکت در جشن مهر سینما در سینما استقلال خرم‌آباد و دیدار و گفت‌وگو و انعقاد تفاهم‌نامه همکاری این سازمان با استاندار لرستان از برنامه‌های سفر محمد خزاعی و هیأت همراه به لرستان است.


 
انعقاد تفاهم‌نامه همکاری سازمان سینمایی کشور با استانداری لرستان
در سفر عصر امروز چهارشنبه (11 آبان) محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی کشور به لرستان تفاهم‌نامه همکاری این سازمان با استانداری لرستان منعقد شد.
ارتقا و تعالی هنر فاخر سینما و تصویر و غنی‌سازی جریان تولید سینمایی ایران براساس اولویت‌های سند تحول دولت مردمی و سند تحول وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، حمایت از تولیدات و آموزش‌های سینمایی در استان‌‌ها و شهرستان‌ها، ایجاد فرصت مناسب برای هنرمندان و جوانان علاقه‌مند و مستعد در استان‌ها و شهرستان‌ها جهت شکوفایی استعدادها و ظهور توانمندی‌ها و خلاقیت‌های آنان با رویکرد عدالت محوری از جمله اهداف این تفاهم‌نامه عنوان شده است.
حمایت از تولیدات سینمایی،‌ آموزش و توانمندسازی هنرمندان، حمایت از برگزاری رویدادها، جشنواره‌ها، همایش‌ها، نشست‌ها، کارگاه‌های آموزشی، همکاری و هماهنگی جهت توسعه زیرساخت‌های سینمایی و تجهیز سالن‌های سینمایی شهرستان‌ها از جمله نکات اصلی تفاهم‌نامه سازمان سینمایی کشور با استانداری لرستان است.
 
 
سینما یک ظرفیت است که گفتمان ها را محقق می کند

استاندار لرستان گفت: سینما یک امکان و ظرفیت است که می تواند گفتمان ها را محقق کند.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری لرستان، دکتر فرهاد زیویار در جلسه با معاون وزیر ارشاد و رئیس سازمان سینمایی کشور، عنوان کرد: تبیین دستاوردهای انقلاب در قالب سینما می تواند در کم کردن شکاف بین نسلی که در کشور ما شکل گرفته بسیار موثر باشد.
وی ادامه داد: باید پذیرفت که شرایط زیرساختی سینما مناسب نیست و باید بیشتر حمایت شود.
استاندار اظهار کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی در حد امکان از سینما بهره برداری شد اما کافی نیست و باید برنامه ی مدونی برای تقویت آن تدوین شود.
دکتر زیویار تصریح کرد: برگزاری کنگره شهدا یک موضوع مهم است که جا دارد یک نگاه سینمایی خبره برای آن شکل بگیرد.
وی همچنین سرمایه ی انسانی استان را در ایده پردازی، فیلم نامه و ساخت آثار سینمایی را بسیار مناسب برشمرد و گفت: باید به سرمایه های انسانی استان در این حوزه نگاه جدی تر داشته و حمایت ها را بیشتر کنیم.

لرستان خطه بزرگان هنر تصویر است
محمد خزاعی در جشن مهر سینما در خرم‌آباد از لرستان به عنوان خطه بزرگان هنر تصویر یاد کرد و افزود: بسیاری از هنرمندان لرستان در عرصه سینمای حرفه‌ای حضور دارند و حضور خواهند داشت.
عصر روز چهارشنبه ۱۱ آبان ماه محمد خزاعی در جشن «مهر سینمای ایران» (گرامیداشت روز سینما و هنرمندان عرصه سینما) در محل سینما استقلال خرم‌آباد با اشاره به هفدمین سفر استانی خود گفت: خرم‌آباد به عنوان یکی از مهد هنر و فرهنگ است و هنرمندان بسیار زیادی به‌ویژه در عرصه سینما دارد.
وی از ناصر غلامرضایی و وحید موساییان به عنوان فیلمسازان حرفه‌ای کشور یاد کرد و گفت: هنرمندان و فیلمسازان لرستانی همیشه آثار ماندگاری از فرهنگ و هنر این استان را به ثبت رسانده‌اند.
وی افزود: ساخت و تولید فیلم‌ها در حوزه اقوام و فرهنگ استان‌ها در لرستان بسیار تأثیرگذار و با اهمیت است.
 
 خزاعی از لرستان به عنوان خطه بزرگان هنر تصویر یاد کرد و افزود: بسیاری از هنرمندان لرستان در عرصه سینمای حرفه‌ای حضور دارند و حضور خواهند داشت.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان نیز در این مراسم، هنرمندان عرصه سینما را به  بخش مهمی از هنر انقلاب اسلامی دانست و افزود: هنرمندان عرصه سینما می‌توانند خالق آثار ماندگاری از ایثار و فداکاری مردم ایران باشند.
 احمدی افزود: امروز هنر انقلاب اسلامی به عنوان یکی از تاثیرگذارترین و ماندگارترین هنرهای کشور است که توسط هنرمندان و هنر دوستان ماندگار شده است.
در پایان این جشن، ضمن پاسداشت یاد و خاطره هنرمندان شهید عرصه سینمای لرستان، از ۲۲ نفر از فیلمسازان و دست‌اندرکاران سینمای استان تجلیل شد.
 
 
به دنبال ایجاد زیرساخت‌های مناسب در استان‌ها هستیم
محمد خزاعی در جریان دیدار با استاندار لرستان در خرم‌آباد نگاه ویژه استاندار لرستان را بر حوزه فرهنگ و هنر را سرمایه اجتماعی بسیار خوب دانست و افزود: این نگاه استاندار می‌تواند موجب رشد و توسعه فرهنگ و هنر لرستان شود.
رئیس سازمان سینمایی کشور با بیان اینکه سفرهای استانی، در راستای عدالت‌محوری دولت سیزدهم انجام می‌شود افزود: نگاه عدالت‌محور به استان‌ها در دولت، برای ترویج زیرساخت‌های سینمایی مد نظر است.
خزاعی سینمای ایران را در میان کشورهایی برتر سینمای جهان دانست و اظهار کرد: در سال‌های اخیر دستاورد و هنرمندان خوبی داشته‌ایم و این سرمایه بعد از انقلاب ایجاد شده است.
معاون وزیر فرهنگ و رئیس سازمان سینمایی کشور با اشاره به ۴۴ هزار حضور بین‌المللی در جشنواره‌های خارجی افزود: میانگین تولیدات سینمایی در سال بین ۱۰۰ تا ۱۲۰ فیلم است.
خزاعی با بیان اینکه در کشور ۶۰۰ سالن سینما وجود دارد افزود: این نشان‌دهنده عقب‌ بودن در حوزه زیرساخت‌ها است و تجهیز سینما و نوآوری در سینماها مطالبه مردم است، امیدواریم بتوانیم با نگاه عدالت‌محور در رشد این صنعت در استان‌ها کمک کنیم.
رئیس سازمان سینمایی کشور گفت: به دنبال ایجاد زیرساخت‌های مناسب در استان‌ها و تخصیص بودجه برای حوزه تولید در استان‌ها هستیم.
 
سرچشمه خبر: تارنمای اداره کل ارشاد

دیدگاه‌ها  

#1 انتقادازرسانه ملی 1401-08-12 01:55
رسانه میلی آبروی خودش را در افکارعمومی ۲۰ میلیون لور در ایران میبرد.دوباره نقشه جعلی درشبکه سوم پخش شد./مجمع نمایندگان لرستان و چهارمحال بختیاری و دیگر لرها شکایت از مسئولان رسانه ملیی و وزارت نیرو و بهداشت پاسخگوکردن وزارت کشورو برکناری رئیس صداسیما به کجا رسید؟آیاپیگیری کردید؟مردم لورستان و دیگر لرها ازاقدام چندباره صداوسیما به استفاده از نقشه جعلی ناراضی هستند.چه کسانی در این اقدام دخالت دارند؟دلیلشان چیست؟آیامسئولان اصفهان مقصرندیا جریان بزرگتری وجود دارد؟مردم لورستان منتظرپاسخگویی مسئولان هستندمطمئنا ضعف و کم کاری فعالان مدنی و قومی در همه استان های لورزبان یکی از دلایل است.
نقل قول کردن
#2 چگنی 1401-08-12 09:00
خرم‌آباد فقط یک سینما دارد
نقل قول کردن
#3 الوندی 1401-08-12 11:46
آقا لطفا به این مسئولان بگید کتابخانه مرکزی خرم‌آباد فقط یک طبقه است بعد از سال ۱۳۸۴ تا الان ناتمام است پس چرا تکمیلش نمیکنند؟ همچنین ساختمان کتابخانه پارک معلم خرم‌آباد هم نزدیک ۱۰ ساله بلاتکلیفی لطفا اداره ارشاد اینارو درست کنه
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا