یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

شهرام شرفی/ یافته: عصر روز سه‌شنبه، اول شهریورماه، آیین متفاوت تجلیل از خبرنگاران استان لرستان توسط شورای اسلامی شهر خرم‌آباد و شهردار این شهر در محل هتل شهرداری برگزار شد.
عرف و روال آیین‌های تجلیل همواره اینگونه بوده است که در بخشی از آیین، پیشکسوتان مطبوعاتی استان لرستان به نمایندگی از همه اهالی رسانه، به جایگاه دعوت می‌شدند و از آن‌ها تجلیل صورت می‌گرفت که یک روال نیکو و پسندیده است.
اما در آیین تجلیل مذکور یک رویداد نیکوتر نیز رخ داد که براساس آن، همراه با دعوت از پیشکسوتان مطبوعاتی استان به جایگاه مربوطه، از جوان‌گرایی نیز بهره‌گیری شد و تعدادی از جوانان فعال رسانه‌ای استان لرستان همچون جناب آقای مصطفی باقری نیز به جایگاه دعوت شده و تجلیل شدند.
همچنین تعدادی دیگری نیز از میان‌سالان غیرپیشکسوت رسانه‌ای هم همراه با پیشکسوتان تجلیل شدند که در مجموع، کلیت کار، یک حرکت مثبت رو به جلو در آیین تجلیل بود.
فارغ از اینکه اسامی تجلیل شده که به صورت نمادین به نمایندگی از همه اهالی رسانه استان تجلیل شدند چه کسانی بودند رویکرد کلان و کلیت داستان را باید دید و تحلیل کرد.
به دیگر سخن، ممکن است من نوعی به عنوان یک کنشگر رسانه‌ای با دیگر کنشگر رسانه‌ای که در این آیین تجلیل شد اختلاف فکری سیاسی، اجتماعی و حتی عقیدتی داشته باشم اما مهم این است که رسانه‌های استان با رویکرد مطالبه‌گری و تقویت آگاهی‌بخشی جامعه‌محور، کوشش کنند همگرایی و هم‌افزایی درون صنفی خود را حول مطالبه‌خواهی برای ارتقای شاخص‌های گوناگون توسعه‌ی استان، حفظ کنند.
اینکه مدیریت روابط عمومی شهرداری خرم‌آباد، مدیریت روابط عمومی شورای اسلامی شهر خرم‌آباد و مجری‌های آیین همچون جناب آقای امین ساکی، همگی با همکاری یکدیگر، کوشش کردند در کلیت ماجرا و فارغ از اسامی تجلیل شده، علاوه بر پیشکسوتان مطبوعاتی به جوان‌گرایی در تجلیل‌شدگان هم توجه شود خودش توجه عملیاتی به گفتمان تجربه‌گرایی در کنار جوان‌گرایی است.
امیدوارم این روش جدید در سایر آیین‌های تجلیل آینده هم اجرایی شود و فارغ از اینکه کدام اسامی به جایگاه تجلیل دعوت خواهند شد این نکته لحاظ شود که تجلیل‌ها، آمیزه‌ای باشند از تجربه‌گرایی و جوان‌گرایی.

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا