یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

رئیس شورای اسلامی شهر خرم‌آباد گفت: باید پلیس فضای سبز راه‌اندازی شده و هر منطقه دو یا چند نفر به عنوان پلیس فضای سبز حضور داشته و تخلفات را پیشگری و گزارش نمایند.
به گزارش خبرنگار یافته، کرم نعمتی درهفتاد و سومین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر خرم‌آباد که با دستور کار " پاسخگویی به سؤالات و مطالبات شهروندان در خصوص آسیب به درختان سطح شهر" و با حضور شهردار مرکز استان و رئیس سازمان سیما و منظر شهری عصریکشنبه ۳۰ مردادماه در صحن شورا برگزار شد اظهار داشت: متأسفانه برخورد با کسانی که درختان را از بین می‌برند صورت نمی‌گیرد و اگر این افراد جریمه شوند به طور حتم بازدارنده خواهد بود.
وی ضعف را علت بروز این اتفاقات دانست و گفت: باید یک سیستم پلیس فضای سبز راه‌اندازی شده و هر منطقه دو یا چند نفر به عنوان پلیس فضای سبز حضور داشته و تخلفات را پیشگری و گزارش نمایند.
نعمتی ادامه داد: با وجود مازاد نیرویی که همیشه در شهرداری از آن گله دارند به راحتی می‌توان این طرح را ظرف یک هفته آینده عملیاتی کرد.
رئیس شورای اسلامی شهر خرم‌آباد درختان کهنسال و خشک را مخاطره‌ای برای شهر و شهروندان دانشت و افزود: لازم است که درختان کهنسال و خشکیده هر خیابان را شناسایی و آن‌ها را با رعایت ضوابط قطع کرد به شرطی کخ به جای آن یک درخت و نهال جدید کاشت.
نعمتی گفت: نباید اجازه دهیم که کسانی با خشک کردن درختان، آن‌ها را از میان بردارند.
او ادامه داد: لازم است عوامل شهرداری هنگام صدور مجوز‌های اولیه برای ساخت بنا‌ها در گزارش مربوط تعداد درختان و شرایط آن‌ها را قید نموده تا بعد‌ها به دلایل مختلف این درختان از بین نروند.



♻️کارگران فضای سبز ۶ماه حقوق نگرفتند

هوشنگ نصیری یکی دیگر از اعضای شورای شهر گفت: به دلیل کوتاهی شهرداری، درختان زیادی در سطح شهر از جمله بلوار ولایت، ۶۰متری، هزاردستگاه، گلدشت و…خشک شدند.
او ادامه داد: هر سال پیمانکاری فضای سبز به افراد خاصی داده شود در حالی که رضایتی از عملکردشان وجود نداشته است.
وی اظهار کرد: در بازدید میدانی که همراه مدیرعامل فضای سبز از فضای سبز داشتیم با کارگرانی مواجه شدیم که ۶ماه بود حقوق نگرفته بودند.
او افزود: چرا وقتی شهرداری پول پیمانکار را می‌دهد او حقوق کارگرانش را پرداخت نمی‌کند!

♻️خشک شدن درختان مربوط به ماه‌های اخیر نیست

حمید صفری از اعضای شورای شهر گفت: خشک شدن درختان مربوط به شش ماهه گذشته نیست چرا که بیشتر درختان سطح شهر ریشه در اعماق زمین دارند و به راحتی خشک نمی‌شود.
او ادامه داد: در خشک شدن فضای سبز ، باید شرایط محیطی چون گرما و کمبود آب را هم در نظر بگیریم.
 

♻️جاماندن فضای سبز شهر از توسعه
مجید دریکوند هم گفت گفت: عملکرد مدیرعامل سیما و منظر و فضای سبز شهری در برخی زمینه‌ها قابل قبول است اما واقعیت این است که این سازمان از فرایند توسعه فضای سبز شهری و فرآیند اکولوژیست درختان جا مانده‌اند.
نايب رییس شورا ادامه داد: این سازمان سطح انتظاراتش بسیار پایین است.
او گفت: عطا حسن پور رئیس سازمان میراث فرهنگی استان پیگیر ثبت درختان کهن خیابان‌های شهر هستند .
او اظهار کرد: از شهرداری انتظار داریم که تابلوهایی در کنار این درختان نصب شود تا اهمیت این درختان به مردم گوشزد گردد.

♻️سهم ده درصدی سرانه ورزشی در فضای سبز
 در این جلسه هادی  زینی‌وند از دیگر عضو شورای شهر ، از شهردار خواست که در ایجاد فضای سبز ، ده درصدی که مطابق قانون ،مربوط به فضای ورزشی است را در نظر بگیرد.
وی ادامه داد: آبیاری فضای سبز باید در زمان مناسب انجام شود.

♻️عدم رضایت از پیمانکار فضای سبز
شهردار خرم‌آباد در این جلسه  گفت: ما به سمت الگو برداری از شهرهای موفق حرکت می‌کنیم.
سعید فتوحی اظهار کرد: من از پیمانکاران فضای سبز راضی نیستم .
وی ادامه داد: اگر پارسال اعضای شورا  با ما همکاری می‌کردند،سال گذشته پروژه احداث پارک اسدآبادی به اتمام می‌رسید.
فتوحی اظهار کرد: به دلیل گرمای زیاد فضای سبز این پارک هنوز ایجاد نشده است.
او افزود: به دلیل کمبود آب، به ما اجازه نمی‌دهند که همیشه از منابع آبی برای آبیاری فضای سبز و درختان استفاده کنیم.


♻️درختان پلاک کوبی می‌شوند
مدیرعامل سازمان سیما و منظر شهری گفت: برای پلاک کوبی درختان با چند شرکت وارد مذاکره شده ایم  و می‌خواهیم در این پلاک‌ها سن درخت و موقعیت درخت را نیز ذکر کنیم.
احمد بیرانوند ادامه داد: به ازای تعداد درختانی که خشک می‌شوند از پیمانکار جریمه گرفته می‌شود و باید به جای آن درخت، درخت جدید بکارد.
او اظهار کرد: بازسازی و نصب وسایل بازی و ورزشی پارک‌ها  آغاز شده است.
بیرانوند گفت:دلیل خشکی درختان جلوی نظام مهندسی در دست بررسی است و در صورتی که مشکل آن‌ها برطرف نشود درختان چندمتری را جایگزین شان می‌کنیم.



خبر: فاطمه دارابی/ یافته

دیدگاه‌ها  

#1 چگنی 1401-05-31 08:22
کار خوبیه. ولی ایکاش بفکر خط کشی معابر خرم آباد باشند تمام ترافیک و بهم ریختگی معابر خرم آباد بخاطر نبود خط کشی در خیابان های خرم آباد است راننده ها بین خطوط اگر حرکت کنند ترافیک روان میشود
نقل قول کردن
#2 حبیب 1401-05-31 10:07
شهرداری همین پلیس رو کم داشت الان دیگه مشکلات شهر حل میشه
نقل قول کردن
#3 کمالوند 1401-06-02 22:42
پیاده روهای خیابان منتهی به قلعه فلک الافلاک خراب شده و سنگفرشها کنده شدن و درختها کج شدن سمت خیابان و روبرو قلعه به کارگاه صنعتی کابینت سازی تبدیل شده!!! انصافا کجای یک اثر تاریخی را می آیند تبدیل به کارگاه میکنند؟ گردشگرها میان قلعه را ببینند بعد اطراف قلعه و خیابانها و مغازه های اطراف قلعه تبدیل به بدترین مغازه ها شده که سنخیتی با وضعیت گردشگری در مرکز شهر ندارد و کلی میوه فروش سبزه میدان خرم آباد را تبدیل به میدان تره بار کردند پس وظیفه شهردار و شورای شهر چیه؟؟؟ پیگیری کنید
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا