یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

همایش تجلیل از اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا در لرستان - یافته

همایش تجلیل از اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا در لرستان برگزار شد.
به گزارش خبرگزاری فارس، همایش تجلیل از اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستاهای استان لرستان عصر سه شنبه با حضور استاندار لرستان، ايرج عبدي نماینده مردم خرم آباد در مجلس شورای اسلامی، معاونان استاندار، شهرداران شهرهاي استان لرستان و اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستاهای استان در محل استانداری برگزار شد.

 استاندار لرستان: همه اعضای شوراهای اسلامی شهرها دنبال سرمایه‌گذاری باشند

 هوشنگ بازوند در این دیدار به شعار امسال از سوی مقام معظم رهبری به عنوان «اقتصاد، فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی» اشاره کرد و گفت: ‌مقام معظم رهبری هر ساله به خاطر نگرانی‌ها و چالش‌هایی که پیش‌ روی کشور قرار دارد، نام‎گذاری سال‌ها را تعیین می‌کند.
این مسئول عنوان کرد: لازمه یک اقتصاد پویا این است که فرهنگ به کمک اقتصاد بیاید و در این زمینه همه ما مسئولیت سنگینی بر عهده داریم.
بازوند با اشاره به عمر 14 ساله شوراها تاکید کرد: افکار عمومی از شوراها توقع دارند برای عمران،‌ آبادانی و توسعه شهرها و روستاها تلاش خود را دو چندان کنند.
وی گفت: شوراها باید خود مشکلات خود را حل کنند.
بازوند یادآور شد: ‌شورای عالی استان‌ها طبق اختیاری که قانون‌گذار داده می‌تواند لایحه به مجلس بدهد، از این رو باید مشکلات شوراهای شهر و روستا در شورای عالی استان‌ها پیگیری شود.
استاندار لرستان خاطرنشان کرد: یکی از وظایف شوراها نظارت است، زیرا شوراها باید خود در بحث نظارتی مصالح نامرغوب را بررسی کنند.
وی با اشاره به اینکه نباید کمیسیون‌های ماده 100 منبع درآمدی برای شهرداری‌ها باشد و برای این کار باید به دنبال سرمایه‌داری برویم، یادآور شد: لازم است همه اعضای شوراهای اسلامی شهرها دنبال سرمایه‌گذاری باشند، زیرا زمانی که شورا و شهرداری بخواهند قوی باشند، باید شهروندهای پولدار و قوی داشته باشند، بنابراین باید دنبال تولید ثروت و سرمایه‌گذاری در شهرها باشیم.

بازوند از اعضای شورای شهرهای لرستان خواست، تلاش کنند چالش‌های پیش‌ روی سرمایه‌گذاران را برای سرمایه‌گذاری در آن شهرها برطرف کنند.

استاندار لرستان از اعضای شوراهای شهر خواست، شهرداران را مورد حمایت خود قرار دهند، زیرا اگر از شهرداری‌ها حمایت نشود نباید منتظر خدمات مطلوب از طرف شهردار‌ها باشیم.

این مسئول عنوان کرد: ‌جذب نیروهای شهرداری باید بر اساس ضوابط انجام گیرد، زیرا امروز شاهد نیروهای مازاد در شهرداری‌های استان هستیم و شهرداران نمی‌توانند با این تعداد نیروی مازاد کارها را پیش ببرند.

استاندار لرستان از شوراها خواست در تحقق راهبردی و عملیاتی کردن مباحث از فساد مقاومتی پرچمدار باشند.

وی اضافه کرد: باید ظرفیت‌های خوابیده را شکوفا کرده و در اختیار سرمایه‌گذاران بخش خصوصی قرار دهیم.

 

نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس گفت: اعضاء شوراهای اسلامی مشکلات خود را در زمینه‌های مختلف با نمایندگان در میان بگذارند.

به گزارش فارس، ایرج عبدی نیز در همایش شهرداران و شوراهای شهر و روستای استان لرستان اظهار داشت: تأیید شوراهای شهرها در انتخابات گذشته به عهده نمایندگان مجلس گذاشته شده بود.

وی از شوراهای شهرها و روستاها خواست، مشکلات خود را در زمینه‌های مختلف از جمله قوانین شوراها با نمایندگان در میان بگذارند.

عبدی اضافه کرد: امروز مردم از نمایندگان مجلس، شوراها و شهرداران انتظار دارند که در بحث توسعه و خدمات‌دهی به آنها نقش اساسی را ایفا کنند.

این نماینده مجلس بیان کرد: شوراهای شهر و روستا با توجه به شناخت فرهنگ منطقه پتانسیل‌ها را می‌دانند و می‌توانند به خوبی آنها را به مسئولان بالادستی انتقال دهند.

نماینده مردم خرم‌آباد در مجلس شورای اسلامی گفت: باید آسیب‌شناسی شود که چرا شوراهای دوره‌های گذشته و نمایندگان مجلس توسط مردم در دوره‌های بعدی انتخاب نمی‌شوند؟
عبدی تصریح کرد: یکی از عواملی که باعث می‌شود شوراها در دوره‌های بعدی انتخاب نشوند این است که به جای اینکه آدم مردم باشند، آدم فرماندار،‌ استاندار و شهردار و دیگر مسئولان اجرایی می‌شوند که این باعث می‌شود، وجهه مردمی بودن خود را از دست بدهند.
عبدی تصریح کرد: شوراها در شهر و روستا باید در اداره زندگی مستقل شوند، چراکه مال و مقام باعث می‌شود که ما دچار خطا شویم.
نماینده مردم خرم‌آباد در مجلس شورای اسلامی ابراز داشت: اگر عزت نفس در بین شوراها از بین برود، دیگر در میان مردم اعتباری ندارند، بنابراین باید استقلال در فکر و عزت نفس شوراها حفظ شود.

بنابر این گزارش درپایان این مراسم از تعدادی از اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان تجلیل به عمل آمد.

 

تصاویر همایش تجلیل از اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا در لرستان

همایش تجلیل از اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا در لرستان - یافته

همایش تجلیل از اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا در لرستان - یافته

 

همایش تجلیل از اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا در لرستان - یافته

همایش تجلیل از اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا در لرستان - یافته

 

عكس: وابط عمومي شوراي اسلامي شهر خرم‌آباد

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا