یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

مدیر کل ثبت احوال گفت: لرستان به لحاظ ثبت ازدواج رتبه هشتم را در کشور دارد .
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز لرستان، فریبرز امیری‌پریان گفت: به لحاظ ازدواج لرستان، رتبه هشتم کشوری را داریم و به ازای هر ۱۰۰۰ نفر جمعیت هشت مورد ازدواج ثبت شده و این درحالی است که میانگین کشوری به لحاظ هر ۱۰۰۰ نفر جمعیت نرخ ازدواج ۶.۹ است.
وی افزود: بیشترین ازدواج در شهرستان‌های کوهدشت، دلفان و دورود و کمترین ازدواج در سلسله و پلدختر ثبت شده است.
امیری پریان گفت: نرخ طلاق لرستان در سال گذشته ۲.۴ به ازای هر ۱۰۰۰ نفر بود و لرستان رتبه ۱۶ کشوری را دارد. بیشترین طلاق در خرم‌آباد، بروجرد و دورود و کمترین در سلسله و پلدختر ثبت شده است.
مدیرکل ثبت احوال لرستان اضافه کرد: نرخ رشد جمعیت در لرستان بسیار ضعیف بوده و ۷۴ صدم گزارش شده و حائز رتبه ۱۵ کشوری هستیم و میانگین کشوری در این مورد ۶۹ صدم است که رشدی ضعیف و نگران‌کننده است.
به ازای هر ۱۰۰۰ نفر جمعیت لرستان ۱۳.۷ ولادت در لرستان ثبت شده است و حائز رتبه ۱۵ کشور است در حالی که میانگین این رقم در کشور ۱۳.۶ است.
سال گذشته بیشترین موالید ثبت‌شده لرستان در رومشکان، دلفان و خرم‌آباد بوده و الیگودرز، ازنا و چگنی به لحاظ میانگین استانی ضعیف هستند.

دیدگاه‌ها  

#1 مانی 1401-05-19 12:47
مشکلات مالی عامل طلاق
و کاهش رشد جمعیت است
نقل قول کردن
#2 م 1401-05-19 15:14
رشد جمعیت طبیعی لرستان که حاصل اختلاف موالید و فوتی ها هست در محدوده میانگین کشوری و حتی بیشتره ولی به دلیل مهاجرت افسارگسیخته رشد جمعیت لرستان منفی شده
به طور میانگین سالی ۲۵ هزار ولادت و سالی ۱۰ هزار فوت در استان داشتیم در ۵ سال اخیر یعنی رشد طبیعی جمعیت سالی ۱۵ هزار نفره ولی طبق گفته سازمان برنامه و بودجه استان از سال ۹۰ تا ۹۵ صد هزار نفر از استان مهاجرت کردن یعنی سالی ۲۰ هزار نفر مهاجرت منفی که اگه از اون ۱۵ هزار رسد خالص کم بشه یعنی جمعیت لرستان سالی ۵ هزار نفر در حال کاهشه و باتوجه به مهاجرت نسل جوان در اینده تولد کم و مرگ و میر بیشتر و در نتیجه رشد منفی جمعیت هم بیشتر میشه
به لرستان سرای سالمندان و استان متروکه ایران خوش آمدید
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا