یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

بازرس کل لرستان از رفع مشکل مسیر ورودی آزادراه از بروجرد به سمت خرم آباد خبر داد.
به گزارش خبرنگار یافته، سعید رازانی در بازدیدی که امروز پنجشنبه 13 مردادماه از آزادراه از بروجرد به سمت خرم آباد صورت گرفت بیان کرد: به دنبال برخورد یک دستگاه تریلر با باجه عوارضی محور آزاده راه بروجرد – خرم آباد در تاریخ ششم اسفندماه ۱۴۰۰ که منجر به فوت ۲ نفر و مصدوم شدن ۳ نفر دیگر شد، باجه‌های عوارضی در مسیر ورودی از شهرستان بروجرد به خرم اباد جمع اوری شده بود.
وی ادامه داد: این موضوع باعث ایجاد مشکلاتی برای مسافرین و کسانی شده بود که از بروجرد قصد ورود به آزاد راه برای عزیمت به مرکز استان را داشتند و مسافرین مجبور بودند مسیری را به سمت اراک طی نموده و مجدداً به سمت خرم اباد تغییر مسیر دهند.
بازرس کل لرستان افزود: با بررسی صورت گرفته مشخص شد که متأسفانه با گذشت بیش از ۵ ماه از این موضوع تصمیم خاصی برای حل موضوع گرفته نشده است لذا رفع این مشکل در دستور کار سازمان بازرسی استان قرار گرفت و با پیگیری موضوع از آقای خیراله خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل‌ونقل، برنامه بازدید از این آزاد راه امروز صورت گرفت و مقرر شد که مسیر ورودی بروجرد به خرم آباد طی روز جاری مورد بهره‌برداری قرار گیرد.
بر اساس این گزارش در این بازدید که خیراله خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل‌ونقل، سعید رازانی بازرس کل لرستان ِ عباس گودرزی نماینده مردم بروجرد ودالوند معاون عمرانی استانداری و نمایندگان سرمایه گذار و مجری طرح حضور داشتند، مقرر شد در جهت رفاه حال مردم و رفع مشکلات موجود، مسیر ورودی آزادراه از بروجرد به سمت خرم اباد به شکل کنترل شده باز و مورد بهره‌برداری قرار گرفته و اقدامات زیر در دستور کار قرار گیرد.
۱- موانع مورد نیاز در جاده اصلی نصب گردد.
۲- تابلو‌های مورد نیاز برای ورود به آزاد راه از سمت بروجرد تهیه و نصب گردد.
۳- ظرف حداکثر سه ماه تعریض محدود ورودی توسط مجری آزادراه انجام گیرد.
۴- حداکثر ظرف سه ماه نسبت به الکترونیکی کردن عوارض آزادراه اقدام شود.
 


آزاد راه خرم‌آباد- بروجرد که بخشی از آزاد راه خرم‌آباد - اراک است با سرمایه‌گذاری ۶۰ درصدی بخش دولت و ۴۰ درصدی قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص)، به طول ۶۸کیلومتر به عنوان یکی از مهم‌ترین آزادراه‌ها در کریدور شمال به جنوب کشور محسوب می‌شود ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ به بهره‌برداری رسید. این آزاد راه از خرم‌آباد تا اراک به طول ۱۳۴ کیلومتر طراحی شده است و در فاز نخست ۶۷ کیلومتر آن که حد فاصل خرم‌آباد تا بعد از بروجرد است مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.

شایان ذکر است در ساعات اولیه ششم اسفندماه ۱۴۰۰ یک دستگاه کامیون در آزادراه خرم آباد به اراک در مسیر بروجرد به خرم آباد به دلیل نقص فنی در سیستم ترمز به باجه دریافت عوارض برخورد کرد. شدت برخورد کامیون با باجه به حدی بود که باجه عوارضی متلاشی شد و متأسفانه دو نفر از کارکنان مجموعه عوارضی که در باجه مشغول خدمت بود در دم جان باخته و سه نفر هم زخمی شده بودند. از آن تاریخ مسافران برای ورود به آزادراه از سمت بروجرد دچار مشکل شده وبه ناچار باید ابتدا به سمت اراک حرکت کرده و مجدداً با طی چند کیلومتر مسافت و پرداخت عوارض به سمت خرم اباد تغییر مسیر می‌دادند.
 
گزارش و عکس: رضا طولابی / یافته

دیدگاه‌ها  

#1 مهران 1401-05-14 01:59
کاش آقای رازانی فکر و دستوری واسه آسفالت داغون آزادراه میدادن.نمیدونم کم کاری و کم فروشی تا چه حد که روکش آسفالت آزادراهی که کمتر از یکسال افتتاح شده اینطوری همش چاله چوله شده!!!!
نقل قول کردن
#2 فریاد 1401-05-14 02:37
واقعا و بدون هیچ چابلوسی باید عرض کنم جناب رازانی در هر سمت و پستی بوده دلسوزانه کار کرده و زحمت کشیده من خودم چندین نمونه شو نا خواسته و غیر مترقبه شاهد بود .تنش سلامت
نقل قول کردن
#3 فریاد 1401-05-14 02:37
واقعا و بدون هیچ چابلوسی باید عرض کنم جناب رازانی در هر سمت و پستی بوده دلسوزانه کار کرده و زحمت کشیده من خودم چندین نمونه شو نا خواسته و غیر مترقبه شاهد بود .تنش سلامت
نقل قول کردن
#4 بهروز خجسته 1401-05-19 17:05
انشاله آزاد راه بروجرد اراک هر چه زودتر کلید بخورد تا مردم از دست گردنه خطر ناک زالیان در زمستان نجات پیدا کنند
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا