یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

جلسه‌ی هماهنگی طرح جهادی ریشه کنی ناشنوایی و افتتاح شعبه‌ی بنیاد خیریه بخشش درمعاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان برگزار شد.
به گزارش یافته، در راستای این جلسه هزینه‌ی و اجرای جراحی کاشت حلزون و تأمین قطعات برای کودکان زیر ۵ سال ناشنوا و کم شنوای شناسایی شده با مشارکت بنیاد خیریه بخشش و سازمان بهزیستی انجام خواهد شد.
درمان ناشنوایی با کاشت حلزون برای کودکان کمتر از ۴ سال به صورت بسیار خوبی انجام خواهد شد.
براین اساس غربالگری و شناسایی کودکان کمتر از ۴ سال بسیار مهم و حیاتی خواهد بود.
 
مدیرعامل بنیاد خیریه بخشش: آموزش خانواده‌ها در ریشه کنی ناشنوایی مهم‌ترین رکن است
مدیرعامل بنیاد خیریه بخشش در جلسه‌ی هماهنگی طرح جهادی ریشه کنی ناشنوایی در استان لرستان گفت: اقدامات فرهنگی و آموزش خانواده‌ها در تشخیص به موقع و معرفی موارد شناسایی شده به بخش درمان در ریشه کنی این موضوع مهم‌ترین رکن خواهد بود.
دکتر محمد اجل لوئیان عنوان کرد: انتظار داریم سازمان‌های دخیل در این برنامه متحد و منظم شده و ستادی را برای موضوع ریشه کنی و درمان ناشنوایی در کودکان کمتر از ۴ سال تشکیل دهند.
وی اظهار کرد: بنیاد خیریه بخشش آمادگی لازم را دارد تا در تأمین هزینه‌ی کاشت حلزون برای کودکان زیر ۴ سال ناشنوای شناسایی شده کمک کند.
اجل لوئیان ادامه داد: البته این کمک برای ۶ دهک پایین جامعه یعنی خانواده‌های بی‌بضاعت و کم بضاعت خواهد بود.
مدیر عامل بنیاد خیریه بخشش گفت: خوشبختانه در استان لرستان افراد پیگیرو جدی در قامت دستگاه‌های دانشگاه علوم پزشکی، بهزیستی، کمیته امداد و آموزش و پرورش کودکان استثنایی برای این موضوع حضور دارند.
اجل لوئیان تصریح کرد: مادامی که غربالگری و شناسایی کودکان ناشنوا در زمان حیاتی به خوبی انجام شود پیشرفت ما در درمان این افراد بیشتر و بهتر خواهد بود.
معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان و سازمان بهزیستی دستگاه‌های اصلی در غربالگری و شناسایی نوزادان و کودکان ناشنوا و کم شنوا می‌باشند.
به نظر می‌رسد تشدید برنامه‌های غربالگری و شناسایی در مراکز روستایی با توجه به مشکلات تردد مهم‌تر از هر زمان به نظر برسد.
در این جلسه مدیر عامل بنیاد خیریه بخشش، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی، مدیر کل بهزیستی، مدیر آموزش کودکان استثنایی، قائم مقام کمیته حضرت امام(ره) در استان و جمعی از کارشناسان و خیرین حضور داشتند.

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا