یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

استاندار لرستان گفت: با توجه به شیوع سویه جدید کرونا موسوم به اُمیکرون، شرایط در کشور و به تبع آن در لرستان چندان مطلوب نیست و آمار مبتلایان و بستری ها در حال افزایش است.
به گزارش یافته، فرهاد زیویار در حاشیه جلسه ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا که شنبه 16 بهمن ماه به ریاست حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی برگزار شد، گفت: جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا با پیگیری آخرین وضعیت استانها به لحاظ شیوع بیماری، واکسیناسیون، آمار ابتلا، بستری و مرگ بر اثر کرونا برگزار گردید.
زیویار اظهار داشت: با توجه به شیوع سویه جدید کرونا موسوم به اُمیکرون، شرایط در کشور و به تبع آن در لرستان چندان مطلوب نیست و آمار مبتلایان و بستری ها در حال افزایش است.
وی افزود: اگر شرایط به همین منوال ادامه پیدا کند در آینده با مشکلاتی از قبیل کمبود امکانات و تخت برای مراجعه کنندگان به بیمارستان ها مواجه خواهیم بود و با این روند طی دو هفته آینده وضعیت استان به لحاظ امکانات درمانی کاملا با مشکل روبرو خواهد شد.
استاندار لرستان با اشاره به اینکه روند رو به افزایش بیماری در استان به منزله هشدار احتمال بحران است، تصریح کرد: با توجه به در پیش بودن جشن های ماه رجب و شعبان از هم استانی ها می خواهیم از حضور در تجمعات خودداری کنند و دستورالعمل های بهداشتی را رعایت کنند.
زیویار ادامه داد: امیدواریم با رعایت دستورالعمل های بهداشتی شرایط کنترل شود و از وقوع مشکلاتی که منجر به تعطیلی اصناف و مشاغل بویژه در ایام پایانی سال می شود، جلوگیری به عمل آید.
وی یادآورشد: طبق اعلام دانشگاه علوم پزشکی، عمده دلایل مرگ بر اثر کرونا در استان از میان افراد سالمند، بیماران زمینه ای و واکسن نزده ها گزارش شده که این موضوع نشان دهنده ضرورت رعایت بیش از پیش پروتکل های بهداشتی توسط این دسته از افراد است.
 استاندار لرستان افزود: در خصوص برگزاری مراسم راهپیمایی ۲۲ بهمن ماه منتظر اعلام ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا در خصوص چگونگی برگزاری این مراسم هستیم و در رابطه با مراسم اعتکاف نیز حضور در آن با رعایت پروتکل‌های بهداشتی با لحاظ تزریق دو نوبت واکسن و تست pcr تا ۴۸ ساعت قبل مراسم، برای افراد در دستور کار قرار دارد.

دیدگاه‌ها  

#1 رضا 1400-11-17 08:18
آقای استاندار محترم، لطفا محدویت ها رو اعمال کنید و شیفت بندی رو آغاز -وضعیت برای خانواده ها خصوصا کودکان و نوجوانان بسیار خطرناک و شکننده اس
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا