یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

محمد پاپی نژاد فعال فرهنگی اجتماعی و رئیس فعلی شورای شهر بروجرد، سه‌شنبه 11 بهمن‌ماه خود را به زندان پارسیلون خرم‌آباد معرفی کرد تا دوران محکومیت خود را طی کند.
به گزارش یافته، به علت شکایت فاطمه مقصودی نماینده فعلی مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی و با توجه به قطعی شدن حکم محکومیت محمد پاپی نژاد رئیس فعلی شورای اسلامی شهر بروجرد، وی روانه زندان شد.
رییس شورای شهر بروجرد روز گذشته با انتشار ویدئویی ضمن تمکین به قانون و پذیرش حکم صادره، بر احترام و تبعیت از قوانین کشور تاکید کرد.
زندانی شدن این عضو شورای اسلامی شهر بروجرد حواشی هم داشت تا جایی که شب گذشته گروهی از هوادارانش کفن‌پوش راهی یکی از مساجد شدند.
 
شرح ماجرا:
محمد پاپی نژاد رییس شورای شهر بروجرد در پی شکایت فاطمه مقصودی نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی به اتهام توهین و نشر اکاذیب در دادگاه مجرم شناخته و به شش ماه حبس و ۲۵ میلیون ریال جزای نقدی محکوم شده بود که عصر روز گذشته با حضور در زندان خرم‌آباد، خود را برای اجرای مدت‌زمان حبس معرفی کرد.
ماجرا به نطقی از سوی این عضو شورای شهر بروجرد می‌گردد که طی آن الفاظی را خطاب به نماینده این شهر به کار برده است.

 


توضیحات سرپرست دادستانی بروجرد در مورد اجرای حکم
سرپرست دادسرای عمومی و انقلاب بروجرد درباره عناوین اتهامی و روند دادرسی محمد پاپی نژاد، رییس شورای اسلامی شهر بروجرد توضیحاتی ارائه داد.
سجاد بیرانوند در گفت‌وگو با خبرگزاری میزان عنوان کرد: پاپی نژاد با شکایت یکی از نمایندگان بروجرد در مجلس شورای اسلامی و شهردار سابق بروجرد به اتهام نشر اکاذیب، بر اساس رای شعبه ۱۰۵ دادگاه کیفری بروجرد محکوم و به یک سال حبس و به جرم توهین به ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان جزای نقدی و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شد.
وی افزود: در ادامه، این پرونده با اعتراض متهم به شعبه ششم دادگاه تجدیدنظر استان ارسال شد و دادگاه در خصوص عنوان اتهامی نشر اکاذیب متهم را مستحق تخفیف به ۶ ماه حبس دانست، اما در مورد اتهام دیگر وی که توهین بود، پاپی نژاد به ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان جزای نقدی محکوم شد که جزای نقدی توسط وی پرداخت و حکم شلاق وی از سوی دادگاه تعلیق شد.
بیرانوند با بیان اینکه در خصوص اجرای حکم حبس متهم با دستور رئیس‌کل دادگستری استان لرستان در جهت صلح و سازش جلسات متعددی تشکیل شد، گفت: با حضور محمد رزم، رئیس‌کل دادگستری استان لرستان جلسات متعدی فی‌مابین شکات و متهم برگزار شد. همچنین در آخرین جلسه صلح و سازش که با حضور فرماندهان سپاه پاسداران و نیروی انتظامی استان و چند تن از بزرگان استان که به مدت ۳ ساعت برگزار شد مصالحه‌ای متاسفانه صورت نگرفت و رضایت شکات از سوی متهم جلب نشد.
سرپرست دادسرای عمومی و انقلاب بروجرد، افزود: با عدم رضایت شکات، پرونده برای اجرای حکم در شعبه اول اجرای احکام دادسرای بروجرد مطرح شد. متهم در خصوص پرونده خود درخواست اعمال ماده ۴۷۷ قانون آیین دادرسی را برای آرای صادره خلاف بین شرع و قانون درخواست کرد و پرونده جهت بررسی به رئیس‌کل دادگستری استان ارجاع و درخواست اعمال این ماده رد شد.
بیرانوند با اشاره به اینکه متهم در ادامه روند رسیدگی به پرونده خود، اعمال ماده ۵۰۲ قانون مجازات را که مبنی بر عدم تحمل حبس به لحاظ وضعیت فیزیکی است را درخواست کرد، گفت: بر اساس بررسی‌های صورت گرفته پزشکی قانونی و مستندات پزشکی اجرای این ماده در خصوص پرونده رد شد.
وی افزود: همچنین دادستان کل کشور هفته گذشته از دادسرای استان درخواست کردند که شرایط برای ایجاد مصالحه بین شکات و متهم ایجاد شود به‌طوری‌که شرط شکات مبنی بر اعلام رضایت با عذرخواهی متهم در همان سایتی که به وی توهین شده است، سازش صورت گیرد.
بیرانوند ادامه داد: حسب دستور دادستان کل کشور چنین جلسه‌ای تشکیل و درخواست شکات به متهم تفهیم شد، اما متهم حاضر به پذیرش شرط شکات برای ایجاد مصالحه نشد و درنهایت حکم اجرا و متهم روانه زندان شد.
سرپرست دادسرای عمومی و انقلاب بروجرد بابیان اینکه در این پرونده اصل بی‌طرفی رعایت شده است عنوان کرد: در قانون مصادیق توهین به اشخاص محصور نشده است و هر عبارت وهن آوری برای تشخیص توهین‌آمیز بودن به عرف واگذارشده است. بر اساس ماده ۶۰۹ قانون تعزیرات و مجازات‌های بازدارنده و ماده ۱۸ قانون جرایم رایانه‌ای برای جرم توهین و نشر اکاذیب حکم حبس در نظر گرفته‌شده است.
 
 
امیدواریم هر چه سریع‌تر این پرونده به پایان برسد
میثم گودرزی عضو شورای شهر بروجرد و رئیس شورای این شهرستان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خصوص زندانی شدن رئیس شورای شهر بروجرد گفت: دستگیری آقای پاپی‌نژاد پیرو پرونده مربوط به اختلافات با خانم فاطمه مقصودی نماینده مردم بروجرد در مجلس و آقای جافری شهردار پیشین این شهر است.
وی افزود: سال گذشته در پی اختلافاتی که به‌واسطه انتشار چند کلیپ از سوی آقای پاپی‌نژاد در فضای مجازی بین این افراد به وجود آمد نهایتاً دادگاه در روزهای اخیر حکم ۶ ماه زندان برای آقای پاپی‌نژاد صادر کرد که خود وی پس از اطلاع از این موضوع با حضور در دادستانی راهی زندان شد.
عضور شورای شهر بروجرد با بیان اینکه آقای پاپی‌نژاد به عنوان یک نیروی انقلابی و مردمی در بین جامعه شناخته می‌شود، عنوان کرد: به منظور پایان دادن به این اختلافات تعدادی از بزرگان جمع و در رأس آن‌ها امام‌جمعه ورود پیدا کرد اما در نهایت خانم مقصودی حکم صادر شده را اجرایی کرد.
وی با بیان اینکه هم اکنون رئیس شورای شهر بروجرد در زندان خرم‌آباد حضور دارد، خاطرنشان کرد: امیدواریم هر چه سریع‌تر این پرونده به شکل مناسب خاتمه یافته و این مباحث به پایان برسد.
 به گزارش خبرنگار فارس در پی زندانی شدن رئیس شورای شهر بروجرد تعدادی از مردم این شهر کفن به تن کرده و با حضور در مسجد ضمن انتقاد از شرایط موجود و حمایت از رئیس شورای شهر، خواستار رسیدگی مسوولان به پرونده و آزادی محمد پاپی‌نژاد شدند.
به گفته برخی منابع پاپی‌نژاد که از جانبازان دوران دفاع مقدس است از نظر جسمانی دارای مشکلاتی بوده و بر همین اساس از دستگاه قضایی خواسته شده است بر اساس قانون به شکلی عمل شود که مبادا حضور در زندان موجب آسیب رسیدن به وی شود.
بسیاری از کنشگران رسانه‌ای و اجتماعی استان نیز از بازداشت پاپی‌نژاد انتقاد کرده و مطالب بیان شده از سوی وی را در راستای امر به معروف و نهی از منکر دانسته و خواستار جلوگیری از برخورد با این نوع مطالبه‌گری‌ها شده‌اند.

دیدگاه‌ها  

#1 حسین خداکرمی 1400-11-12 20:05
اجرای این حکم در نهایت به نفع حرفه خبرنگاری به منظور ارتقای دانش شغلی آنها خواهد بود
نقل قول کردن
#2 دیار او برده 1400-11-12 21:09
من عاشق اون کفن پوشهای توی مسجدم قشنگ اومدن بخوابن اگر هنوز اونجا هستن آدرس بدین منم برم خیلی خوابم میاد
نقل قول کردن
#3 دریکوند 1400-11-12 23:33
درود بر قضات شجاع
نقل قول کردن
#4 شهروند 1400-11-13 01:27
درود بر مجاهدان راه خدا
نقل قول کردن
#5 علی 1400-11-13 08:07
دورود بر نمایندگان مدافع حقوق مردم، در مجلس و شورای شهر.....
نقل قول کردن
#6 رضا-س 1400-11-13 10:38
خانم مقصودی چه چیزی را می خواهد ثابت کند ؟ خانم مقصودی کوتاه بیا ، به زودی دوره نمایندگی شما هم تمام می شود ، این کارها تبعات خوبی در جامعه ندارد.
نقل قول کردن
#7 منصوری 1400-11-13 11:29
با این همه پادرمیانی از طرف بزرگان -ریش سفیدان و درخواست مردم و افکار عمومی -عدم رضایت شکات نشان از کینه ای عمیق دارد
نقل قول کردن
#8 اکبر-ظ 1400-11-13 13:02
سلام لطفا یکی اصل ماجرا را تعریف کند.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا