یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

استاندار لرستان - یافته

استاندار لرستان از واگذاری مناطق گردشگری این استان برای سرمایه‌گذاری به بخش خصوصی خبر داد.

به گزارش روابط عمومی استانداری لرستان، "هوشنگ بازوند" در جمع خبرنگاران با اشاره به قابلیت‌های لرستان برای توسعه صنعت گردشگری اظهار داشت: وجود جاذبه‌های طبیعی و تاریخی فراوان از لرستان یک منطقه مستعد برای توسعه صنعت توریسم و اکوتوریسم ساخته است.

وی سرمایه‌گذاری برای ایجاد زیرساخت‌ها در مناطق گردشگری استان را از اولویت‌های مدیریت اجرایی استان دانست و بیان داشت: در این راستا مستقل کردن هر کدام از مناطق گردشگری استان در دستور کار قرار گرفت.

استاندار لرستان ادامه داد: استان لرستان دارای 27 منطقه نمونه گردشگری است که به اشتباه از سوی متولیان امر همه آنها یک منطقه حساب شده بود که مستقل کردن این مناطق از جمله اقدامات صورت گرفته است.

بازوند دریاچه گهر، آبشارهای هفت‌گانه لرستان، کهمان، گلدشت و ... را از جمله این مناطق گردشگری برشمرد و بیان داشت: طی چند ماه گذشته این مناطق برای جذب سرمایه‌گذاران مستقل شدند.

وی عنوان کرد: این مناطق گردشگری در حال واگذاری به بخش خصوصی برای ایجاد زیرساخت‌ها و سرمایه‌گذاری است که امیدواریم با تعیین تکلیف میراث فرهنگی این موضوع جدی‌تر دنبال شود.

 

دیدگاه‌ها  

#1 بیرانوند 1392-12-21 03:07
امیدوارم سرنوشت شوم آبشار آب سفید الیگودرز را پیدا نکنند.آبشاری که با استفاده از روابط خاص واگذار شد و پیمانکار در ازای ساخت یک نمازخانه و سرویس بهداشتی در محل تعرفه های گزافی برای ورودی در نظر گرفت و برخلاف تمام تعهدات شامل احداث رستوران و متل و سالن همایش و تلکابین و...تنها به حداقل ها اکتفا کرد تا زودتر تعرفه بلیط غیر قانونی را از مردم دریافت کند.در این آبشار بر خلاف تعهدات از مصالح بومی منطقه مانند سنگ کوهی و ... در بسیاری از سازه ها استفاده نشد و بافت طبیعی منطقه دستخوش تغییرات فاحشی شد.همچنین بر اثر عدم توجه به خاک منطقه و نوع طبیعت رانشی محل تمام سازه های احداثی در نخستین فصل بارندگی تخریب و نابود شد.این تنها بخشی از جفای حاکمیت روابط در انجام کارهای عمرانی در لرستان و به ویژه آبشار آب سفید بود.امیدوارم میراث فرهنگی و شخص استاندار محترم در انتخاب پیمانکاران با تجربه و مجرب نهایت دقت را لحاظ کنند.
نقل قول کردن
#2 آرمان 1392-12-21 11:51
با سلام خدمت استاندار محترم؛ با توجه به رویکرد دولت تدبیر و امید و انتخاب شایسته شما انتظار می رود با اقدامات اصولی اراضی و مناطق لرنشین که به ناحق از خطه ی پر افتخار لرستان جدا و به سایر استان های همجوار واگذار شده اند؛ به دامان پر مهر استان لرستان بازگردند.
بخصوص منطقه الوار گرمسیری؛ که در دهه های گذشته بی مهری های فراوانی نسبت به این بخش لرنشین از سوی مسئولین ذی ربط اتفاق افتاده است.
در ضمن لرستان سرزمین آبشارهاست؛ آنچه استاندار محترم فرمودند راجع به هفت گانه بودن آبشارهای استان؛ قدری اشتباه به نظر می رسد؛ زیرا تعداد این آبشارها به یقین بیشتر از تعدادیست که استاندار محترم فرمودند؛ مثال آبشار نوژیان؛ بیشه؛ وارک؛ شوی (تله زنگ)؛ چکان؛ آب سفید؛ افرینه؛ گریت؛ تاف(برنجه)؛ وارگ و ... .
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا