یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

گردشگري استان لرستان - يافتهعضو هیأت علمی گروه IT دانشگاه لرستان از تولید نرم افزار کاربردی گردشگری به سفارش اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان توسط این دانشگاه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجو، "رحیمی‌نسب" بیان داشت: استان لرستان از بعد طبیعی و تاریخی  قابلیت‌های فراوانی برای جذب توریست دارد؛ از این رو در راستای معرفی این قابلیت‌ها، نرم افزار کاربردی گردشگری که قابلیت نصب بر روی گوشی‌های موبایل اندروید 4 را دارد توسط دانشگاه لرستان و به سفارش  اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان تولید می‌شود.

وی افزود: این نرم افزار بر روی سامانه اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان بارگذاری و سپس گردشگران می‌توانند جهت دست‌رسی به اطلاعات مربوط به گردشگری لرستان آن را به صورت آنلاین بر روی گوشی‌های تلفن همراه خود قرار بدهند.

عضو هیأت علمی دانشگاه لرستان گفت: این پروژه با مشارکت اداره کل میراث فرهنگی، پارک علم و فناوری استان  و دانشگاه لرستان اجرا می‌شود.

رحیمی‌نسب ادامه داد: این نرم‌افزار به گونه‌ای طراحی شد که گردشگران بتوانند به سهولت به اطلاعات مربوط به گردشگری لرستان در بخش‌های مختلف مانند گردشگری طبیعی، تاریخی، ورزشی، درمانی و دیگر حوزه‌ها دسترسی پیدا کنند.

وی ابراز امیدواری کرد که این نرم افزار تا پیش از سال 94 تولید و به بهره‌برداری برسد.

عضو هیأت علمی دانشگاه لرستان به مغفول ماندن ظرفیت گردشگری مجازی در استان لرستان اشاره کرد و گفت: پیشنهادی دیگری که به اداره کل میراث فرهنگی استان لرستان ارائه داده‌ایم این بوده است که در راستای معرفی جاذبه‌های تاریخی و طبیعی استان لرستان نسبت به فعال کردن حوزه گردشگری مجازی ورود پیدا کند.

رحیمی‌نسب افزود: با نصب دوربین‌های پخش زنده می‌توان قابلیت‌های تاریخی و طبیعی استان و دیگر بخش‌ها را در فضای مجازی به اقصي‌نقاط دنیا معرفی کرد.

وی بیان داشت: این قابلیت فرصتی را به وجود می‌آورد که گردشگران می توانند از طریق پخش زنده در فضای مجازی از ظرفیت‌های متنوع استان لرستان شناخت پیدا کنند.

 

 

 

دیدگاه‌ها  

#1 محسن 1392-12-12 18:44
با سلام .......
اگه میشه نسخه های جاوا و سیمبین رو هم راه اندازی کنین....
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا