یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

محمود كوماس‌جودكي - يافتهمسوول روابط عمومی بسیج هنرمندان لرستان گفت: توسعه یک اتفاق ذهنی است و ذهنیت افراد باید عوض شود و این اتفاق زمانی می‌افتد که مطالبه اصلی مردم شرایطِ زندگی بهتر داشته باشند و این شرط زمانی اتفاق می‌افتد نهاد‌های فرهنگ‌ساز از جمله رسانه‌، ذهنیت مردم را برای توسعه آماده کنند.

به گزارش پایگاه خبری سفير افلاك، "محمود كوماس‌جودكي" در نشست آسیب‌شناسی رسانه‌ای موانع توسعه در لرستان که با حضور خبرنگاران و مدیران مسوول نشریات مکتوب و الکترونیکی مرکز استان برگزار شد‌، با اشاره به این که ما بدنبال موانع توسعه هستیم در حالی که مفهوم توسعه همچنان برای ما معنا نشده است، گفت: توسعه، فراهم کردن شرایطی برای زندگیِ بهتر از نظر فیزیکی ، فکری و غيره است.

وي ذهنیت را اساس پایه‌ریزی برای زندگی بهتر دانست و افزود: توسعه یک اتفاق ذهنی است و ذهنیت افراد باید عوض شود و این اتفاق زمانی می‌افتد که مطالبه اصلی مردم شرایطِ زندگی بهتر داشته باشند.

این کارشناس رسانه‌، آموزش و پرورش و رسانه مهم‌ترین ابزار آموزش ارزیابی کرد و گفت: ولی زمانی‌ موثر واقع خواهند شد که دهنیت مردم به سمتی برود که به دنبال شرایطِ زندگی بهتری باشند.

‌جودکی ادامه داد: برای کسی که خواب است و شرایطِ زندگیِ بهتر را نمی‌داند، کاری نمی‌توان انجام داد و با عنوان کردن نداشته‌هایش، فقط او را دچار آشفتگی و وحشت می‌کنیم.

وی تاکید کرد: زمانی‌که زیرساختِ توسعه فراهم نشده، نمی‌توان مردم را از توسعه آگاه کرد و پیش از آن باید مردم را نسبت به نیازها و مطالبات‌شان آشنا کرد.

مسوول روابط عمومی بسیج هنرمندان لرستان بیان داشت: پیش از این که توسعه را تعریف کنیم باید مقدمات توسعه را آماده کنیم و زمانی‌که می‌خواهیم مقدمات توسعه را آماده کنیم باید ذهنیات را آماده کرده و کودکان را با توسعه آشنا کنیم.

وی بر نقش مدیریت زمان تاکید کرد و گفت: با مدیریت زمان و منابع، باید نسل بعدی را برای توسعه، زندگی بهتر و توسعه‌ یافته آماده کنیم و رسانه‌ها باید شرایطی را آماده کنند تا نسل زیر ده سال با آموزش و مدیران آموزش و پرورش قوی روزنامه‌خوان و اهل مطالعه پرورش پیدا کنند.

جودكي افزود: مهم‌ترین عاملی که باعث شده به هر شرایطی قانع باشیم ناآگاه بودن ماست، بدین جهت باید ابتدا مقدمات آگاه کردن را فراهم کنیم و بعد آگاهی بدهیم زیرا اگر رسانه‌ها بخواهند بدون مقدمه‌چینی آگاهی بدهند نتیجه‌ای جز تخریب و نابودیِ جامعه در پی نخواهد داشت.

این کارشناسِ رسانه گفت: به طور مثال چون مردم هزینه کرایه تاکسی را در مسیرهای مختلف می‌دانند، بابت این‌کار، مبلغ بیشتری نمی‌پردازند اما هیچ‌گاه افراد در مورد هزینه‌ای که در ازاء تهیه نسخه به داروخانه می‌پردازند اعتراضی نمی‌کنند زیرا از قیمت داروها اطلاعی ندارند و نمی‌دانند در یک بازه زمانیِ کوتاه، چه میزان افزایش قیمت در یک دارو رخ داده چون آگاه نیستند.

وی توسعه را به قطاری تشبیه کرد که ابزار و امکاناتش کامل و چارچوب و زیرساخت‌هایش آماده است و زمانی‌که همه چیز مهیاست فرقی نمی‌کند مدیر چه کسی باشد زیرا این قطار در مسیر خود حرکت می‌کند، مهم این است که قطار حرکت کند و توده مردم آماده شوند تا مدیریتِ مردم با آموزش و سواد رسانه‌ای که همان قدرت تحلیل و درک پیام است، قوی شود.

 

 

دیدگاه‌ها  

#1 رضا موسوی نژاد 1392-12-10 09:37
کوماس عزیز صادقانه بگو چگونه دربرابر این همه رفتار انفعالی از سوی دوستان رسانه ای باز هم سینه جلو می دهی وبعنوان یک رسانه ای نظر می دهی؟

برادر عزیز دوستان اهل رسانه والله قسم که خون به دلشان شده از سوی رفتار های شمات!!!

بچه ها نمی دانند داد خحود را به کجا بیاورند!

قسمتان می دهم اقای جودکی کمی فکر کنید؟

اینکه خبر های خود را خودتان به این سایت .وان سایت ایمیل می کنید وسمج وار تاکید به انتشار ان دارید به دنبال چه هستید؟

محبوبیت؟

ایا با این همه رفتارهای زشت وزیراب زنی ودوبه هم زنی و....انتظار محبوبیت دارید؟؟؟؟؟
________________________________
يافته: سلام. معمولا عرف بر اين است كه نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران را تاييد نكنيم. اما درباره اقاي جودكي عرض مي‌كنم كه ايشان يكي از معدود خبرنگاران توانمند استان در حوزه كاري خود هستند و شايسته نيست مسائل شخصي را در امور كاري دخيل كنيد
من 4 سال است با آقاي جودكي آشنا شده‌ام و هنوز يك بار هم با ايشان مشكلي نداشته‌ام و زيزآب مرا هم نزده‌است!
كساني كه هنر ارتباط با ديگران را بلد نيستند، گناه خودشان را پاي آن‌ها مي‌نويسند. جودكي مثل هر انسان ديگري اخلاق خاص خودش را دارد و بايد به آن احترام گذاشت. يقين داشته باشيد در اين صورت، وي نيز دو برابر به طرف مقابل احترام مي‌گذارد.
همچنين از محاسن او رك‌گويي است كه همين حسن از نظر برخي عيب به شمار مي‌رود.
ما همه انسان هستيم و بهتر است به جداي عداوت، مهرباني و دوستي را پيشه كنيم.
براي شما و اقاي جودكي آرزوي توفيق داريم
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا