یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان گفت: طرح نهایی طرح تفصیلی خرم‌آباد در شورای عالی معماری شهرسازی مطرح که تصویب و ابلاغ شد.
به گزارش یافته،  «گودرز امیری» شامگاه جمعه 28 آذرماه در گروه 0 مدیران و رسانه‌های لرستان حاضر و به سؤالات خبرنگاران پاسخ داد.
امیری در پاسخ به سؤال پایگاه خبری یافته مبنی بر این‌که (آیا طرح تفصیلی شهر خرم‌آباد به‌عنوان سند بالادستی توسعه و عمران شهر که با ظرفیت قانونی خود باعث می‌شود بخش زیادی از مشکلات و موانع در مسیر توسعه مرتفع گردد تائید و ابلاغ شده و چه زمانی اجرایی می‌شود؟) توضیحاتی داد.
وی با اشاره به این‌که بر اساس مقررات شورای عالی معماری- شهرسازی طرح‌های جامع هر ده سال یک‌بار و طرح‌های تفصیلی هر 5 سال یک‌بار باید بازنگری شود، افزود: متأسفانه خرم‌آباد یکی از شهرهایی بود که در سال 68 طرح جامعه آن تهیه شد و در سال 91 مجددا" بازنگری گردید.
امیری ادامه داد: طرح تفصیلی شهر خرم‌آباد در سال 1372- 1371 مجدد تهیه و تاکنون طرح تفصیلی دیگری نداشته‌ایم.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان تأکید کرد: درواقع طرح تفصیلی مقررات اجرایی یا ضوابط اجرایی طرح جامع یک شهر است و طرح جامع هم معابر بالای 12 یا 14 متر را تعیین تکلیف می‌کند و در طرح تفصیلی است که شبکه معابر پایین‌تر را تعیین تکلیف کند.
 امیری با اشاره به این‌که در سال 1392 قراردادی با شرکت مشاور برای تهیه طرح تفصیلی شهر خرم‌آباد منعقد شده بود، افزود: به دلیل چالش‌هایی که این طرح داشت و مشکلاتی که با تصویب این طرح ممکن بود به وجود آید، طرح تا پایان سال 1398 همچنان کش‌وقوس پیدا کرد و ما در پایان سال 1398 با پیگیری زیاد و جلسات هر روز که از ساعت 4 بعدازظهر تشکیل و بعضاً تا نیمه‌های شب طول می‌کشید طرح را نهایی که در شورای عالی معماری شهرسازی مطرح، تصویب و ابلاغ شد.
وی در ادامه به امتیازات این طرح اشاره کرد و بیان داشت: از امتیازات این طرح یکی این‌که با اجرای این طرح سرانه‌های عمومی مثل قضای سبز، قضاهای ورزشی، قضاهای عمومی، فضاهای آموزشی و ... افزایش پیدا می‌کند؛ همچنین در خصوص رفع گره‌های ترافیکی تلاش شده تا بخشی که قابل‌حل است، لحاظ شود.
امیری با اعلام این‌که در این طرح ضوابط و مقررات ساخت‌وساز اصلاح شد، افزود: قبلاً  این ضوابط به تصویب مراجع زی ربط نرسیده بود؛ کما آن‌که در سال 1396 شورای عالی معماری شهرسازی کشور اعلام کرده بود که شهرداری خرم‌آباد باید از اجرای ضوابطی که به تائید مراجع مربوطه نرسیده، خودداری کند که به همین دلیل مدتی امور مربوطه متوقف شد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان ادامه داد: در طرح تفصیلی ابتکاری به خرج دادیم و جاهایی که تغییر یا تعیین کاربری داشتیم منابع درآمدی را به اجرای طرح اختصاص دادیم. به‌طور نمونه وقتی قرار شد که پادگان 07 تغییر کاربری پیدا کند، مصوب کردیم که منابع درآمدی اراضی سهم شهرداری صرف تعریض خیابان انقلاب و اجرای خیابان حافظ هزینه شود.
وی افزود: متأسفانه عادت بدی وجود داشت که سهم درآمدی شهرداری را صرف کارهایی مثل حقوق و مزایا می‌کردند که این کار ممنوع بوده و جلوی آن را گرفته‌ایم و یا معین شده که منابع درآمدی طرح تفکیکی و تغییر کاربری اشخاص حقیقی یا حقوقی صرف اماکن فرسوده و اجرای طرح بازآفرینی شهر در محلات علی‌آباد، دره اسدآبادی و ... شود.
وی تأکید کرد: این طرح از زمان ابلاغ قابل‌اجرا است.
امیری در پایان ساخت‌وساز غیرمجاز را یک از معضلات مهم شهر خرم‌آباد دانست و کفت: مردم و رسانه‌ها باید کمک کنند که این موارد انجام نشود. زیرا حق مردم تضییع می‌شود.
 
 
 
 
 
 
 

دیدگاه‌ها  

#1 احمد میرزایی 1399-09-29 01:57
شهرداری ک گفتن تعریض خیابان انقلاب فقط در محدوده اسد ابادی اجرایی میشه و سهم زمین های پادگان فقط کفاف همین مقدار تعریض رو میده حالا بر حالا اقای امیری میگن کل خیابان انقلاب و حتی خیابان حافظ؟
ما ک اخر نفهمیدیم! مگه میشه انتقدر ناهمانگی داشت و مردم شهر رو کلافه کرد؟
نقل قول کردن
#2 منصوری 1399-09-29 12:00
در امد شهرداری را صرف حقوق و مزایا میکردند -خوب قانون چه میگوید-یعنی بعد از چهل و اندی سال معلوم نیست منبع حقوق و مزایا کجاست ؟اگر خلافی صورت گرفته هیچ کس پاسخگو نیست -ما کجا داریم زندگی میکنیم
نقل قول کردن
#3 اکبر-ظ 1399-09-29 21:16
طراحی خیابانهای خرم اباد مربوط به گذشته است و بر اساس جمعیت و ترافیک ان زمان شکل گرفته.الان کلیه خیابانهای اصلی خرم اباد گنجایش این همه ترافیک را ندارند .خیابانهای علوی- حافظ- انقلاب -مطهری -شهدا همگی می بایست تعریض شوند.البته با توجه به شرایط بسیار اسفناک اقتصادی بعیده است تا 30 سال اینده بتوان خیابانی را در خرم اباد تعریض کرد سالها بلکه چند دهه از اصول شهرسازی دور مانده ایم.عدم بیمارستان به اندازه جمعیت- نبودن فضای سبز کافی-نبودن مکانهای فرهنگی و حتی یک ترمینال مسافرتی خوب باعث عقب افتادن شهر ما شده.
نقل قول کردن
#4 سیف الله اسدی بازوند 1399-12-16 11:06
سلام خسته نباشید مدتی است جلوی ساخت و ساز در خیابان ایستگاه رادیو رو گرفتند له بهانه تعریض خیابان در صورتی که زمینهایی که ساخته شده اند واگذاری سپاه پاسداران بوده و تماما سند دارند به گفته بعضی از آگاهان به جای تعریض خیابان از سمت ایستگاه رادیو که زمین خالی بوده و ملک دولتی است شهرداری منطقه ۳ خرم آباد جلوی ساخت و ساز زمین های واگذاری در خیابان ایستگاه رادیو رو دقیقآ روبروی درب ایستگاه رادیو را گرفته و اجازه ساخت رو به مالکان نمی دهد مگر میشود به زمینی که فرم واگذاری دارد مجوز ساخت ندهند و خانه هایی را که دارای پایان کار و سند می باشند را تخریب و خیابان را تعریض کرد.مگر می شود خانواده های ساکن در کنار خیابان را که سند دارند خانه خراب کرد چه کسی خسارت وارده را جبران میکند.
نقل قول کردن
#5 عزیز 1400-04-09 11:57
حد فاصل بین اسب دوانی وپل ۹دی بعلت ادعای واهی درتملک مسکن وشهرسازی بودن ، بدون اخذ مجوز ساخت از شهرداری ساخته شدن ومردم رو مجبور به دور زدن قانون نمودند وچهره ساخت وساز ومعابر آن محدوده افتضا می باشد .بهتر نبود مسئولین با تهیه راهکار قانونی واخذ هزینه از مردم حداقل به ۱۰ درصد اراضی باقیمانده مجوز ساخت وساز قانونی داده می شد مردم که یک سانت از ملک خود را به دولت که نخواهند داد وادعای دولتی بودن بدون سند ومدرک می باشد لطفا بزرگان شهر ورود کنید .سپاس
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا