یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

مراسم معارفه محمد مهرابي شهردار خرم‌آباد - يافتهاستاندار لرستان گفت: شهرداران استان باید برای ایجاد درآمدهای پایدار از فروش جسم و تنه شهر اجتناب کرده و ماده 100 را به محلی برای درآمدزایی تبدیل نکنند.

به گزارش روابط عمومی استانداری لرستان، مهندس "هوشنگ بازوند" در جلسه معارفه شهردار جدید خرم‌آباد افزود: درآمدزایی از محل ماده 100 نه تنها محلی برای درآمد شهرداری‌ها نیست بلکه به عنوان یک سم برای توسعه شهری محسوب می‌شود.

وی اظهار داشت: فروش پیکره‌ي شهر و درآمدزایی غیراصولی از محل کمیسیون ماده 100 نه تنها خدمت به مردم نیست بلکه به نوعی خیانت به شمار می‌آید.

بازوند با تاکید بر عدم اعمال سخت‌‌گيری‌های بی‌مورد به بخش خصوصی توسط شهرداری‌ها گفت: اقدام برای درآمدهای کاذب بی‌نتیجه است و شهرداری‌ها باید در راستای جذب سرمایه‌گذاران به منظور ایجاد درآمدهای پایدار تلاش کنند.

وی با اشاره به این که افزایش درآمد سرانه مردم از رویکردهای اصلی ابلاغ سیاست‌های کلی اقتصادی از جانب رهبر معظم انقلاب بوده است افزود: شهرداری‌ها و تمامی دستگاه‌های اجرایی باید سرانه درآمدی مردم را افزایش دهند.

استاندار لرستان همچنین بر بهبود وضعیت سیمای شهری خرم‌آباد تاکید کرد و گفت: توجه به این مهم موجب جذب سرمایه‌گذاران و نخبگان، تولید ثروت، جذب گردشگر، رونق کسب و کار و ایجاد روحیه نشاط و امید میان شهروندان می‌شود.

مهندس بازوند اضافه کرد: توجه به موضوع حمل و نقل و مدیریت صحیح ترافیک نیز از دیگر موارد مهم بوده و شهرداران باید بر اساس طرح جامع ترافیک، نسبت به رفع مشکلات ترافیکی اقدام کنند.

وی با بیان این که اجرای درست طرح جامع ترافیکی موجب موفقیت در اجرای سیستم مهندسی در شهر شده، تصریح کرد: امنیت بستر توسعه است اما پیش نیاز امینت، مهندسی اجتماعی در شهر است.

بازوند همچنین با تاکید بر پویا کردن صنعت ساختمان در استان گفت: جذب سرمایه‌گذاران در این زمینه با رویکرد جلوگیری از ساخت و سازهای غیرقانونی و خارج از اصول نظام مهندسی باید مورد توجه ویژه شهرداران قرار گیرد.

استاندار لرستان با اشاره به رفع بروکراسی در زمینه رفع موانع صنعت ساختمان افزود: شهرداری خرم‌آباد باید رودخانه را با شهر آشتی دهد و از خرم‌رود به عنوان یک ظرفیت توسعه و گردشگری استفاده نماید.

بازوند اضافه کرد: عمران و آبادانی خواسته اصلی مردم است و مجموعه شهرداری و شورای شهر باید باهمکاری و رفع موانع این مطالبه به حق مردم را برآورده کنند.

در این جلسه، "محمد مهرابی" با حکم وزیر کشور به عنوان هفتادمين شهردار خرم‌آباد [با احتساب سرپرست‌ها‌] ظرف 90 سال اخير معرفی و از خدمات هرمز نصیری و یحیی عیدی‌بیرانوند به عنوان شهردار سابق و سرپرست شهرداری تجلیل به عمل آمد.

مراسم معارفه محمد مهرابي شهردار خرم‌آباد - يافته

 

 

 

 

دیدگاه‌ها  

#1 دولتشاهی 1392-12-04 23:30
درکل کشور اضافه ساخت قبل از بهره برداری ساختمان تخریب میشود ولی در لرستان به جهت کسب درآمد اجازه ساخت داده میشود تا کمیسیون ماده صد درآمد داشته باشد :roll:
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا