یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

برابر اعلام صداوسیما، از ۹ آذرماه، ۱۲ شبکه ملی و یک شبکه برون‌مرزی، فعالیت خود را با کیفیت اچ‌دی ادامه دادند.
در این راستا، مخاطبان لازم است برای دریافت تصاویر با وضوح و قدرت تفکیک بالا یا همان تماشای شبکه‌های تلویزیونی به‌صورت HD تا شبکه‌های موردنظر را بار دیگر در گیرنده خود جست‌وجو کنید.
از روز گذشته و یا آغاز فعالیت برخی شبکه‌ها با کیفیت اچ‌دی در کشور، تعدادی از مخاطبان با قطع برنامه‌ها مواجه و به‌نوعی دسترسی آن‌ها با برخی کانال‌های تلویزیونی قطع شده است.
معاون فنی صدا و سیمای مرکز لرستان در این خصوص به یافته گفت: تاکنون پخش شبکه‌های تلویزیونی با استاندارد MPEG4 بوده و اکنون علاوه بر سیستم قبلی فرمت پخش ارتقاء پیدا کرده و به شکل HEVC-T2-MPEG4 تغییر یافته است.
مهندس نصیر جوکار افزود: در این راستا، مردم محترم شهرهای خرم‌آباد و بروجرد (8 شبکه) برای دریافت شبکه‌ها با تصاویر با وضوح و قدرت تفکیک بالا یا همان HD، گیرنده‌های خود را که داری فرمت HEVC-T2 و یا 4K-T2   هستند مجدداً تنظیم نمایند تا شبکه‌های اول، سوم، خبر، مستند، ورزش، پویا، نسیم، I Film، نمایش، تماشا، افق و ایران کالا را به‌صورت HD دریافت نمایند.
قابلیت پخش HD این امکان را به مخاطب می‌دهد تا تصاویر را باقدرت تفکیک بالا دریافت کرده و مشاهده کند.
جوکار در خصوص دسترسی مخاطبان رسانه ملی در لرستان به این کانال‌ها اظهار داشت: کسانی که گیرنده آن‌ها 4K-T2 و یا فرمت HEVC-T2 را پخش نمی‌کند برای دریافت شبکه‌های HD بایستی گیرنده دیجیتال با فرمت ذکرشده تهیه کنند و با توجه به اینکه بعضی از تلویزیون‌های جدید قابلیت ارتقاء را دارند با نمایندگی مجاز آن تلویزیون برای ارتقاء سیستم تماس بگیرند.
وی ادامه داد: ولی در شهرستان‌های دیگر، بخش‌ها و روستاهایی که دیجیتال دارند با تنظیم مجدد گیرنده 4 شبکه تماشا، شما، امید و ایران کالا به 18 شبکه قبلی اضافه می‌شود.
معاون فنی صدا و سیمای مرکز لرستان تأکید کرد: امکان دریافت شبکه‌های HD فعلاً در این مناطق وجود ندارد، ضمن این‌که با گیرنده‌های قدیمی شبکه‌های HD دریافت نمی‌شوند ولی همه‌ی شبکه‌ها به‌صورت SD با جستجو جدید قابل دریافت هستند.
بر اساس این گزارش، بینندگانی که تمایل دارند تمام شبکه‌های جدید را داشته باشند باید فرمت دریافت گیرنده‌هایشان به فرمت HEVC-MPEG- T2 ارتقاء پیدا کند.

دیدگاه‌ها  

#1 اکبر-ظ 1399-09-10 13:43
اصلا گیریم همه شبکه های ایران بجای اچ دی {HD}فورکی{4K} پخش کنند .مگه قراره چی پخش کنند؟روز پشمکه شب برفک .همش سخنرانی ی فیلم خوبم که برا نمایش انتخاب می کنند طوری سانسورش می کنند که مخاطب متوجه نمیشه چی به چیه.حتی فیلم های مستند جدید یا فیلمهای اموزشی به روز شده ندارند بیشترشون از ارشیوهای قدیمی اند.
نقل قول کردن
#2 شهروند۱ 1399-09-10 21:47
آقا مهندس اولا که ما شبکه افلاک را در میدان امام خیابان علوی نداریم و یا با پارازیت پخش میشه دوما شبکه افلاک ۳ تا ۴ تا نفر از بدو تاسیس شبکه تو هر برنامه ای حضور دارن ، برنامه طنز ، علمی ، فرهنگی و گزلرشگری جالبتر اینکه متخصص موسیقی هم هستن ، بهد مگه میخوان چه برنامه ای پخش کنید ، حیف این همه هزینه
نقل قول کردن
#3 سیدعابدین موسوی 1399-09-11 02:34
سلام سه روز است که تلفن ثابت من دردرگلدشت شرقی قطع شده است وبیش ارد ازده با به ۱۱۷مخابرات زنگ زده ام که متآسفانه هنوزنیامدندو را نراوصل کنندواصلآکسی جوابگودرمخابرات نیست وعلت آنرا نمیدانم چیست لطفآپاسخ دهید
نقل قول کردن
#4 سیدعابدین موسوی 1399-09-11 02:36
سه سه روز است تلفن ثابت منزل من قطع شده وده بارزنگ زدم ونیامدند
نقل قول کردن
#5 شهریار 1399-09-11 20:41
قبلا"چند شبکه HDتماشا می کردیم اونم قطع شده دوباره سرچ کردیم شبکه های کهHDشده فقط صدا داره یکی از مسئولین صدا وسیمای لرستان هم توضیحات فنی نمیده آخه چرا اینجوری شده؟ میشه بگن مشکل کجاست؟چطور ماهم بتونیم HDشبکه های تحت پوشش را تما شاکنیم؟امیدوارم پاسخ گو باشند
نقل قول کردن
#6 رضاحقير 1399-10-25 17:27
سلام من تهران زندگى ميكنم شبكه لرستان چند روزه صدا نداره چكار بايد بكنم صدا وصل بشه تمام شبكه هاى استانى صدا دارن بجز لرستان لطفا راهنمايى بفرماييد متشكرم
نقل قول کردن
#7 بیننده 1400-10-22 00:22
شبکه افلاک در سپیددشت پخش نمی‌شود لطفا راهنمایی کنید علت چیست
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا