یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

استاندار لرستان طی یک اقدام مضحک، برنامه هایی برای پیشگیری از شیوع روزافزون کرونا و کاهش آمار مبتلایان ارائه داده که به سوژه‌ای برای رسانه ها و فضای مجازی تبدیل شده است.
وی در اظهاراتی تاکید کرده که ادارات باز باشند و کارمندان در دستگاه‌ها حاضر شوند اما ارباب رجوع حق مراجعه حضوری ندارند و باید کارهای خود را تلفنی پیگیری کنند.
همه می‌دانیم که انجام امور اداری با مراجعه‌های مکرر حضوری هم به سختی پیش می‌رود چه برسد به پیگیری تلفنی، متأسفانه بروکراسی‌های اداری، امکان پیشبرد کارها از راه دور را غیرممکن کرده است و اصلا زیرساخت این کار در استان ما وجود ندارد.
از طرفی کارمندان دولت، «ضدکرونا» که نیستند، اگر قرار باشد همه مردم تعطیل باشند و در خانه بمانند آنها هم حق دارند که با در خانه ماندن از ابتلا به این بیماری در امان بمانند.
 موضوع دیگر این که با تعطیلی یک هفته‌‌ای ادارات و بانکها قطعاً در هفته بعد از بازگشایی، با انباشت تقاضا و ازدحام جمعیتی مواجه خواهیم شد که خود منشأ اوج گیری دوباره کروناست.
بهتر بود اداراتی که ارباب رجوع زیادی دارند به صورت نوبتی باز می‌شدند تا کار مردم معطل نماند.
در حالت عادی وقتی سیستم بانکی، یک ساعت به مشکل برمی‌خورد، فضای بانک مملو از جمعیت، همهمه و شلوغی می‌شود، حالا تصور کنید یک هفته مردم منتظر بازگشایی بانک‌ها بمانند و بخواهند همزمان به بانک مراجعه کنند در چنین شرایطی آیا می‌توان فاصله اجتماعی را رعایت کرد؟
قرار شده همه اصناف غیرضروری تعطیل باشند اما مردم زیر بار تعطیلی کسب و کار خود نمی‌روند چون پایان ماه موعد چک، اجاره بها و هزاران هزینه دیگر فرا می‌رسد و مسئله فقط گرسنگی کشیدن نیست که رئیس علوم پزشکی می‌گوید: «در خانه بمانید حتی اگر درآمد نداشته باشید چون گرسنگی کشیدن بهتر از مردن است»، هر چند یک فرد بالغ می‌تواند رنج گرسنگی را تحمل کند اما نمی‌توان چنین توقعی از کودکان داشت.
به هر حال بنظر می‌رسد بهترین راهکار برای تعطیلی مشاغل غیرضروری این است که مانند ایام عید، به مردم برای پرداخت اقساط بانکی خود سه ماه تنفس بدهند، آن وقت می‌توان انتظار داشت که بسیاری از مشاغل دست از کار بکشند و در خانه بمانند وگرنه حتی اگر کرونا در طول این هفته فروکش کند برای هفته بعد مجددا صعودی می‌شود.
متاسفانه مسئولین در تصمیم گیری های خود همیشه عجولانه، بدون تدبیر و دور اندیشی و غیرمنطقی عمل می‌کنند که لرستان همیشه در شاخص های منفی رکورد می‌زند؛ مسئله این است که در تمام این تصمیم‌گیری‌ها مردم دیده نمی‌شوند.
در چنین فضایی جلسات ستاد مدیریت کرونا هم بیشتر به یک دورهمی شبیه است تا یک جلسه مهم و فوری و آنقدر که درگیر ژست‌های مختلف برای عکاسی هستند دغدغه جان مردم را ندارند.

منبع: شهاب آسمانی

دیدگاه‌ها  

#1 سادات 1399-08-20 21:15
بله کاملا درست فرمودین ....خدابه دادبرسه بانک هابازبشن
نقل قول کردن
#2 حبیب 1399-08-20 22:15
مردم که کرونا باشون مسخره است هرطرحی هم که بدن قبول ندارند پس بذارید کرونا همه روبکشه تادیگه نیاز به پاس کردن چک وکرایه مغازه نباشه متاسفم ازاین نظریات الکی آقای عزیز الان کشورهای اروپایی کهمیگن رستورانها وبارهاساعت ۲۱بسته بشه تردد کاهش پیداکنه برای اینه که دیدن کاهش حضورمردم به علت تماس کمتر موجب کاهش بیماری میشه
درضمن همون پهتر کارمنداصبح بیان تواداره زندانی بشن ولی تعطیل نشن چون باتعطیلی یامیرن مسافرت یاتوبازارولمیگر دن به خدا هیچ کجای دنیامردمی اینچنین که نه قانون نه وجدان نه دین نه عاطفه هم نمی تونه برای نجات جان هموطنشون وادترشون کنه ندارند چرا فقط وفقط خودخواهی
نقل قول کردن
#3 احمد ملکی دلفان 1399-08-20 22:18
خدا شاهده برای پاسخ یک نامه عادی نزدیک به ده روز در آمد و رفت نور آباد و خرم اباد بودم وهر بار که مراجعه می کردم با برخورد تند وخشن مواجه می شدم
نقل قول کردن
#4 Armin 1399-08-21 00:42
یاد دهمرده،صابری بخیر
نقل قول کردن
#5 نظری 1399-08-21 07:20
ابتدا باید عرض کنم استاندار محترم متأسفانه فقط افکار خودش در استان پیاده می کنه و نظرات کارشناسان و متخصصان امر براش اهمیت نداره که این را باید به حساب ناتوانی ایشان گذاشت . بعدشم خود دولت برای کشور چه برنامهای داشته که استاندارش در استان نداشته . مغازه ها از ساعت 18 به بعد تعطیل . آیا این شد راهکار قبل 18هیچ کس کرونا نمی گیره؟اینها متأسفانه خودشون عقل کل حساب می کنن و مردم را بی سواد .. آخرش مگه این کرونا به دست توانمند بسیج .سپاه .واارتش با فرماندهی مقام معظم رهبری مهار گردد. اگه منتظریم رئیس جمهور و دولتش کاری بکنن بخدا نمی تونن زمین برا دفن اجساد هم پیدا کنن چون همه زمین ها به نام خودشون و آقازده هاشونه .
نقل قول کردن
#6 اکبر-ظ 1399-08-21 08:43
اگر دولت الکترونیک به معنای واقعی در کشور ما راه اندازی بشه و مردم حق امضا الکترونیک داشته باشند 90 درصد کارهای اداری میتونه بصورت اینترنتی و یا بصورت دورکار انجام بشه.مثل سایر کشورهای پیشرفته.
نقل قول کردن
#7 سیدالموسوی 1399-08-21 10:16
مراسمات فاتحه خوانی در شهرها خلاصه شده است ولی متاسفانه در روستاها در برابر برگزار نکردن مراسمات عزاداری مقاومت میکنند وبااین کارپیش خودشان طوایف باهم بیعت میکنند....
نقل قول کردن
#8 سیدالموسوی 1399-08-21 10:18
از اون دستورات ابکی دادند ومشکلات مردم را چندین برابر میکنند
نقل قول کردن
#9 علیرضا 1399-08-21 10:37
کاملا درسته ، کارمندان هم دارای خانواده هستن و پولادتن نیستند
نقل قول کردن
#10 شهروند 1399-08-21 11:17
یافته دورود بر شرفت،افرین همینه ک میگی اقای استاندار خداوکیلی از روی چ عقلی و منطقی این تصمیم رو گرفتی،
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا