یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

سخنگوی وزارت بهداشت، وضعیت بیماری کرونا در استان لرستان را تشریح کرد.
به گزارش خبرگزاری مهر، سیما سادات لاری، بعد از ظهر دوشنبه در پایان ارائه آمار روزانه کرونا در کشور، به وضعیت کرونا در استان لرستان اشاره کرد و گفت: پس از گذر از خیز جدی بیماری در تیر ۹۹، از اواخر شهریور نمودار موارد ابتلا و بستری در استان لرستان مجددا روند افزایشی داشته و شیب صعودی موارد ابتلا و بستری به شکل نگران‌ کننده‌ای در حال امتداد است.
وی افزود: هم ‌اکنون شهرستان «چگنی» در استان لرستان در وضعیت خطر متوسط بیماری و شهرستان‌های بروجرد و رومشکان در وضعیت هشدار قرار دارند که در این بین شهرستان‌های الگودرز، پلدختر، درود و کوهدشت در لیست ۴۳ شهرستان بحرانی کشور هستند.
لاری درباره میزان استفاده از ماسک توسط مردم استان لرستان، گفت: استفاده از ماسک در مراکز و اماکن عمومی ۷۵ درصد و در وسایل نقلیه عمومی درون و برون شهری ۶۵ درصد گزارش شده است.
وی در خصوص میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی، خاطرنشان کرد: بیشترین میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در ادارات و سازمان‌های دولتی استان و کمترین میزان رعایت در پاساژها و آرامستان‌ها گزارش شده است.
لاری افزود: در هفته گذشته بروز موارد مثبت بستری در استان لرستان حدود ۴۳ نفر به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت گزارش شده است که نرخ بروز در این شاخص با اختلاف قابل توجهی بالاتر از میانگین کشوری قرار دارد همچنین بروز موارد مرگ ناشی ازابتلا به کرونا در استان ۳۰ نفر به ازای هر یک میلیون نفر جمعیت است که میران بروز در این شاخص نیز بالاتر از میانگین کشوری است.

دیدگاه‌ها  

#1 شهروند 1399-08-05 19:12
وقتی همه چیز به راهه باید چند برابر باشه فاتحه خوانی ها شلوغ، بازار عادی، تشییع جنازه ها شلوغ چی رعایت میشه!
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا