یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

لرستان از نظر میزان مبتلا و مرگ و میر ناشی از کرونا در وضعیت قرمز قرار دارد . در حال حاضر به طور متوسط روزانه بیش از 350 نفر از مردم استان به کرونا مبتلا می‌شوند و تعداد بستری‌های روزانه به‌طور متوسط 90 نفر است.
فوتی‌های روزانه ناشی از کرونا در لرستان بیش از سه نفر است و تعداد مبتلایان به کرونا نسبت به هفته گذشته 28درصد و فوتی‌ها 13 درصد افزایش‌یافته است.
رئیس بیمارستان شهدای عشایر خرم‌آباد در گفتگو با خبرنگار یافته، وضعیت استان را فوق قرمز اعلام می‌کند و در این باره " یافته" می‌گوید: تعداد مبتلایان و افراد بستری در خرم‌آباد به‌شدت افزایش یافته است.
عباس آزادی ادامه می‌دهد: با توجه به شرایط موجود ، موج سهمگین کرونا در راه است و به‌احتمال قوی در هفته آینده شمار مبتلایان به شدت افزایش می‌یابد.
 
افزایش بیماران از 5 مهرماه به بعد
وی اظهار می‌کند: با توجه به بازگشایی مدارس، افزایش تجمعات مردمی در هفته‌های گذشته ، مسافرت‌های اواخر شهریور و چند روز تعطیلی موجب افزایش مبتلایان که تعداد مبتلایان از 5مهرماه به بعد، بسیار افزایش یافت.
او می‌گوید: تا زمانی که مردم از حضور در جاهای شلوغ امتناع نکنند و زدن ماسک را جدی نگیرند نمی‌توان انتظار داشت که اوضاع بهتر شود.
 
کمبود امکانات نداریم
او می‌گوید: در حال حاضر کمبود خاصی از نظر امکانات نداریم اما با توجه به افزایش تقاضا ممکن است با کمبودهای مقطعی مواجه شویم.
وی اظهار می‌کند: مطابق ابلاغیه معاونت وزارت درمان کشور به تمام دانشگاه‌ها، باید ظرفیت تمام بیمارستان‌ها حتی بیمارستان‌های خصوصی به بیماران کرونایی اختصاص یابد.
او می‌گوید: در حال حاضر یک بخش 60 تختخوابِ به ظرفیت بیمارستان شهدای عشایر افزوده شده است.
آزادی ادامه می‌دهد: ما برای بستری کردن بیماران قوانین خاص خود راداریم و هر بیمار کرونایی نیازمند بستری نیست.
او اظهار می‌کند: متاسفانه برخی افراد ، سعی می‌کنند با اصرار و التماس بیمار خود را در بیمارستان نگه دارند که این کار اشتباهی است. این مقام مسئول می‌گوید: آنچه در تمام دنیا برای بهتر شدن حال این بیماران انجام می‌شود کمک به بهبود اوضاع است وگرنه درمانی برای کرونا وجود ندارد.
او می‌افزاید: در حال حاضر تمام پیشگیری‌های توصیه‌شده برای کنترل این بیماری است نه ریشه‌کن کردن آن.
 
هیچ کودکی بستری نشده
آزادی می‌گوید: خوشبختانه تا به حال هیچ موردی از بستری کودکان در بیمارستان شهدای عشایر گزارش نشده است.
 وی می‌افزاید: هیچ‌گونه پیش‌بینی در مورد سن افراد مبتلا و شدت و ضعف این بیماری وجود ندارد چرا که در مواردی دیده شده که یک جوان 18 ساله ورزشکار با حال بسیار وخیم مراجعه کرده است و نتوانسته دوام بیاورد و در مواردی هم دیده شده که پیرمرد 80 ساله دیابتی دیالیزی جان سالم به در برده است.
وی در مورد دلیل شدت و ضعف این بیماری در بدن بیماران مختلف می‌گوید: در واقع شدت بیماری به ذات ویروس و پاسخ سیستم ایمنی بدن ما دارد. او ادامه می‌دهد: سایتوکان ها مواد پروتئینی در داخل سیستم ایمنی ما هستند که وظیفه مبارزه با ویروس‌های واردشده در بدن را دارند. آزادی می‌افزاید: در جریان مقابله با بیماری‌های ویروسی، گاه شدت این مبارزه تا حدی است که علاوه بر از بین رفتن ویروس، بافت عضو درگیر شده هم از بین می‌رود.
او می‌گوید: وقتی تعداد بیماران افزایش می‌یابد قطعاً 5 درصد از آن‌ها در حالت شدید این بیماری قرار دارند.
 
زدن ماسک را جدی بگیریم
این پزشک متخصص بیماری‌های عفونی توصیه می‌کند که لازم است که زدن ماسک جدی گرفته شود و تا جایی که ممکن است از حضور در تجمعات دوری شود.
آزادی می‌گوید: وقت آن رسیده که از شرکت در مراسمات مختلف، شب‌نشینی‌های خانوادگی، پاساژگردی ها دوری کنیم و با کنترل این بیماری، از وخامت اوضاع بکاهیم.
آزادی معتقد است که نباید اجازه دهیم بیش از این سرمایه دولت در راه کرونا هزینه شود باید خودمان به داد خودمان برسیم و به فکر حفظ سلامت خود و خانواده و همشهریانمان باشیم.
 
فاطمه دارابی- خبرنگار یافته

دیدگاه‌ها  

#1 مشهر وند 1399-07-21 11:55
وزیر آموژش و پروش خجالت بکشه
نقل قول کردن
#2 Armin 1399-07-21 13:20
چهارراه بانک و شهدا و مطهری هیچ وقت خلوت نمیشن! از دست بعضی مردم این شهر خیلی بیزارم :-?
نقل قول کردن
#3 aa 1399-07-21 14:00
از نمایندگان هیچ صدایی بالا نمیاد
نقل قول کردن
#4 غم بار 1399-07-22 00:13
چرا برای کسانی. که به علت کرونا فوت کردند اجازه برگزاری مراسم تشییع حداکثری داده می شود ؟بخصوص در روستا ها
نقل قول کردن
#5 سیدرحیم موسوی 1399-07-27 08:49
مراسمات فاتحه خوانی در شهرها خلاصه شده است ولی متاسفانه در روستاها در برابر برگزار نکردن مراسمات عزاداری مقاومت میکنند وبااین کارپیش خودشان طوایف باهم بیعت میکنند....
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا