یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

عملیات لایروبی رودخانه گِلال در حال پیگیری و انجام است.
به گزارش یافته، مدیر منابع آب شهرستان خرم‌آباد در جریان بازدید فرماندار مرکز استان از روند عملیات لایروبی رودخانه گلال، گفت: در حال حاضر تعداد ۴ اکیپ فعال و مجزا در قالب پیمانکاران شرکت آب منطقه‌ای و کارخانجات فرآوری شن و ماسه شهرستان و سازمان همیاری در مقاطع مختلف رودخانه مشغول عملیات لایروبی و ساماندهی هستند.
 مهرداد محمدی افزود: در صورت مهیا بودن شرایط و عدم بارش‌های سنگین تا یک ماه آینده این عملیات خاتمه می‌یابد.
فرماندار شهرستان خرم‌آباد هم بر اتمام کلیه پروژه‌های عمرانی و جمع‌آوری کلیه موانع و دپوهای انجام‌شده مربوط به انحراف آب در محدوده و مسیر رودخانه تا قبل از شروع بارندگی‌ها در راستای همکاری با شرکت آب منطقه‌ای وجهت جلوگیری از بروز خسارات در صورت بروز سیلاب‌های احتمالی تأکید نمودند.
 
 ۷۰ حلقه چاه غیرمجاز باید در شش ماه دوم سال ۹۹ پر و مسلوب‌المنفعه شود.
مدیرعامل آب منطقه‌ای اظهار داشت: از مهم‌ترین راهکارهای به تعادل رساندن منابع آب زیرزمینی، پر کردن چاه‌های غیرمجاز و حذف اضافه برداشت چاه‌های مجاز است.
داریوش حسن‌نژاد بیان داشت: تعداد کل چاه‌های استان ۹۱۹۷ حلقه است که از این تعداد ۷۹۸۵ حلقه چاه مجاز و ۱۲۱۲ حلقه چاه غیرمجاز است.
وی افزود: از ابتدای سال تاکنون ۲۷ حلقه چاه غیرمجاز پر و مسلوب‌المنفعه گردید و از برداشت آب ۱۰۹ حلقه چاه با قطع برق جلوگیری شد. در نظر است در شش ماه دوم سال جاری پر و مسلوب المنفعه کردن تعداد چاه‌های غیرمجاز به ۷۰ حلقه افزایش یابد.
مدیرعامل آب منطقه‌ای لرستان در خصوص خسارات وارد شده به رودخانه‌های استان ابراز داشت: برای این منظور ۹۸ میلیارد تومان اعتبار اختصاص داد شده که ۴۵ میلیارد تومان آن برای مرمت و بازسازی و ۴۴ میلیارد تومان برای لایروبی و ساماندهی و ۹ میلیارد تومان برای ایستگاه‌های پمپاژ و ایستگاه‌های هیدرومتری هزینه گردید.

دیدگاه‌ها  

#1 فریاد 1399-07-16 21:42
بعد درو داسی به دس عقرو امسال که خشکسالیه یاد لایروبی گلال افتادن بزرگان شهر مهندس گونی پناه و دکتر گلال پور
نقل قول کردن
#2 ن.ل 1399-07-16 22:48
نمیدانم واقعا نمیدانم چرا همیشه فصل بارندگی ک شروع میشه لایروبی شروع میشه ...
نقل قول کردن
#3 عباس 1399-07-16 23:06
مهمترین مانع در برابر سیلاب احتمالی پل تازه تاسیس ساحلی انقلابه که با ارتفاع کمش باعث انحراف آب به خیابانهای اطراف خواهد شد و هیچ کاری هم نمیشه کرد .خدا نکنه سیلابی مثل سال گذشته رو شاهد باشم ولی در صورت وقوع صحت این ادعا را به عینه مهندسین طراح و مجریان کارنابلد خواهند دید و آنوقت حسرت خوردن و حتی مجازات مسببین فایده ای نخواهد داشت و خسارات وارده به هیچ وجه جبران نخواهد شد
نقل قول کردن
#4 امین 1399-07-17 09:01
بادتشکر از خبر گزاری یافته به مشکلات شهر خرم آباد رسیدگی می کنید تورابه خدا به گوش مسمیولین برسانید مسکن مهر فازه دو کمالوند هیچ امکاناتی ندارند شما راخدا به داد مردم بریید
نقل قول کردن
#5 منصوری 1399-07-19 08:04
خوب بود علت دیر شروع کردن راه هم بیان میفرمودند
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا