یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

رئیس دادگستری الیگودرز گفت: اقدامات دستگاه قضایی شهرستان نتیجه همراهی دلسوزانه و صادقانه مجموعه قضایی می‌باشد.
به گزارش یافته، امیر هوشنگ فتحی رئیس دادگستری شهرستان الیگودرز در جمع خبرنگاران با گرامیداشت هفته قوه قضاییه و ایام سالروز شهادت دکتر بهشتی و ۷۲ تن از یاران انقلاب اسلامی گفت: بی‌گمان با شهادت دکتر بهشتی نظام یکی از سرمایه‌های ارزشمند خود را از دست داد اما این حادثه باعث نشد پرچم عدالت‌خواهی بر زمین بماند.
وی با قدردانی از رسانه‌ها گفت: اعتقاد راسخ داریم که رسانه‌ها نقش تاثیر گذاری در ارتقاء فرهنگ و آگاهی بخشی جامعه دارند.



فتحی به عملکرد حوزه قضایی شهرستان در یک سال گذشته اشاره کرد و افزود: در یک سال گذشته تعداد ۲۸۵۱۲ پرونده وارد حوزه‌های قضایی شهرستان شده و تعداد ۲۹۰۲۵ پرونده نیز مختومه شده است که این آمار نشانه عملکرد مثبت دستگاه قضایی در شهرستان هست، به گونه ای‌که تعداد ۵۱۳ پرونده بیشتر از ورودی‌ها رسیدگی شده است.
وی عملکرد دستگاه قضایی شهرستان را نتیجه تلاش قضات پاک دست، کارکنان دادگستری و دادسرا و شوراهای حل اختلاف دانست گفت: از جمله سیاست‌های قوه قضاییه خروج پرونده‌های مسن می‌باشد که با جدیت به آن توجه می‌شود.
رئیس دادگستری الیگودرز از جمله برنامه‌ها و سیاست‌های قوه قضاییه را احیاء حقوق عامه و رعایت کرامت انسانی و تکریم ارباب‌رجوع و دسترسی آسان به وکیل و ارشاد و معاضدت رایگان دانست و افزود: در این خصوص همکاران ما تلاش‌های مثمر ثمری در راستای دسترسی آسان به خدمات قضایی انجام داده‌اند.
وی همچنین از کاهش جمعیت کیفری به‌عنوان یکی دیگر از سیاست‌های دستگاه قضایی اشاره نمود و افزود: اولویت اول کاهش جمعیت کیفری محکومان مالی و دعاوی خانوادگی است که با تفکیک و ایجاد تسهیلات قانونی در دستور کار قرار گرفته و تعداد زیادی از این افراد از زندان آزاد شده و به‌رغم افزایش جرائم در سال گذشته ۱۸ درصد کاهش جمعیت کیفری را در شهرستان شاهد بوده‌ایم و پس از آن به دنبال اجرای طرح مراقبت الکترونیکی ویژه مجرمین کم‌خطر خواهیم بود.
وی با اشاره به مشکلات تردد اهالی بخش ززو ماهرو برای دسترسی به حوزه قضایی شهرستان گفت: دادگاه بخش ززو ماهرو در سال گذشته افتتاح و مشغول فعالیت می‌باشد و دادگاه بخش ذلقی نیز به‌زودی افتتاح می‌شود که جا دارد از پیگیری‌های دکتر خدابخشی نماینده الیگودرز در تحقق این مطالبه قدردانی نماییم.
فتحی به آمار نگران‌کننده طلاق و کاهش ازدواج در شهرستان اشاره نمود و افزود: در سال گذشته تعداد ۱۲۶۰ فقره ازدواج ثبت‌شده که نسبت به سال قبل ۳ درصد کاهش داشته و همچنین تعداد ۲۲۹ فقره طلاق ثبت شده است که نسبت به سال قبل ۲۲ درصد افزایش داشته است که بر همین اساس مقرر شد کارگروهی در شورای فرهنگ عمومی متشکل از کارشناسان تشکیل و پرونده‌های طلاق قبل از ارجاع به دادگستری در این کارگروه بررسی شود، بلکه بتوانیم از فروپاشی بنیان خانواده‌ها جلوگیری کنیم.
وی افزود: دستگاه قضایی شهرستان در سال گذشته ۵۵ هکتار از اراضی ملی را از متصرفین خلع ید و به بیت‌المال بازگردانده و ۶۱۳۵ مترمربع فنس کشی غیرمجاز جمع‌آوری و ۳۰ حلقه چاه غیرمجاز نیز حذف شده است.
فتحی به اقدام مثمر ثمر و ویژگی‌های ابلاغ الکترونیکی اشاره نمود و افزود: در حال حاضر سه دفتر خدمات قضایی در شهرستان دایر شده و در سال گذشته ۷۴ درصد از اوراق قضایی به‌صورت الکترونیکی ارسال شده است.
وی به نام‌گذاری سال جهش تولید توسط مقام معظم رهبری اشاره نمود و افزود: حمایت از سرمایه‌گذاری و واحدهای تولیدی و صنعتی از سیاست‌های دستگاه قضایی می‌باشد.
وی در خاتمه ضمن قدردانی از سربازان گمنام امام زمان (عج)، نیروی انتظامی و بسیج گفت: دستگاه قضایی شهرستان در بحث کرونا، انتخابات و ناآرامی‌های پس از افزایش قیمت بنزین نقش تأثیرگذار خود را به سر انجام رسانده است.



مجتمع زندان الیگودرز ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

حسین صالحی دادستان الیگودرز در جمع خبرنگاران ضمن گرامیداشت هفته قوه قضاییه گفت: یکی از مؤلفه‌های مهم سرمایه‌گذاری امنیت می‌باشد که در این رابطه دستگاه قضایی با مخلان امنیت برخورد نموده و به‌صورت جدی از سرمایه‌گذاری در شهرستان حمایت خواهیم کرد.

وی یکی از مباحث ایجاد ناامنی را تیراندازی عنوان نمود و گفت: با کسانیکه اقدام به تیراندازی نمایند برخورد و مجوز سلاح آن‌ها ابطال خواهد شد.

صالحی با اشاره مشکلات زندان الیگودرز قدیمی الیگودرز گفت: زندان قدیمی الیگودرز در سال ۱۳۵۴ برای ظرفیت ۷۵ نفر احداث شده است اما بعضاً آمار زندانیان این زندان به ۵۰۰ نفر هم رسیده است.

وی افزود: با توجه به مشکلات این زندان با پیگیری‌های صورت گرفته دکتر فتحی و مسوولان شهرستان احداث مجتمع زندان الیگودرز با استانداردهای روز در دستور کار قرار گرفت و تاکنون ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی حاصل‌شده و امیدواریم فاز اول آن سال آینده به بهره‌برداری و مرحله انتقال انجام شود.

دادستان الیگودرز گفت: در سال گذشته ۱۰۲ هزار بوته گل امحاء، ۲۲۲ کیلوگرم مواد گل، ۷۴۲ کیلوگرم تریاک، ۳۰ کیلوگرم هرویین و ۲۰۶ قبضه سلاح در شهرستان کشف‌شده و تعدادی هم دستگیرشده‌اند که در این خصوص باید از تلاش سربازان گمنام امام زمان (عج)، نیروی انتظامی و بسیج قدردانی نماییم.

دادستان به بحث توزیع مشروبات الکلی تقلبی در شهرستان اشاره نمود و افزود: متأسفانه در پی مصرف مشروبات الکلی تقلبی یک نفر فوت نمود و ۴ نفر هم در بیمارستان بستری شدند که در این رابطه پلیس اطلاعات و امنیت تحقیقات خود را آغاز و تاکنون به این نتیجه رسیده‌ایم که مشروبات تقلبی از خارج شهرستان وارد شده است.

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا