معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان گفت: دستگاه‌های دولتی در اجرای مصوبات ستاد مدیریت بیماری کرونا با هم همکاری داشته باشند.
به گزارش یافته، محمود ثمینی روز دوشنبه 26 خرداد در جلسه کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا که با دستور کار بررسی نحوه بازگشایی آرامستان ها و استفاده از ظرفیت نیروهای جهادی و مردمی جهت ترغیب مردم به استفاده از ماسک و اقلام بهداشتی برگزار گردید، گفت:
وی با اشاره به این که مصوبات ستاد ملی و استانی مدیریت کرونا لازم‌الاجراست و همه دستگاه‌های دولتی در اجرای آن‌ها با هم همکاری داشته باشند، افزود: اقدامات به‌گونه‌ای نباشد که به لحاظ روانی در جامعه القا شود، ویروس کرونا کم رنگ شده یا از بین رفته است.
ثمینی ادامه داد: لرستان در حال گذراندن پیک جدید بیماری و در وضعیت هشدار قرار دارد که باید این موضوع به مردم اطلاع‌رسانی شود.
معاون استاندار بیان داشت: با اقدامات مناسب و فرهنگ‌سازی، حساسیت مردم را نسبت به بیماری افزایش داده و خطر بیماری اطلاع‌رسانی شود.
وی ظرفیت‌های استان در زمینه مقابله با بیماری را محدود دانست و افزود: در صورت بحرانی شدن شرایط ممکن است امکانات پزشکی پاسخگوی مشکلات نباشد از این رو پیشگیری ضرورت بیشتری پیدا می‌کند.
ثمینی دستگاه‌های فرهنگی را به ایجاد زمینه اطلاع‌رسانی و آگاهی بخشی به جامعه دعوت کرد و بیان داشت: آموزش‌وپرورش از ظرفیت شبکه شاد علاوه بر آموزش دروس جهت آموزش خانواده‌ها برای پیشگیری از ابتلا به بیماری استفاده کند.
وی اظهار داشت: کارکنان دولت بر اساس مصوبه ستاد بدون ماسک در محل کار حاضر نشوند و ارباب‌رجوع نیز با ماسک وارد ادارات شود.
معاون استاندار با شاره به این‌که صداوسیما مرکز استان نسبت به تهیه گزارش از فرمانداران شهرستان‌های استان به‌عنوان روسای ستاد شهرستانی اقدام نماید، ادامه داد: موضوع اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی طی مصاحبه با نخبگان، فرهیختگان و نماینده محترم ولی‌فقیه توسط صداوسیما انجام و در فواصل مختلف از شبکه استانی پخش شود.
وی بیان داشت: نظارت‌ها بر صنوف و مشاغل برای اجرای پروتکل‌های بهداشتی بیشتر شود و کسبه نیز نسبت به رعایت نکات بهداشتی اقدام کنند.
وی اشاره کرد: برای اجرای تصمیمات نیازمند همکاری مردم و مسئولین باهم هستیم.
ثمینی بیان داشت: فرمانداری‌ها نسبت به تشکیل تیم‌های نظارت اقدام و از ظرفیت دهیاران، بخشداری‌ها و نیروی انتظامی جهت همکاری استفاده کنند.
وی افزود: سازمان تبلیغات اسلامی در جهت آگاهی بخشی و کنترل مداحان به‌منظور عدم حضور در مراسم ختم، تشییع و تدفین اقدام کنند.
وی اظهار داشت: اداره کل اوقاف و امور خیریه هیأت امنای مساجد را در خصوص عدم برگزاری مراسم ختم در مساجد توجیه کنند.
ثمینی همچنین از شهرداری خواست که به عنوان متولی صدور جواز دفن از خانواده‌های متوفی تعهد عدم برگزاری مراسم ختم اخذ کنند.
ثمینی در پایان اهتمام ویژه مسئولین در اجرای اقدامات پیشگیرانه را خواستار شد و افزود: عوامل اجرایی و تیم‌های نظارت نسبت به اجرای دستورالعمل‌ها توجه ویژه داشته باشند تا بتوانیم با همکاری مردم از وضعیت هشدار عبور کنیم.
 

لرستان در حال گذراندن پیک جدید بیماری و در وضعیت هشدار قرار دارد