یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

رئيس کميسيون قضايي و تحقيق و نماينده مردم شهرستان کوهدشت در مجلس شوراي اسلامي از کميته امداد شهرستان کوهدشت بازديد کرد.

به گزارش روابط عمومي کميته امداد لرستان، مدير کميته امداد کوهدشت در نشستي که در ابتداي اين بازديد با حضور کارکنان کميته امداد شهرستان در سالن کنفرانس اين کميته  برگزار شد؛ حضور "الهيار ملکشاهي" در جمع کارکنان اين نهاد را موجب دلگرمي و ايجاد انگيزه‌ي بيش از پيش در آنان جهت رسيدگي به امور خانواده هاي تحت حمايت عنوان کرد.

"مردان امرايي" با ارائه گزارشي از عملکرد اين نهاد در رسيدگي به امور خانواده‌هاي تحت حمايت در شهرستان کوهدشت، اظهار داشت: در حال حاضر 12 هزار و 879 خانوار با جمعيت 34 هزار و 869 نفر در سطح شهرستان از کليه‌ي خدمات اين نهاد بهره‌مند هستند.

مدير کميته امداد شهرستان در ادامه با اشاره به اين که در حال حاضر تمام مددجويان نقاط شهري کوهدشت از سيستم ارجاع و پزشک خانواده بهره‌مند هستند، اذعان داشت‌: با توجه به اين که در سال‌هاي اخير روستائيان شهرستان از خدمات بيمه‌اي اين نهاد محروم شده‌اند، انتظار مي‌رود در اين راستا پي‌گيري‌هاي لازم از طريق نمايندگان محترم مجلس جهت بهره‌مندي اين قشر از نيازمندان از اين نوع خدمت امداد صورت گيرد.

وي همچنين با بيان اين که در حال حاضر 5 هزار و 845 دانش‌آموز و يک هزار و 381 دانشجو در سطح شهرستان از خدمات فرهنگي اين نهاد از جمله کمک شهريه و هزينه‌ي تحصيلي برخوردارند، تصريح کرد: فعاليت‌هاي کانون فرهنگي اين نهاد در طول سال با محوريت ارتقاء سطح دانش و بينش دانش‌آموزان با برگزاري دوره‌هاي آموزشي کامپيوتر، خياطي، قالي بافي و احکام گام بلند اين نهاد در جهت توانمندي فکري و فرهنگي اين گروه از جامعه هدف است.

در ادامه اين نشست، رئيس کميسيون‌هاي قضائي و تحقيق مجلس با تبريک فرارسيدن ايام‌الله دهه فجر هدف امام راحل را از اين انقلاب کمک به مستضعفين و محرومين عنوان کرد و خطاب به کارکنان اين نهاد گفت‌: شما امدادگران نيز ادامه دهنده‌ي راه امام راحل و مجري انديشه‌هاي ناب امام خميني‌(ره) در رسيدگي به امور نيازمندان هستيد و اين افتخاري براي شماست که در اين نهاد مشغول به خدمتيد چرا که خدمت به خلق خدا امري پسنديده است و اين خدمت داراي ارزشي مضاعف است اگر به محرومين و قشر ضعيف جامعه باشد.

ملکشاهي هدف خود را از حضور در امداد قدرداني از زحمات امدادگران عنوان کرد و افزود: کميته امداد امام (ره) نسبت به ساير دستگاه‌هاي حمايتي موفق‌ترين دستگاه در خدمت‌رساني به محرومان است.

نماينده‌ي مردم کوهدشت در مجلس شوراي اسلامي در ادامه سخنان خود با بيان اين که کميته امداد در خدمت‌رساني به قشر ضعيف جامعه هم از لحاظ کميّت و هم از لحاظ کيفيّت داراي رتبه ي اول در بين دستگاه‌هاي متولي اين امر است، خاطرنشان کرد: مجلس هميشه آمادگي اين را دارد که از طرح‌هاي امداد امام (ره) حمايت کرده و جهت تصويب و اجرايي شدن آن تمام توان خود را به کار خواهد گرفت.

رئيس کميسيون‌هاي قضايي و تحقيق مجلس با اشاره به گزارش اخير سرپرست کميته امداد امام (ره) در مجلس شوراي اسلامي، اظهار داشت: هر برنامه و پبشنهادي که از طرف اين نهاد مقدس به مجلس داده شود با استقبال بسيار مواجه است و اين امر نشان از عملکرد مثبت اين نهاد و رضايت‌مندي عموم از آن دارد.

وي در ادامه با تاکيد بر اين که بايد آمار خانواده‌هاي تحت حمايت را از طريق توانمند نمودن آنان کاهش داد، خاطرنشان کرد: در اين راستا بايد روشي اقتصادي جهت توانمندسازي خانواده‌ها به کار گرفته شود و با اين که اين امر وظيفه‌ي امداد نيست ولي بحمداله در اين راستا بسيار فعال و گسترده عمل نموده و مثمرثمر بوده است.

شايان ذكر است؛ ملکشاهي پس از اين نشست ضمن بازديد از قسمت‌هاي مختلف امداد شهرستان و آشنايي با مشکلات مددجوبان جهت رسيدگي به برخي مشکلات آنان قول مساعد داد.

 

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا