مانده‌ام کدام پژوهشکده و کدام دانشمند، کمپینگ طبیعت را برای جلوگیری از گسترش کرونا پیشنهاد داده؟! دیگر هیچ رسانه و هیچ ابزاری برای «فریاد زدن» خطر کرونا باقی نمانده. یالعجب از جماعتی که خود را «روین تن» می‌پندارد و تمام جامعه و متخصصین را به سُخره می‌گیرند؛ و دفن غریبانه‌ی هم‌وطنانشان را نمی‌بینند!
چه زشت و کریه است منظره‌ی «چادرهای هلال‌احمری» که گرداگرد هم در میان جنگل‌های بلوط افراشته شده‌اند. با اینکه چادرها چگونه به شما رسیده کاری ندارم (که خود تأسفی بزرگ است برای جامعه ما)؛ با اینکه جمع بیست_سی‌نفری شما با جمع نشینی و شب‌نشینی و احیاناً دود و دم و قلیان و...چقدر خطر ابتلا و گسترش کرونا را ترویج می‌دهید هم کاری ندارم. می‌دانم که کار از کارِ قبولاندِ این خطر به شما گذشته است.
 انتظار پایبندی شما به موازین اجتماعی نیز پنداری باطل است، اگر سلامت خودتان و جامعه برایتان مهم بود چنین کاری نمی‌کردید. با دیدن انبوه چادرها و شب مانی‌های ده بیست‌روزه‌ی شما در طبیعت فقط می‌توانم مأیوسانه با خود بگویم: «از شماست که بر ماست...».
 راستی حتما نت هم دارید و کلی هم در مجازی پز آگاهی و طبیعت دوستی منتشر می‌کنید و دم ازحقوق مدنی می‌زنید و طعنه به عقب‌ماندگی کشورتان...!
راستش را بخواهید دلم فقط برای فرزندانتان می‌سوزد و بلوط‌هایی که در قحط‌الرجال مدیران و مسوولین لایق و قاطع با اره‌های برقی شما یکی پس از دیگری برمی‌افتند.

بهمن ابراهیمی/ مستندساز


عکس از آرشیو است...

از شماست که بر ماست...