یک کارآفرین شاغل در اصفهان برای پیش‌خرید خدمات و محصولات مشاغل و افرادی که در شرایط شیوع کرونا دچار کسادی بازار شدند پیشنهادی را مطرح کرد.
گزارش تصويري: بازار خرم‌آباد در واپسين روزهاي سال 1391
محمد سیاه‌تیری کارآفرین موفقی که اصالتاً اهل ازنای لرستان است، مدت‌ها در هند و مالزی مشغول فعالیت بوده و اکنون ساکن اصفهان است؛ داستان زندگی سیاه‌تبری با دکتری در رشته برق داستانی جالب و پر از تلاش است و از یتیمی به یک کسب و کار موفق اینترنتی رسیده است. او حالا پیشنهاد جالبی را برای حمایت از مشاغل ضربه دیده از شیوع کرونا مطرح می‌کند.
وی در پیشنهاد خود آورده است: بیایید کمی زیباتر به کرونا نگاه کنیم و با این نگاه‌های زیبا کرونا را شرمنده کنیم شاید الآن شرایط کاری شما طوری است که در منزل و در کنار خانواده کرونا را دور زدی و به زندگی عادی ادامه می‌دهید و پولی هم برای امرار معاش دارید. آیا همین کافی هست؟ و در نهایت میگویی رعایت کردم و زنده ماندم و اونی که فوت شد رعایت نکرد؟ این دقیقه عکس انسانیت است.
این کارآفرین نمونه یادآور شده است: آیا به این فکر کرده‌اید که پیرایشگاهی که هر ماه نزد آن می‌رفتید، اکنون محل کسبش بسته هست و پولی برای امرار معاش ندارد؟ بیایید اینجا درس بخشندگی و انسانیتی که کرونا به ما می‌آموزد را خوب یاد بگیریم؛ اگر دو هفته است که پیرایشگاه نرفتید و تا عید هم نخواهی رفت حداقل دو نوبت آرایشگاه را از وی پیش‌خرید کنیم و بعد از رفتن کرونای، با هم حساب می‌کنیم.
سیاه‌تیری ادامه داده است: این یک پیرایشگر ساده بود، انسان‌های زیادی دور و بر ما هستند که این مشکل را این روزها دارند، کارگران روز مزد، فردی که وظیفه نظافت منازل را بر عهده داشت، خشکشویی، ساندویچی و هر جایی که فکر می‌کنید همیشه با مبلغی از پول شما امرارمعاش می‌کردند و الآن شما پولی نمی‌دهید، با پیش‌خرید خدماتشان اتحادمان را به رخ کرونا بکشیم و شرمنده‌اش کنی، باور کنید وقتی خودم امروز اولین قدم را در این کار برداشتم احساس کردم در زیباترین روزهای زندگی‌ام هستم، امتحان کنید و حالتان را ببینید.
این کارآفرین نمونه بیان داشته است: در این شرایط سخت واقعاً اگر شده روزی هزار تومن از دخل زندگی‌تان را به دخل بخشندگی بیندازید و از آدم‌های اطرافتان شروع کنید و آن‌هایی را پیدا کنید که اگر کار نکنند نمی‌توانند نان بخرند و کارشان تعطیل شده، آیا فقط به فکر این هستید که جان سالم به در ببرید؟ بیایید با انسانیت کرونا را شرمنده کنیم و بیشتر از همیشه خوشحال باشیم؛ بیایید با اتحاد و در خانه ماندن کرونا را از دیارمان دور کنیم و بیایید این بار در کنار همه بحران‌هایی که جک‌ساز می‌شوند جدی‌تر باشیم.
وی در پایان آورده است: این بهترین فرصت است که خداوند با ابزار کرونا به ما انسان‌ها داده و ممکن است در آینده بحران‌های سخت‌تری داشته باشیم و خوشا به حال آن‌هایی که از این فرصت استفاده می‌کنند و بدا به حال افرادی که فقط به فکر زنده ماندن هستند.
 
منبع: فارس

پیشنهاد کارآفرین لرستانی برای پیش‌خرید خدمات مشاغل کساد