یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

معاونت فنی اداره کل حفاظت محیط زیست لرستان گفت: با ثبت و مشاهده یک گونه‌ پرنده جدید با نام هوبره، تعداد پرنده‌های مشاهده‌شده در استان به 240 گونه رسید. به گزارش یافته، نبی اله قائد رحمتی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تعداد یک قطعه هوبره با نام علمی Chlamydotis macqueenii در روستای در میان واقع در حاشیه تالاب تنور در، توسط آقایان ذلقی و روشنی از کارشناسان اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دورود، برای نخستین بار در استان لرستان مشاهده و گزارش گردید.
قائد رحمتی گفت: این پرنده در لیست سرخ اتحادیه جهانی حفاظت از طبیعت (IUCN) در رده حساس و آسیب‌پذیر قرار دارد و در ضمیمه یک کنوانسیون منع تجارت بین‌المللی گونه‌های در معرض انقراض (CITES) قرار دارد و تجارت آن به هر نحو، غیرقانونی است.
قائد رحمتی در مورد مشخصات هوبره که در ایران جزء پرندگان در معرض خطر انقراض قرار دارد اظهار داشت: این پرنده از راسته درناسانان است که پرندگانی خشکزی با جثه متوسط تا بسیار بزرگ‌اند و پاها و گردن بلند و منقار قوی و کوتاه دارند؛ طول بدنش از نوک منقار تا انتهای دم، بین 55 تا ۶۵ سانتی‌متر و فاصله و گستردگی بال‌ها 135 تا 170 سانتیمتر است.
معاونت فنی اداره کل حفاظت محیط‌زیست لرستان گفت: امسال چهار گونه پرنده شامل پرنده دودوک در رومشکان، خروس کولی سینه سیاه در تالاب گوری بلمک پلدختر، تلیله بلوطی در تالاب خروسان ازنا و هوبره در حوالی تالاب تنور در دورود برای اولین بار در استان مشاهده و ثبت شده است که با اضافه شدن این گونه‌ها به پرندگان استان تعداد پرندگان مشاهده و ثبت‌شده در استان به 240 گونه می‌رسد.

خبر: محمد نبی حسنوند

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا