فرمانده انتظامی لرستان گفت: امسال ۹۱۰ دستگاه خودرو شوتی در راستای کاهش تصادفات جاده‌ای توقیف شده است.
به گزارش ایرنا، سردار حاجی "محمد مهدیان نسب"3 روز پنجشنبه در صبحگاه مشترک طرح زمستانی پلیس و دستگاه‌های خدمات رسان اظهار داشت: با توجه به حمل قاچاق توسط خودروهای شوتی و وقوع تصادف در محورهای مواصلاتی استان، کنترل این محورها و توقیف خودروهای شوتی در دستور کار پلیس‌راه قرار گرفت.
وی با بیان اینکه یکی از عوامل افزایش تصادفات رانندگی در جاده‌های لرستان وجود خودروهای قاچاق بر (شوتی) هست افزود: تصادفات منجر به فوت در جاده‌های لرستان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۴ درصد افزایش نشان می‌دهد.
فرمانده انتظامی لرستان با اشاره به اینکه امسال تصادفات درون و برون‌شهری لرستان ۱۲ درصد کاهش داشته گفت: ۱۶۶ واحد گشت خودرویی در جاده‌های لرستان در اجرای طرح زمستانی حضور دارند.
وی بیان کرد: یکی از موضوعات بازدارندگی تصادفات، تجهیز سامانه‌های هوشمند نظارتی هست و اقتدار قدرت بازدارندگی در جاده‌ها نیاز به تجهیز این سامانه است.
فرمانده انتظامی لرستان بیان کرد: مقام معظم رهبری همواره در بیانات خود دغدغه تلفات جاده‌ای را دارند که در این راستا تجهیز سامانه‌های هوشمند در جاده‌ها در حال اقدام است.
سردار مهدیان نسب گفت: ۵۰ درصد سیستم زیرساخت‌های لرستان در بحران سیل تخریب شد، بخشی بازسازی شده اما برای تکمیل آن نیاز به بودجه کلان می‌باشد.
وی بیان کرد: بخشی از جاده‌های روستایی و درجه سه استان از وجود نظارت پلیس بی‌بهره هستند که باید با فرهنگ رسانی آسایش و ایمنی را در آن‌ها فراهم کنیم.
طرح زمستانی پلیس و دستگاه‌های خدمات رسان از ۲۰ آذرماه به مدت یک ماه ادامه دارد.


توقیف ۹۱۰ خودرو شوتی در لرستان